weer een tijdelijk contract

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Germpie85, Feb 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Het zit zo..
    Heb er een jaartje 'zwart' gewerkt, paar uurtjes in de week.
    Toen ben ik er voor 28 uur gaan werken, op papier > halfjaarcontract.
    Daarna weer voor 28 uur > jaarcontract.

Nu hoopte ik dus dat ze me een vast contract zou geven. Maar ze mag me nog een 1,5 jaar contract bieden en dat wil ze dan ook. Per april...

Ik baal, hoopte wel op een vast contract!
    Vrijdag hebben we een werkbespreking. Dan zouden we het er nog even over hebben...

We werken maar met zn 2en.
    Ik ben bij haar eenmanszaak ingekomen, zeg maar. Werken beiden part-time.

Zij is vanaf mei 4 a 5 maanden uit de roulatie. Zwangerschapsverlof!
    Dus ik moet in die tijd toch de zaak 'runnen'.

Zelf willen we vanaf juli voor een gezinnetje gaan...

Aahhh.. Wat moet ik doen?

Heb het enorm naar mn zin daar! Dat zeker weten! Wil niet weg!

Snap dat zij het ook 'eng' vindt om me echt voor vast aan te nemen. Toch een klein bedrijf. Dus van haar 'zakelijke' kant snap ik het wel.
    Maar als ik het 'zakelijk' bekijk. Wil ik nu ook wel vast inmiddels!

Pfff....
    Heel verhaal geworden, maar ik moest het even van me afschrijven!

2. Germpie85

Waarom ik hier eigenlijk het meest van baal:

1. Vanaf juli willen wij dus voor een gezinnetje gaan.
    Wilden we eigenlijk wel eerder, maar ik had geen vast contract en we wilden iets meer financiele zekerheid.

2. Zij is straks bijna een halfjaar weg. Dat betekent dat ik bijna een halfjaar de zaak 'run'. Dat betekent dus ook dat ze vertrouwen in me heeft. Bovendien kan ze ook niet anders natuurlijk, anders moet ze de tent sluiten of ineens iemand anders zoeken..
    Maarja, ik doe het dus wel eventjes alleen!

*zucht*

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gewoon er voor gaan, weet jij wat de toekomst brengt? Misschien krijg je dan over anderhalf jaar geen vast contract, da's lekker dan.. :( en dan heb jij er op zitten wachten zeg maar.. Ik zou me daar niet te druk om maken iig.

4. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    inderdaad gewoon ervoor gaan.
    en als er iemand dan compassie met de situatie zou moeten hebben zou zij het wel moeten zijn. ze weet dan waar je het over hebt.
    suc6

5. Germpie85

Bedankt!

:)

Jullie hebben gelijk ook!

6. Niet meer actief

Hoi,

Ik zou ook zeggen: Ga ervoor! Als je het werk leuk vindt, de baas is goed voor je.. waarom niet.

Er is trouwens nog wel iets wat je zou kunnen doen... Je zou je baas ook kunnen zeggen dat je het fijn vindt om bij haar te werken maar dat je teleurgesteld bent over de bepaalde tijd aanstelling. Je kunt haar voorstellen dat je nog een tijdelijk contract aanvaard tot na haar bevallingsverlof. Wil ze je daarna behouden MOET ze onbetaalde tijd geven. Dan weet je eerder waar je aan toe bent. Er zit natuurlijk wel een risico aan maar goed... jouw afweging.

Pien

7. maatje

maatje Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    1,267
    0
    0
    Duiven
    Hoi Alina

Ik snap je heel goed. Wij hebben nu een zoontje van 3 1/2 en toen der tijd hielt dit mij ook bezig. Toen de kleine 1 jaar was wilde we eigenlijk kijken voor een 2e kindje, maar omdat ik me ook druk maakte ivm werk stelde we het steeds maar uit. We zijn nu zo ongeveer 1 1/2 jaar geleden begonnen voor een 2e kindje maarja helaas wil het niet lukken. Zitten nu in de mmm. Wat ik bedoel te zeggen wacht niet op je baas je weet nooit wat er gebeurt en hoelang het duurt voordat je zwanger raak. Het valt helaas niet te planne.

Wens je er succes mee, hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Maatje

8. Germpie85

Bedankt voor jullie reacties!

Aan de ene kant denk ik ook, we gaan er gewoon voor! Dit is wat we willen!
    Maar aan de andere kant.. Tsja, twijfel of we niet moeten wachten op een vast contract.

Maar inderdaad, het is niet te plannen! Voor hetzelfde geld duurt het een hele tijd, dan heb ik tegen die tijd vast een contract.
    Maar ja, het kan ook meteen raak zijn.

Wij hebben besloten er, hoe dan ook, in juli voor te gaan!

9. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik denk niet dat je hier wat aan kunt doen...

Een tijdelijk contract mag immer 3x verlengd worden en dat doet zij dus ook.

Wel vraag ik me af hoe het dan gaat lopen nadat je 3de contract ten einde is?
    Stuurt ze je dan weg of krijg je alsnog een vast contract?
    Aangezien ik opmaak uit jouw verhaal dat ze vrees heeft om je een vaste aanstelling te geven.

Ik zou wel duidelijk vragen hoe het gaat uitpakken in de toekomst? Krijg je bijv. straks WEL een vast contract?
    Je hebt recht op zekerheid.

10. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik snap het eigenlijk ook wel van jouw werkgever.
    Het gaat om een bedrijf waar maar 2 mensen werken toch?

Dan is het voor haar een groot risico iemand voor ot in dienst te nemen. Als ze dan nog een aantal contracten mag geven, is het mijns inzien logisch dat ze die nog geeft.

11. Germpie85

Ja, dat wil ik eigenlijk ook wel weten. Maar ik denk dat ik na die 1,5 jaar wel een vast contract krijg. Ze heeft inderdaad vrees om iemand aan te nemen. Maar op zich snap ik haar wel, is het ook logisch... Zij heeft 8 jaar alleen gewerkt en als ze nu iemand aanneemt voor vast geeft dat ook risico's. Stel dat ik ineens langdurig ziek wordt, zoiets.. Dan moet zij dat wel kunnen betalen..

12. Germpie85

Precies.
    Alleen had ik toch gehoopt op een vast contract, omdat ik het straks wel in mn eentje opvang. Tijdens haar zwangerschapsverlof, zeg maar.
    :rolleyes:

13. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    voor ziekte en zwangerschap kan ze een verzekering afsluiten bij het uwv,
    het enige lastige is als je er met de pet na zou gooien, dan kan ze je alleen afkopen.

Share This Page