hallo dames ik heb ff een vraagje... eergister hebben we eieren op brood gehad, mijn vriend had het klaar gemaakt..Nu had ik gister bij het boeren zo`n vieze smaak(sorry voor de woorden hoor) in mijn mond, en mijn adem stonk ook enorm...echt niet te harden gewoon..Nu ben ik vannacht de hele nacht in de weer geweest met de wc-> diarree, ben nu echt wel leeg volgens mij..en nu ook geen last meer van die vieze boeren.. Maar in ieder geval, ik vandaag ff op het doosje kijken, stond er op het ene doosje 01.03 en op het andere doosje 17.03....allebei waren ze dus over datum, en ik weet niet van welk doosje ik de eieren heb gehad..heb ze nu allbei gelijk wegegooid.. zit er nu best wel een beetje over in, ben nu 21 weken zwanger en aangezien ik bang ben dat ons kindje het waarschijnlijk ook gewoon binnen krijgt..bah bah bah zou ons kindje er wat van kunnen overhouden?? gr een bezorgde moeder
Wat vervelend dat je er zo ziek van bent geweest. Ik denk dat je kindje er verder niet zo veel last van zal hebben, omdat je lijf gelijk merkte dat het niet goed was, en er dus voor zorgde dat het snel je lijf uit was. Zorg wel dat je vandaag weer genoeg drinkt en gezond eet, dan zullen die gezonde voedingsstoffen lekker bij je kindje terecht komen. Beterschap!
he bah, dat is vervelend he als je je zo beroerd voelt! Kan me je bezorgdheid goed voorstellen, maar ik denk dat het wel meevalt. Je lijf heeft als het ware adequaat gereageerd. maar bel gewoon even je vk, zij kan je denk ik beter geruststellen.
Volgens mij ben je niet ziek geworden van de eieren hoor. Tenzij ze niet goed klaargemaakt waren ofzo. Er staat een datum op de doosjes, maar eieren blijven heel lang goed. Als je wilt weten of je ei nog goed is, vul dan een maatbeker ofzo met koud water en leg hier voorzichtig je rauwe ei in. Zakt het ei naar de bodem is ie nog goed en als het ei blijft drijven weg ermee.
bedankt voor jullie snelle reactie Voel me gelijk een stuk beter..moet volgende week weer naar de vk dus zal haar dan wel ff vragen hoe het zit bedankt voor je tip met die eierenzal m onthouden
Ik heb het ook eens aan de VK gevraagd (voedselvergifitiging, salmonella, al die enge dingen), maar wees gerust: het is alleen heeeeeel vervelend voor jezelf; je kindje kan er niets van krijgen. Wel rot dat je zo beroerd bent geweest! Maar gelukkig lost je lijf dat soort dingen zelf op en ben je er weer vanaf
Heb nog even op de site van het voedingscentrum gekeken. ALS je al een voedselvergiftiging zou hebben door bijvoorbeeld salmonella (en die kan is echt niet zo groot hoor!!!) dan zit het grootste risico hem in een vochttekort. Vervelend voor jou dat je je ff beroerd voelt, maar waarschijnlijk merkt je kindje er verder helemaal niets van. Bij diarree moet je altijd zorgen voor voldoende vochtinname (bouillion voor je zouten en slappe thee met suiker voor je suikers) Heb zelf rond de 20 weken een enorme buikgriep gehad en kon gedurende 3 dagen echt totaal niets binnenhouden. Heb toen wat zakjes ORS laten halen bij de apotheek. Om de tip van het ei ff toe te lichten.... Hoe meer de bolle kant van het ei omhoog komt drijven, hoe ouder het ei is. Dat komt door de luchtkamer van het ei. Deze wordt groter, naarmate het ei ouder wordt. Na ongeveer zes weken is de luchtkamer zo groot, dat het ei in zijn geheel kan blijven drijven. Dan wordt het echt tijd om het ei weg te gooien
Denk ook niet dat je je er zo druk om hoeft te maken. Als eieren echt bedorven zijn, dan proef je dan niet achteraf ofzo... Bij het moment dat ze open gaan komt er al zo'n enorme walm uit dat je ze echt niet meer eet, hihi. xx