Lieverds, Ben nou 7 weken ver... Sinds gisteren errreug misselijk... Niet te harden... Ik spuug tweemaal daags de pot vol... Zou liever geen pilletjes nemen, hoewel ik niet weet hoe ik dit in godsnaam zal volhouden the natural way... Vele meiden blijken Emesafene te gebruiken. Wat is dat voor een goedje? Is het 100% safe? Andere middeltjes?
Ik kreeg Primperan-drank (later zetpillen ivm overgeven) voor misselijkheid en lees online dat het tijdens zwangerschap ook weleens wordt voorgeschreven. Misschien ook wel wat?
Hi tempusfugit, dankje voor de tip. Primperan lijkt me wel wat. Maar zou ik dat dagelijks mogen blijven nemen tot ik me beter voel? ( nog 5,6,7,8 weken?) nog lang he? Ben echt hopeloos. Nooit gedacht dat het zo zwaar kon zijn.
Beste mies, Je bent sinds gister ziek, dus vandaag en gisteren. Dat is twee dagen nu. Je spuugt twee keer per dag. Misschien kan je, aangezien je liever niet medicijnen zou willen gebruiken, eerst kijken welke huis-tuin-en-keukenmiddeltjes er zijn. Emesafene is in principe veilig. Je mag het evt een hele zwangerschap gebruiken, en er zijn ook zetpillen van. Maar meer vragen daarover kan een huisarts je wel geven. Het is niet vrij verkrijgbaar, een vk mag het niet uitschrijven, dus zullen er misschien in sommige gevallen niet aan te raden zijn. Soms kan je er niet omheen, bij hg bijv. Er zijn ook andere tips: Eem beetje vanillevla eten, echt cola (dus geen light) drinken, eten voordat je opstaat, etc. Zijn er al dingen die je hebt geprobeerd?
Bij mijn laatste zwangerschap was ik er ook zo slecht aan toe en ben toen de gember zuigtabletten gaan halen. Dit werd me door vk en ha aangeraden voor ik aan de "gewone" medicijnen zou gaan. Dit hielp wel echt goed alleen de smaak is een beetje wennen. Er bestaat natuurlijk ook de thee variatie van.
Ik heb de emesafene maar voor mij doet het helaas niks, andere meiden zweren erbij.. Ik zit op dit moment dan ook op t randje van wel of geen Hg dus moeilijk te zeggen wat bij jou helpt., Succes
Emesafene is 100% veilig, het is in NL het eerste middel wat geprobeerd wordt. Als het niet werkt, kan de huisarts primperan proberen. Je kunt ook starten met 4 keer een gembercapsule per dag (250 mg 4x). Dat is wat wordt aangeraden in het protocol van de huisartsen (opgesteld door NHG). Verder kun je leefregels in acht nemen: veel rust nemen, zo veel mogelijk proberen te drinken, eten hoeveel en wat je prettig vindt, zorgen dat je geen lege maag krijgt. Hier Zwanger en misselijk kun je meer tips vinden en op die site staat ook info over medicatie.
Hoi! Bedankt voor alle tips! Ik ben maar aan de verse gemberthee gegaan. Kijken of dat helpt! Veel succes aan alle misselijke meiden...