Ik ben voor mijn zwangerschap aan de Clomid geweest, omdat mijn menstruatie 7 maanden weg bleef. Ik bleek toen geen eitjes te hebben. Uiteindelijk werd ik zelf ongesteld na die 7 maanden en m.b.v. Clomid is toen gezorgd dat ik een eitje kreeg en daardoor een cyclus waardoor een zwangerschap tot stand kon komen. De zwangerschap is nu voorbij en ik ben eind augustus bevallen van een gezonde zoon, maar nu kwamen er wat vragen in mij op. Ik zit nu te wachten tot ik ongesteld word, maar er is nu (7 weken later) nog steeds niks. Nu vraag ik mij af of het zo kan zijn dat ik weer geen eitjes zou kunnen hebben en hierdoor ook geen cyclus. Ik wil nog niet aan de anticonceptie, omdat ik graag eerst een natuurlijke menstruatie af wil wachten. Is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van Clomid en hoe dit allemaal na een zwangerschap verder gaat? En als je m.b.v. Clomid zwanger bent geraakt betekend dit dan dat je automatisch weer bij een fertiliteitsarts begint voor een volgende zwangerschap?
Ik ben ook zwanger geraakt door de Clomid bij mijn eerste zwangerschap. Na mijn bevalling in januari 2007 ben ik begin maart heel even ongesteld geweest en daarna niet meer. Ik heb dus zelf ook geen eisprong en dus ook geen menstruatie. Toen wij voor nr 2 wilde gaan heb ik van de huisarts meteen een verwijskaart gekregen naar de gyn ivm mijn voorgeschiedenis en bij de gyn werd ik meteen weer aan de Clomid gezet. Dus bij mij ging me cyclus weer door als van ouds. De kans is ook aanwezig volgens mijn gyn dat je cyclus na de bevalling kan veranderen en dat er wel wat regelmaat kan komen maar meestal val je toch terug in je normale cyclus, tot zover je dat eigenlijk nog een cyclus kan noemen. Want ik ben hooguit 2x per jaar ongesteld ofzo. Groetjes Miranda
Het hoeft niet hoor, ik ken genoeg mensen die na de medische molen gewoon zwanger zijn geraakt terwijl de arts had gezegt dat dat nooit zou gebeuren.
@Danoontje: bedankt voor het delen van jou ervaring met Clomid enz. Ik vind het op zich niet heel erg als mijn cyclus niet erg regelmatig is. Als deze lang weg blijft dan is het wel een beetje een voordeel, maar aan de andere kant vind ik het altijd een beetje eng. Je hoopt toch dat tegen de tijd dat je voor een 2e wil gaan alles nog wel wil lukken met Clomid. Ik heb het er zeker weer voor over om aan de Clomid te gaan. Ik weet nu dat het alles zeker voor 1000% procent waard is geweest. Mag ik trouwens vragen of je ook aan anticonceptie doet en zo ja welke soort? Een paar jaar geleden heb ik zelf de pil gebruikt, want daarmee kreeg ik wel enige regelmaat. Ik zit nu in twijfel wat nu een goede keuze zou zijn, want ik had nogal last van de bijwerkingen van de pil.
In dit topic vind je ook veel ervaringen Ik heb bij ons 2e kindje ook clomid geslikt omdat ik geen eisprong uit mezelf had. Na de bevalling is dit hersteld en ben ik spontaan zwanger geworden van ons 3e kindje. Heb er bewust voor gekozen geen pil meer te slikken omdat ik het gevoel heb dat mijn lichaam door de pil juist in de war was. Voordat ik met de pil was begonnen had ik nl. gewoon een eisprong uit mezelf. Toen 3 jaar de pil geslikt en na het stoppen daarvan was mijn lichaam helemaal van slag, geen eisprong te bekennen. Na de bevalling en zolang geen pil meer geslikt, snapt mijn lichaam het weer
Ik doe niet meer aan anticonceptie, daar ben ik mee gestopt toen wij voor de eerste aan de gang gingen en daar zijn wij 3,5 jaar mee bezig geweest. Na de zwangerschap ook niet meer aan de pil gegaan en in t begin gewoon condoom gebruikt. Omdat ik amper tot niet ongesteld word zag ik t nut er ook niet van in om weer aan die pil te gaan. Ergens vind ik t wel lekker hoor, niet elke maand dat gedoe mee
ik herken je verhaal heel goed! Ik zit dus ook met precies dezelfde vragen.. ik heb ook clomid moeten slikken om ei sprong te krijgen voor mijn zwangerschap ik werd ook een paar maanden niet ongesteld eigenlijk hetzelfde verhaal als bij jou... wil ook liever nu niet aan de pil beginnen.. Heb ook gewacht na mijn bevalling op mijn eerste ongi en die was een week geleden.. dus het kan even duren maar het zegt niet altijd dat je het niet krijgt.. Ik wil echt helemaal niet aan de pil beginnen(heb hem al wel in huis) maar vriend lief zit er een beetje op aan te dringen dus weet niet zo goed wat ik ermee moet.. Want wil nog wel een 2e over een jaartje weer beginnen ongeveer.. dus stel ik ga naar de huisarts en leg het verhaal uit dan krijg ik een doorverwijzing naar gyn? Groetjes