zwanger ondanks spiraal

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blij1986, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blij1986

blij1986 Lid

3 jan 2016
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay lieve dames..

Ik zal het kort houden..

Ik heb 3 prachtige kinderen in een zeer korte tijd.

Heb na mijn laatste zwangerschap een lastige tijd gehad dus daarom heb ik
    afgelopen juli een koperspiraal laten zetten.. vond het heel fijn.. voor mij werkte dit erg goed.. geen bijwerkingen en een gerust gevoel..
    Ik word ook altijd netjes op tijd.. afgelopen week had ik ongesteld moeten
    Worden ben dit niet geworden. Ik heb gisteren een zwangerschapstest gehaald en hij is POSITIEF

Ik heb mijn oude verloskundige gebeld en krijg nu een verwijzing naar de gynaecoloog. Want de spiraal moet er sowieso uit zei ze..

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoop dat jullie hierop zullen reageren.

Liefsssss

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Geen ervaring, maar ik heb zelf ook een koperspiraal. Het gaat bij 80% van de mensen die zwanger raken alsnog mis (buitenbaarmoederlijke zwangerschap, miskraam, missed abortion). Ik heb mij daar aardig in ingelezen.
    Helaas kan het verwijderen van de spiraal een miskraam opwekken, maar laten zitten is ook geen optie. Ik heb geen idee hoe je in deze zwangerschap staat, dus ik zal je niet meteen feliciteren

3. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Dat lijkt me het nare van zo'n spiraal. Als je dan toch zwanger raakt dat het dan mis kan gaan doordat dat ding eruit moet.
    Hoe groot is de kans dat je zwanger raakt?

Sterkte meid met hoe het dan ook gaat lopen. Heftig!

4. blij1986

blij1986 Lid

3 jan 2016
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dankjewel..💕💕 Ja ik heb dus ook begrepen dat het verwijder een grote kans heeft op een miskraam.
    Ik sta er heel dubbel in op het moment.. heb natuurlijk ze spiraal genomen om niet zwanger te raken.. Dus gepland is dit niet.. als het een miskraam zou opwekken heb ik er vrede mee. Als het na het verwijderen blijft zitten zal ik goed moeten nadenken.. mijn gevoel is heel dubbel maar denk dat het toch voorbestemd is dat ik zwanger raak. Alleen 80 procent had ik nooit gelezen.. mij werd verteld dat hij 99.5 procent veilig is.. en zelfs toen dacht ik al zal je net zien dat ik daar bij zit.. maar op dit moment dus beetje in de war.. moet morgen bellen heb veel buikpijn.. weet niet waar het gaat eindigen

5. blij1986

blij1986 Lid

3 jan 2016
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel ❤ het is inderdaad het nare er van. Ze zullen alsnog moet vroeten in mn baarmoeder.. ik dacht dat ze kans dus heeeel klein was.. maar toen ik overtijd was kreeg ik gelijk een apart gevoel.. en het klopte.. heb 3 schatten van kinderen en ze verdienen mijn aandacht en een mama doe goed in haar vel zit.. ik zal je laten weten of je me in een later stadium alsnog mag feliciteren😀

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hoe het ook loopt, sterkte. Of het nu is omdat het niet goed gaat of dat je alles om moet gooien omdat je er een gezinslid bij krijgt, het is een vervelende situatie.

7. Valenora

Valenora Actief lid

16 sep 2013
    240
    0
    0
    Werk aan huis
    Hey meid
    Ik weet hoe je je voelt.
    Ook ik heb voor ik zwanger was van de eerste ook een koperspiraal gehad maar werd toch zwanger ondanks dat ik 1 had.
    Ik hoop dat je goed en rustig er over na kan denken mocht alles goed gaan en geen miskraam krijgen.
    Ik heb helaas 1 keer abortus moeten doen anders zou ik er aan kapot gaan.
    Wat de dokters mij toen zeiden maar heb er nog vaak een schuld gevoel en spijt van dat ik het heb moeten doen.
    Neem niet te snel het besluit is mijn advies.
    In ieder geval heel veel sterkte.
    Liefs valenora

8. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ik heb precies hetzelfde gehad, ook mijn vierde kwam door het koperspiraaltje heen. Bij mij bleek het spiraaltje al in de baarmoedermond te zitten, dus was makkelijk verwijderen en is dus goed gegaan. Buikpijn in de gaten houden, want de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is met een spiraaltje groter. Sterkte ermee!
    En... Mijn oudste van de 4 was nog 4 toen de jongste werd geboren, ook lekker kort op elkaar dus, maar we redden het en gek genoeg lijkt er meer balans met de komst van ons 'cadeautje'

9. blij1986

blij1986 Lid

3 jan 2016
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel💕💕

10. blij1986

blij1986 Lid

3 jan 2016
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je bericht. . Het spijt me van je abortus.. ik kan me goed voorstellen dat je er misschien vaak aan terug denkt.. het is alleen zo dat ik nu absoluut nog niet weet hoe ik er voor sta.. Dus spelen er van allerlei dingen Door me hoofd.. er zal vast een oplossing komen welke het ook mag zijn.. veel succes met je zwangerschap geniet van de laatste weken 💕💕

11. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.756
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Bij mij was het niet helemaal hetzelfde maar lijkt er op.

