wintertenen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door fafa, 18 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Okee, raar onderwerp misschien, maar als je graag zwanger wil worden ga je overal verbanden zien - maar dat kennen jullie vast ook wel ;)

Ik heb sinds vandaag weer onwijs last van wintertenen, en nou wist ik dat dat een typisch vrouwenkwaaltje is en heeft het -denken de wetenschappers - met de hoeveelheid oestrogeen en progesteron te maken.

Dus ik -fingers crossed, want ik hoop op een zwangerschap- gegoogeld of het dan ook erger werd tijdens je vroege zwangerschap, als je, volgens mij, toch meer progesteron produceert. Maar het omgekeerde bleek het geval :( : als je zwanger bent heb je minder last van wintertenen.

Dus nou snap ik het niet meer... (ongeacht of die wintertenen van mij nou toeval zijn of niet) produceer je dan nu juist mínder progesteron tijdens je zwangerschap dan tijdens een normale (onbevruchte) cyclus?

(Maar verhalen van vers-zwangeren die opeens wintertenen kregen zijn natuurlijk ook welkom :p)

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Je produceert op den duur méér progesteron (vandaar ook vaak de verstopping). Had vroeger wel last van wintertenen/vingers, maar ondanks dat ik het tegenwoordig 's avonds erg koud heb, zijn die winter'gevallen' niet meer teruggekomen.

Maar het zegt allemaal niks, je kan gewoon hardstikke zwanger zijn hoor!

3. fafa

fafa Niet meer actief

dankje voor je reactie. En ja, jouw verhaal klopt dus met de 'theorie'.

Maar dan snap ik het nog steeds niet: als vrouwen meer last van van wintertenen hebben vanwege vrouwelijke hormonen, zouden zwangeren toch nóg meer last moeten hebben, aangezien zij nóg meer hormonen aanmaken?
    Nou ja, het zal wel :) er gebeuren rare dingen in je lijf

4. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

wat grappig om te lezen, wist ik helemaal niet!
    Ik heb vreselijke erge wintertenen! ;)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had juist minder last van mijn wintertenen. Maar dat gooi ik eerder op een betere bloedtoevoer (was sowieso beter).. Gelukkig na de bevalling ook niet terug geweest :)

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb juist meer last van wintertenen ;) Ik had het verband trouwens helemaal niet gelegd!

7. fafa

fafa Niet meer actief

pas net zwanger, en méér last van wintertenen... kijk, dat willen we horen! hahaha, geeft weer hoop ;)

en nog gefeliciteerd trouwens, Yukl!

Deel Deze Pagina