dag allemaal, Heb sinds kort te horen gekregen dat ik op mijn werk een hogere functie kan krijgen. Ik werk in de zorg en was verzorgende en nu word ik eerste verantwoordelijke. Dat is echt leuk vind ik zelf, alleen mocht ik snel zwanger worden dan kan ik deze functie niet meer uitvoeren. Ik werk namelijk 28 uur en je moet min. 28 uur werken om eerste verantwoordelijke te zijn. Maar als ik zwanger mag worden dan ga ik wel minder werken. Ze zullen daarmee op mijn werk niet blij zijn. Dat vind ik aan de ene kant wel jammer maar aan de andere kant ook geen reden om nog te wachten met kinderen. Dus we zien wel of/ en hoe snel ik zwanger word en dan moet ik maar kijken hoe het verder op mijn werk gaat. Dat zijn toch wel dingen waar je nu over gaat nadenken.... Een ander pluspunt is wel: mijn vriend heeft vandaag te horen gekregen dat hij een opslag van 250 euro p/m krijgt dus dat is zeker mooi meegenomen! Sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt! Liefs Annika
hoi, ik werk ook als verzorgende, woonbegeleider heet dat tegenwoordig bij ons, en werk momenteel 32 uur. en ben bezig met de opleiding voor eerst verantwoordelijke verzorgende. maar heb er nooit van gehoord dat je daar minimaal 28uur voor moet werken... ik hoop t ook niet, want als k eenmaal bevallen ben zou ik ook graag minder gaan werken. liefs visje83
Ik ben verpleegkundige, en bij ons op de afdeling is het minimaal aantal uren wat je moet werken 32, Ik weet nog niet precies hoe ik dat ga oplossen als ik zwanger/bevalen ben, denk dat ik dan maar 32 uur blijf werken. Andere collega`s redden het ook. Het scheelt wel dat m`n vriend en ik allebei onregelmatig werken, en hij heel makkelijk vrij kan krijgen.
Volgends mij is dat ook per instelling anders! Ik denk dat iedere instelling hun eigen manier en regels hebben. Want ik werk ook in de zorg en ben ook eerste verandwoordelijke, maar bij ons maakt het niet uit wat voor contract uren je hebt. Al moet ik wel zeggen dat bij ons iedereen de functie eerste verandwoordelijke heeft! En dat wij onder alle medewerkers deze funtie verdelen! Dus zou bij iedereen wel anders gaan! Succes met beslissen Annika, denk er goed overna! Groetjes
hey hey, bij ons in de voorziening (in België) weet ik dat een hoofdbegeleider min 32u moet werken om deze functie te kunnen blijven uitoefenen. Groot gelijk dat je dat niet ten koste van je kinderwens neemt! Ze zullen het wel horen hé als je zwanger bent! Twins