Zwanger of ontpillen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Jasmijn21, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijn21

Jasmijn21 Lid

15 jun 2011
    16
    0
    0
    Hallo,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ervaringen delen.
    Mijn partner en ik willen graag een kindje. 31 maart heb ik mijn laatste pil geslikt, en daarna 2x een ongesteldheid gehad na 26 dagen. Ik vind het moeilijk om zonder testen en temperaturen in te schatten wanneer mijn eisprong is. Afgelopen maand tijdens dag 10 en 14 van mijn cyclus geklust ( zoals iedereen dat noemt) Nou had ik de dag erna (15) bruine afscheiding en zere buiken ( is dit dan mijn eisprong geweest??)
    De laatste dagen wat zere tepels en s'avonds zere benen, ook wat lichte krampjes onder in de buik. Kan pas volgende week gaan testen denk ik. Zou het zo kunnen zijn dat ik wijst op zwangerschap, of ben ik nog aan het ontpillen en is er een menstruatie zich aan het aankondigen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat jullie gedachten en ervaringen zijn.

Alvast bedankt!

2. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was zelf al een jaar van de pil af voordat we begonnen, dus ik heb zelf niets ervaren. Van een ander forum waar ik weleens kom weet ik dat het beide kan zijn.
    Het vroegst kan je testen op de dag dat je verwacht ongesteld te worden of twee weken na het onveilige moment.
    Succes hopelijk is het raak.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Volgens mij kan buikpijn zowel van een eisprong als van een innestelling zijn, maar het betekend natuurlijk wel iets. Maar ja, misschien wel net wat rommelige darmen... Oftewel, lastig in te schatten. Bruin verlies idem. Kan allebei betekenen, maar kan ook gewoon door het klussen zijn gekomen. Innestelling zou wel heel snel zijn, dan zou je een vrij vroege eisprong moeten hebben gehad.

Ik zou het proberen rustig af te wachten. Er is blijkbaar wel iets gebeurd in je buik, maar alleen een test kan je zekerheid bieden. Ik zeg wel eens, de beste methode om zwanger te worden is gewoon vaak klussen ;) Zaad en eitjes overleven allebei een paar dagen, dus of je nu helemaal precies op de goede dag klust is voor de meeste (gewoon vruchtbare) vrouwen niet zo heel erg belangrijk. Maar, het is een beetje geluk en verder zorgen dat er genoeg zaadjes voor handen zijn daar binnenin rond die tijd.

Ik hoop dat je volgende week een mooie test in handen hebt!!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oh en hierboven heb je een calculator, van ZWP, daar kun je alles invullen en zie je meteen wanneer ongeveer je eisprong geweest zou zijn en ook wanneer je kunt testen!

5. bloem24

bloem24 Actief lid

13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    Ik had ook toen ik gestopt was met de pil steeds eerst bruine afscheiding en buikpijn gehad, helaas was dat toen niks, alleen maar een menstruatie die zich aankondigde. Je kan eventueel goedkope ovulatietesten kopen via internet (niet die goedkope van de kruidvat, want die geven vals positief) dan weet je wanneer je vruchtbaar bent en wanneer je eventueel ongesteld zou moeten worden. Wens je heel veel succes.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Houd er alleen wel rekening mee dat die calculator uitgaat van de gemiddelde vrouw.... dus die gegevens zijn niet heilig....maar het geeft je wel wat houvast uiteraard.

7. Jasmijn21

Jasmijn21 Lid

15 jun 2011
    16
    0
    0
    Dank jullie wel alvast voor de reacties. Ik weet het niet zo goed. Je haalt je van alles door je hoofd en het lijkt wel of je lichaam je voor de gek houd. En wat duren de dagen voordat je kan testen dan lang. Rond de periode van mijn eisprong en daarna last gehad van veel afscheiding en de laatste dagen vrijwel niets. Ben wat duizelig en heb elke avond ontzettend zere benen. Dit heb ik normaal de 1ste 2 dagen van mijn menstruatie. Ik moet nog wachten tot 21 juni, als mijn ongesteldheid er dan niet is, kan ik gaan testen.
    Spannend we wachten af, het zal wel fijn zijn maar misschien wel heel snel ( 2 maand pil vrij)

Deel Deze Pagina