Door 2 miskramen had ik een behandeling nodig om verklevingen weg te halen uit mij bm. Na de behandeling is een koperspiraal geplaatst omdat ik graag snel weer zwanger wou worden. Deze was puur om de baarmoeder open te houden zodat er geen nieuwe verklevingen kwamen
    Achteraf blijkt nu dat ik al heeeeel pril zwanger was tijdens die behandeling. Wel een zwangerschapstest gedaan op de dag van de behandeling maar was negatief.
    Ik kwam er pas met 12.4 weken achter dat ik zwanger was.
    Nu heb ik een cerclage nodig om zwanger te blijven dus wouden ze het spiraal verwijderen voor het plaatsen van de cerclage. Maar ons meisje zat voor het spiraal dus konden ze het niet verwijderen. En heb dus de hele zwangerschap met dat ding rondgelopen/gelegen (mocht niet zo veel). Was iets wat de gynaecologen in het ziekenhuis nog nooit hadden meegemaakt. Zwanger gebleven ondanks behandeling en spiraal en als extra moeilijkheidje een cerclage. Ik heb ook geen nare ervaringen door het spiraal behalve dat het extra spannend was maar dat was het toch al door de cerclage.
    Wij hebben nu een gezonde dochter.
    Wel is het zo dat laten zitten risicos met zich meebrengt maar er uithalen ook. Laat je heel goed informeren en doe wat voor jou goed voelt.

12. blij1986

blij1986 Lid

3 jan 2016
    37
    0
    0
    NULL
    NULL

Dankjewel voor je bericht mooi om te horen hoe het bij jou gegaan is en dat je het toch zo hebt ervaren nu.. waauuww 4 in 4 jaar .. petje af.. bij mij wordt het dan ook 4 Kids in 5 en half jaar..
    We wachten het af geloof ook dat alles met een reden gebeurt dus als het blijft zitten dan hebben we er inderdaad nog een cadeautje bij.. over buitenbaarmoederlijk Ik moet zeggen heb vest veel steken in mn rechter zij.. morgenochtend bel ik meteen voor de echo ben jij ook gelijk naar ze gynaecoloog geweest.. Hoe ging het gingen ze eerst een echo maken om te kijken hoe het eruit ziet of gaan ze ook gelijk over tot actie en het weghalen er van? Liefss❤❤

13. blij1986

blij1986 Lid

3 jan 2016
    37
    0
    0
    NULL
    NULL

Dankjewel voor je bericht mooi om te horen hoe het bij jou gegaan is en dat je het toch zo hebt ervaren nu.. waauuww 4 in 4 jaar .. petje af.. bij mij wordt het dan ook 4 Kids in 5 en half jaar..
    We wachten het af geloof ook dat alles met een reden gebeurt dus als het blijft zitten dan hebben we er inderdaad nog een cadeautje bij.. over buitenbaarmoederlijk Ik moet zeggen heb vest veel steken in mn rechter zij.. morgenochtend bel ik meteen voor de echo ben jij ook gelijk naar ze gynaecoloog geweest.. Hoe ging het gingen ze eerst een echo maken om te kijken hoe het eruit ziet of gaan ze ook gelijk over tot actie en het weghalen er van? Liefss❤❤

14. blij1986

blij1986 Lid

3 jan 2016
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw wat een verhaal.. heel bijzonder en ook zo apart dat het kan blijven zitten .. maar wat fijn dat je een prachtig meisje op ze wereld hè kunnen zetten ondanks alle onzekerheid.. Ja ik zal zeker alles goed afwegen.. Hoop dat ik snel terecht kan en dan ook snel meer weet.. heel erg bedankt voor je berichtje pas. Zie dat onze kleintjes een maand schelen 💕💕

15. blij1986

blij1986 Lid

3 jan 2016
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk opeens misschien is het spiraaltje er wel gewoon uit. Bestaat dit?

16. Valenora

Valenora Actief lid

16 sep 2013
    240
    0
    0
    Werk aan huis
    ja het kan gebeuren dat hij er uit is gevallen maar lijkt me sterk dat je dat dan niet mee hebt gekregen in je onderbroek of iets dergelijks.
    je kan het controleren of je misschien het touwtje van de spiraal kunt voelen.
    als je die niet voelt dan is hij of er uit of het touwtje is je baarmoedermond in getrokken.
    hoop het niet dat dat het laatste is want dan krijgen ze hem er wat moeilijker uit.

Hoe reageerde je partner op dit nieuws?
    even nieuwsgierig ;)

17. blij1986

blij1986 Lid

3 jan 2016
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb een slijmerige bloeding op dit moment lig wel wakker van ze buikpijn.. Ik wacht nog even af

18. blij1986

blij1986 Lid

3 jan 2016
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voel geen touwtje ?? Maar in ieder geval haha .. mijn man reageerde erg geschrokken maar wel hebben er vandaag over gepraat en we hebben nu wel zoiets van welke hebben vrede met Hoe het ook gaat eindigen..

19. blij1986

blij1986 Lid

3 jan 2016
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net gebeld ik moet vanmiddag komen

20. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014