net zwanger en tegen werk opzien

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Annemeis, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.194
    824
    113
    Hallo,

Fijn dat je vragen hier beantwoord worden!

Heb een vraagje over werken tijdens de zwangerschap.
    Ben nog maar net zwanger en heel erg moe. De herfstvakantie is achter de rug dus het werk begint weer.
    Nu sta ik voor de klas in de bovenbouw van het basisonderwijs en als je moe bent of je niet lekker voelt heb je vaak een baaldag in het onderwijs omdat de leerlingen je stemming overnemen. De enige truc die altijd werkt is dus toch een vrolijk gezicht trekken en aardig blijven en de aandacht erbij proberen te houden.

Nu ben ik echt heel erg moe en ik werk 4 dagen in de week. Er komt een hele drukke periode aan met rapporten, ouderavonden, ouderbezoekjes, voorbereidingen voor kerst, extra vergaderingen enz.enz.
    Ik zie erg tegen de komende 8 weken op omdat ik sowieso maar weinig pauze heb (kwartiertje op een dag door continu rooster, in ochtendpauze moet je sowieso op het plein zijn) verder loop/sta ik veel en moet ik constant alert zijn. Werken in het onderwijs vraagt nu eenmaal heel veel energie en geduld.

Ik weet niet hoe ik de komende periode door moet komen, vooral de vrijdag als de leerlingen zelf ook aan het einde van hun latijn zijn. Vanaf acht uur s morgens tot half vier s middags ben ik continu in de vijfde versnelling bezig op school...
    Niemand weet nog dat ik zwanger ben op het werk.

Hebben jullie/heeft u tips?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Dat is lastig,meis! Want het vermoeide word wel minder maar vaak pas rond de 12-14 wkn. Er gebeurt nu zoveel! Dat vraagt enorm veel energie van je lijf. Het enige wat je kan adviseren is...vertel het aan 1 iemand die je kan helpen waar je even kan luchten. Wat vaak ook helpt is het hardop zeggen dat je tegen de dag opziet bijv op vrijdag.Zeg eerlijk dat je moe bent en wat geprikkeld. Dan weet de klas het ook, en dat helpt al een heel eind!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en succes met deze laatse 8 weekjes van het jaar!

Imke

Deel Deze Pagina