net zwanger en raar gevoel in de buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rianne23, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi

aangezien mijn breicht op een of andere manier is verwijdert wou ik dit toch nog opnieuw aan de aandacht brengen.

ik ben nu 5 week zwanger en heb sinds een week een raar gevoel in de buik. het is een combi van menstr. pijn, spierpijn en rommelige darmen. er zijn al wat reacties van mijn vorige berichtje gekomen maar praat er liever toch nog even verder over. ik sta op dit moment erg nuchter tegenover de zwangerschap omdat ik toch enig sinds bang ben dat het mis gaat. dit is als het goed is mijn laatste keer dat ik zwanger ben en wil echt enorm gaan genieten van mijn zwangerschap.

wie kan me geruststellen.

gr rianne

2. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    ik denk dat het komt omdat je baarmoeder aan het groeien is... ik heb ook last van menstruatie achtige krampen maarja ik ben ietsjes verder in de zwangerschap :rolleyes:
    rommelige darmen kan ook heel goed doordat die minder ruimte krijgen en een ander plekje moeten zoeken.

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mocht het je geruststellen: ik had het ook. Darmpijn, menstruatiekrampjes en een algeheel "raar" buikgevoel. Het was juist dát, wat mij het gevoel gaf, dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn.

En helaas...het kan ook een hele tijd aanhouden. Zolang er geen bloedverlies is, kun je het opvatten als groeipijn en een reactie op de hormonen. En als je, net als ik, gevoelige darmen hebt, kun je wel de hele zwangerschap een gevoelige buik houden...

4. Maia

Maia Niet meer actief

mij komt het ook heel bekend voor. Klinkt als groeipijn en je lichaam moet natuurlijk ook flink wennen aan alle veranderingen en hormonen enzovoorts.

5. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    ik heb dit gevoel bij mijn eerste niet gehad vandaar dat ik me ongerust maak

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nu kan ik daar uit eigen ervaring niets over zeggen, want het is mijn eerste. Maar ik begrijp uit reacties van dames die meerdere keren zwanger zijn geweest, dat het qua klachten per zwangerschap ook enorm kan verschillen...

7. Roos1987

Roos1987 Actief lid

5 dec 2007
    121
    0
    0
    ergen in zuid holland
    ik ben echt nog maar net er achter dat ik zwanger ben, maar ik heb vooral laatste paar dagen steken in mijn onderbuik, die omhoog, richting mijn navel schieten. en die zijn wel pijnlijk!

verder rommelen mijn darmen ook erg, en ene moment meer krampjes dan andere keer. beetje zeurend gevoel.
    ook ik ben bang dat het fout kan gaan, maar daar moet je niet aan denken..

Liefs

8. boytje

boytje Lid

11 apr 2009
    8
    0
    0
    Heel erg herkenbaar! Ik weet sinds zaterdag dat ik zwanger ben en het lijkt vanaf die dag wel erger te zijn (let er natuurlijk ook meer op) Soms lijkt het net of ik ongesteld moet worden en soms heb ik kleine steekjes in mijn buik.

Groetjes!

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik vind het rare gevoel in mn buik een beetje lijken op wanneer ik de avond er voor flink ben uit geweest met drank en alles. dan voelt mn buik de volgende dag ook zo. en heb het nog steeds hoor en hier gaat alles nog prima.

10. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi

ik merk dat als ik het druk heb gehad dat ik het dan voel, als ik rust neem is het ook zo weer weg. ik vertrouw gewoon denk ik maar op mijn lichaam en dat alles goed blijft. lekker gaan genieten van het zwanger zijn.(hoop dat ik dat kan )

groetjes

Deel Deze Pagina