Gisterochtend dolgelukkig toen de zwangerschapstest positief was. We mogen een tweede kindje verwelkomen! Al snel was t schrikken toen er ineens roze slijm meekwam na het plassen en vandaag weer. Vanochtend naar de huisarts geweest die met 'oeh' reageerde op mijn verhaal. Het hoeft niks te betekenen, maar t kan ook de voorbode van een mk zijn.. Ben nu behoorlijk ongerust, moet ik m'n 1e trimester vol zorgen doorstaan? Elke keer als ik nu naar de wc moet ben ik bang dat er weer roze slijm meekomt of erger. Elke keer als ik iets in m'n buik voel, ben ik bang dat de mk gaat beginnen. Iemand ervaringen hiermee? X Es
dat is een gewone zorg die iedere zwangere heeft. Ik heb bij mijn dochter ook roze verlies gehad, had niets te betekenen. Toen vorig jaar mijn mk. begon, begon dit met bruinverlies maar zat er redelijk snel echt wat rood tussen en dat werd steeds meer. Afgelopen weekend heb ik ook echt rood bloedverlies gehad maar dat heeft niet doorgezet dus voorlopig blijf ik positief want als ik alleen maar negatief ga denke n word ik gek. Het blijft gewoon afwachten, probeer je niet teveel zorgen te maken voor zover dat kan.
Bedankt voor je reactie! Hoop dat bij jou alles goed gaat! Ik maak me vooral zorgen omdat ik me zo anders voel dan bij m'n 1e zwangerschap. Ik wist toen dat ik zwanger was, maar merkte er de eerste 2 maanden vrij weinig van. Nu is alles meteen zo heftig, m'n borsten zijn enorm gevoelig, ik ben heel erg moe, misselijk en dan ook dat slijmverlies in combinatie met m'n buik waarin van alles lijkt te gebeuren..... Hopen maar dat alles gewoon goed gaat!
Ik snap de zorgen! Ik duim voor jullie dat het goed mag gaan! Ik had gister overdag meerdere kleine bloedingen in mijn neus en toen ik van mijn werk thuis kwam om 16:15 uur zat er wat bruingekleurd slijm in mijn onderbroek. Hierna niets meer waargenomen. Ik hoop erg dat het samenhangt met die bloedneuzen. Echter mijn borsten waren elke dag continu pijnlijk en dat is vandaag minder. Dus nu begin ik me toch zorgen te maken...
Gisteren buikkrampen gehad, vanochtend bloed verloren. Ik hoopte zo dat ik aan het eind vd rit had kunnen zeggen dat ik me onnodig zorgen had gemaakt in het begin. Dit is echt zwaar sh't.... nu maar afwachten wat de rest vd dag gaat brengen.
oei oei je bent er blijkbaar nog niet vanaf !!! Mss maar eens naar de gynaecoloog gaan alhoewel het wss nog te vroeg gaat zijn om IETS te kunnen zien! Ik wens je heel veel sterkte!!!
@Essie: bij bloedverlies is het handig om gewoon wekelijks bijvoorbeeld even door te blijven testen. Worden je testen donkerder, dan is er iig de kans dat het goed zit, terwijl als ze lichter worden, je weet dat het zeker weten mis is. Blijft het bloedverlies aanhouden en je testen worden wel donkerder, dan is dat wel een reden om een vroege echo te krijgen, want wachten tot de termijnecho is dan veel te lang. Bloedverlies is trouwens maar in 50% van de gevallen een (voorbode van een) miskraam. In de andere helft van de gevallen gaat het gewoon goed. Je klachten zijn wel positief: hoe misselijker je bent, hoe kleiner -algemeen genomen- de kans dat het mis gaat, (is onderzoek naar gedaan). Wil niet zeggen dat het niet mis kan zijn als je misselijk bent, (tweede miskraam was ik echt misselijk, maar toch ging het mis), maar de kans wordt wel kleiner. Ik zou me persoonlijk meer zorgen maken als je nergens last van had en bloedverlies. Hopelijk blijft het goed gaan! Sterkte met afwachten, zware tijden zijn dat
Net langs de huisarts geweest. Die kon er nog weinig van zeggen omdat ik nu pas 6 weken zwanger ben. Het zou een voorbode kunnen zijn van een MK, maar het positieve was dat ik sinds vanochtend geen bloedverlies meer heb gehad. Als alles rustig blijft krijg ik in week 8 direct een echo om te zien of alles goed zit (of niet). Ik hoop zo erg dat tot die tijd alles goed gaat en de echo positief is! @ Sandana, hoe gaat het bij jou?
