Hallo, Ik heb van de week mijn groeiecho gehad met 30 weken. Volgens de echoscopist was het hoofdje van de baby iets groter dan gemiddelde, de romp ook dus die was mooi in verhouding met het hoofdje. De benen waren weer conform gemiddelde. De gyn noemde het niet buitenproportioneel maar ik wil toch even weten wat jullie ervaringen zijn. Alvast bedankt voor jullie reacties. Blij muisje
hoi , ik heb het met mijn groei echo ook gehad, maar bij mij was ietsje anders buikje loopt twee weken voor en ook de benen en armen, maar mijn meisjes hoofdje loopt een week voor dus is weer iets kleiner, nu heeft haar zusje ook een smaller hoofdje dus maak me niet zo druk, ik weet niet of jij bij de gyn loopt of bij vk, maar bij de gyn houden ze dan gewoon de groei in de gaten, dus iedere keer als ik kwam werdf er weer een echo gemaakt, de laatste keer mey 34 weken liep mijn meisje nog zelfde, echo was 36,5 week zeiden ze en hoofdje 35,5..... dinsdag moet ik weer heen en vind het ook allemaal best spannend want gewicht hadden ze geschat op 2500 gram al. dus ben benieuwd of ik weer zon zware baby krijg.... ik denk dat je je niet druk hoeft te maken zolang ze binnen de curvers zit......
Hier liep dat ook niet precies gelijk. Geloof hoofd ergens bovenin de curve, buik ook bovengemiddeld maar niet zo hoog, en benen gemiddeld.. Niks geks, gewoon de bouw. En nog is zijn broekmaat een maat kleiner dan zijn shirtmaat. Nr2 had op de 20 weken echo juist benen en hoofd allebei gemiddeld, en buik er net iets onder.
Hier zeiden ze dat met 26 weken het buikje 1 week voor lag. Toen verschillende groeiecho's gehad (4 stuks!!) 1 na laatste keer zeiden ze dat het buikje al 2 weken voor lag. Had ook teveel vruchtwater. Geen suiker gelukkig. Vorige week laatste groeiecho. En toen liep alles (ook het buikje dus) precies volgens schema... Vruchtwater was ook normaal. (gewoon voldoende) Nu geen groeiecho's meer dus.
Thirza liep met haar hoofdje altijd achter op de rest, en die bleek -geheel conform papa en mama trouwens- gewoon een klein hoofd te hebben. En net als bij mij ligt haar zwaartepunt echt bij d'r billen Heel grappig, want bij mijn even oude neefje was het precies andersom: zijn hoofd woog het weet niet wat, en de rest hing er een beetje bij, zeg maar... Het mag allemaal afwijken hoor: geen mens is hetzelfde, die getallen zijn gemiddelden, waartegen jou niet-gemiddelde kind afgezet wordt