Gister meende ik dat mijn slijm iets gekleurd was, maar erg licht. Net weer iets gekleurd slijm. Ik wacht maar rustig af... succes Essie! Ik hoop dat je geluk hebt.
Ik heb ook bloedverlies gehad. Zondagochtend heb ik een zwangerschapstest gedaan en die was negatief. De dag daarvoor had ik wel wat krampen alsof m'n ongi er aan kwam. Die zondag werd ik ongi. Zondag, maandag, dinsdag was het niet veel. Dinsdag was het eigenlijk al weer zo goed als over. Woensdag ook nog wel een beetje bloed verloren maar niet veel. Omdat ik temperatuurde zag ik dat mijn temperatuur hoog bleef. Ik heb daardoor donderdag een test gedaan en ja hoor, zwanger. Gisteren had ik nog wel een beetje roze afscheiding en roze bij het afvegen en vanochtend ook. Nu is het helemaal over. Ik heb de dokter gebeld en die verwees me naar de vk. De vk zei dat het het wel vaker voorkomt tijdens een beginnende zwangerschap. Zelf denk ik een pseudo-menstruatie; ik had namelijk veel minder bloedverlies als bij een normale menstruatie. En ik had zondag nog geen positieve test en donderdag was ook nog geen knaller, dus waarschijnlijk gewoon nog niet genoeg HCG in mijn urine gehad om het te stoppen. Overigens had mijn moeder dit ook toen zij zwanger was van mij. Ik had het niet bij mijn eerste. Ik ben wel gespannen merk ik. Volgende week woensdag komt een mevrouw van MvM en dan hoop ik dat ik een mooie hcg waarde heb.
Ik heb ook last van bloedverlies, zo erg dat ik het gewoon voel lopen. Toch is alles prima met onze kleine, hartje klopt hard en stevig en alles ziet er goed uit. Erg frustrerend, want het maakt je ontzettend onzeker. Afgelopen dinsdag heb ik op de eerste hulp een echo gekregen, gisteren bij de afdeling fertiliteit. Beide echo's zieten een prima beeld zien. Waar de bloedingen vandaan komen is onbekend. Vanmorgen werd ik wakker en had ik ook weer een bloeding, ik voelde het gewoon weer lopen, zo irritant! Ik hoopte gewoon op 9 maanden zonder bloedverlies, nu lijkt het wel of ik vaker ongesteld ben dan ooit. Over 12 dagen heb ik weer een echo, dus het is hopen dat het gewoon goed blijft gaan.
bij mij was het ook beetje roze/bruinig... maar dat is nu weg gegaan. zal wel goed zijn dan. komt vaak voor. als je je echt zorgen maakt kan je proberen om de vk te bereiken. die kan je misschien geruststellen
Ik vind wachten tot 8 weken lang.. Als je echt 6 weken zwanger bent, moet er op de echo wat te zien zijn.
Zijn jullie op medische indicatie dat jullie zo vroeg echo's krijgen? Ik kan hier pas met week 10-12 terecht bij de vk. groetjes en succes allemaal!
Spannend allemaal. Heb zelf twee miskramen gehad die wel begonnen met bruin slijm en bloedverlies. Momenteel ben ik waarschijnijk zwanger ( had 5 weken na mk positieve test, ws. nieuwe zwangerschap maar nog niet 100% zeker) maar verlies sinds gisteren ook bruin slijm en nu ook klein beetje bloed dus ben bang dat het toch niks ise Stiekem ga je er toch beetje op hopen. Had trouwens bij zwangerschap van mn zoontje wel vaak buikkrampen de eerste weken maar dat betekende dus niks. Werd daar ook heel onzeker van. Pseudomenstruatie kan ook idd. Eigenlijk zijn er 101 mogelijkheden die bij iedereen weer anders uitpakken. Helaas zijn er geen standaardregels die voor iedereen opgaan. Had een hoop onzekerheid gescheelt! Veel sterkte met afwachten allemaal. Frustrerend en onzeker hè? Hopelijk met goede afloop.
Je hebt 28-2 positief getest,hoe kun je Dan 6wk zwanger zijn?? Vroeg het me af omdat ik 7-2 positief heb getest! Ik hoop iniedergeval dat alles goed zit,succes!
De zwangerschapsweken beginnen te tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, je krijgt er zo 2 weken kado bij. Dit omdat veel mensen hun eisprong niet weten. Ik had 3 weken voor mijn eisprong en heb dus een langere cyclus. Ik heb 2 weken opgesteld bij de dag van mijn eisprong.