Naast alle nare verhalen leek het me leuk om een topic te openen waarin je laat weten wat voor mooie dingen je ondanks deze situatie meemaakt Hier is mijn zoontje vandaag jarig, gek natuurlijk zonder visite maar tot nu toe al zo bijzonder. Extra kaartjes, cadeautjes die aan de deur hangen en net zelfs een telefoontje van de juf! Zo ontzettend lief! Van de week terwijl mijn dochter twijfelde of ze een opdracht van school wel goed had gemaakt stuurde de meester haar een bericht dat ze goed bezig was, ze ging er weer vol vertrouwen tegenaan. Ik vind het mooi om te zien hoe mensen nu voor elkaar klaar staan en aan elkaar denken. Hebben jullie ook bijzondere dingen meegemaakt?
Dat er nog echt mensen zijn die willen helpen en mensen die bescheiden blijven Mijn man was gisteren bij de kruidvat en een oudere man wilde een doosje rennies kopen, maar hij had geen pinpas dus kreeg deze niet mee. Mijn man bood aan om deze te betalen. Vrijwel zelfde voorbeeld. Een dame van 81 komt paniekerig in de winkel van mijn moeder dat ze paracetamol nodig heeft en of mijn moeder dat toevallig ook verkoopt. Nee, dat verkoopt ze niet. Dus mijn moeder vraagt naar de situatie. Blijkt de oude dame geen pinpas te hebben en krijg het product niet mee bij kruidvat. Mijn moeder is met de oudere dame naar het kruidvat gelopen en heeft 3 doosjes paracetamol voor haar gepind! Zo'n klein gebaar!
De dozen vol tekeningen en kaartjes die nu bij ons verpleeghuis worden afgeleverd. Als hart onder de riem voor onze bewoners die geen bezoek meer mogen ontvangen en voor ons als personeel die er in deze omstandigheden het beste er van proberen te maken
Mijn ouders kregen een liefkaartje van een buurmeisje, want dat weerden ze weer vrolijk van (stond erin). Zo schattig!
Afgelopen donderdag werd ik gebeld door een patiënte en die vertelde dat zij mondkapjes overheeft en of wij die wilden hebben. Zo lief. Ook heb ik enorme respect voor de leerkrachten bij mijn zoon op het VO. Ze trekken alles uit de kast om alle examenleerlingen de komende weken hun tentamens te laten doen. De leerlingen worden overal bij betrokken, ze krijgen alles gemaild en wat werken ze hard om alles in goede banen te lijden. Ik vind het knap.
https://twitter.com/sanderhoogendrn/status/1241055943992979457?s=21 Hier kan ik dus om janken, zo lief.
Niet zozeer speciaal gebaar maar wel leuk. Ik liep door de winkel (alle schappen goed gevuld). Draai de gang in waar het toiletpapier staat. Megagroot leeg schap. Precies op dat moment komt er vanaf de andere kant een vrouw die gang in lopen. Ze kijkt naar dat lege schap. Vervolgens kijkt ze me aan. En we schieten tegelijkertijd allebei in een lachstuip.
Haha dat had ik vorige week toen ik met mijn zoontje een boodschap deed. We stonden voor het schap bij het vlees zegt ie: 'Hebben we nog wc papier nodig?' Dus ik schiet in de lach omdat hij dat nooit vraagt en wij ook zeker niet hebben ingslagen, maar dat waarschijnlijk ergens heeft opgevangen vanwege al dat hamsteren laatst. Een vrouw die er naast stond moest ook lachen en zei ze krijgen echt alles mee he!
Hoeveel saamhorigheid er is! Ik sprak mijn oma vanmiddag en een buurmeisje uit de straat had haar aangeboden boodschapjes voor haar te doen omdat ze al oud is. Niet nodig is allemaal geregeld maar toch lief van zo een tiener!
Dat mijn man nu toch iets meer realiseert dat het best aanpoten is met een dreumes, kleuter, honden en huishouden... Hij heeft nu 2 dagen in de week een 'papadag' omdat ik in de zorg werk. Niet dat het nou zou erg gesteld was hier hoor, maar toch fijn om te horen. En mijn schoonzus en ik passen elk een dag op onze kinderen nu. Om de opvang voor elkaar te krijgen. Vinden de kids erg leuk ! Goed voor de binding ook
Wat fijn dat laatste. Ik heb er heel veel voor over om mijn neefjes en nichtjes even te kunnen zien en knuffelen nu. Hier alleen helaas geen noodzaak dus dat doen we niet.
Wij hebben eerst afspraken gemaakt. En hoe we erin stonden. En we zijn het eens. Ze komen niet in winkels en spelen niet buiten met andere kinderen. Ook geen visite of speelmaatjes over de vloer. Dus dan vind ik het goed. En zo helpen we elkaar flink.! Want ik werk in de zorg en zij moet thuiswerken . Maar het werk wat ze heeft moet af (assistent accountant) en thuiswerken met die 2 apen is haast niet te doen !
Om daar op door te borduren. Dochter is bijna jarig. Ik zit volledig thuis met de kinderen, kom wel buiten maar geen contact met mensen. Man werkt nog. Mijn beste vriendin doet het net zo. Haar man werkt bij ons. Man en haar man zien elkaar elke dag. Voor mij voelt het veilig (als in 0 risico) als hun wel op dochter haar verjaardag komen. Maar aan de andere kant denk ik, waarom zouden we een extra risico opzoeken als het niet nodig is. Ik vind het echt lastig of ik wel of niet uit mijn "veilige" bubbel stap over 3 weken hiervoor.
Ja snap ik. Wij konden gelukkig nog net haar verjaardag vieren. Volgens mij mocht je een dag na het feest niet meer de deur uit als je hoestte. Hoe oud is ze ? Zou ze er begrip voor hebben als jullie over een feest een mega knalfeest zouden geven ter compensatie ? De verjaardag van onze jongste verschuiven we wel gewoon. Die heeft dat niet door
Ze word 4 en is hier al ongeveer 11 maanden en 3 weken elke dag mee bezig als iets even niet naar haar zin gaat zegt ze tegen iedereen vanaf net na haar 3e verjaardag dat ze dan niet op haar feestje mogen komen Ik kan haar goed uitleggen dat iedereen verkouden is en het daarom niet kan hoor. Heb me al voorgenomen iedereen te vragen een kaart te sturen dat vind ze denk ik fantastisch en we hebben besloten een extra kado om buiten te spelen te kopen want dat zullen we de komende weken wel veel doen als ze niet naar school gaan.
Wat een vreselijke leeftijd om in deze tijd niet je verjaardag te kunnen vieren, en niet eindelijk naar school te gaan. Fijne dag vast met het gezin ! Sorry ts nu weer on topic
Ik bak heel veel voor op kantoor; taarten, cakes en koekjes. Zeker 3x per week doe ik dat. Nu we steeds meer thuis werken heeft het geen zin meer om een hele cake of taart neer te zetten. Hij komt toch niet op. Dus vandaag, omdat ik het bakken miste, heb ik met Ies koekjes gebakken en heeft zij tekeningen gemaakt. Koekjes leuk ingepakt, tekening erop geplakt en langs gebracht bij de buren ❤️
https://m.gva.be/cnt/dmf20200321_04897929/oma-biedt-gezinnen-die-op-een-appartement-wonen-haar-tuin-aan-maar-ik-ga-wel-niet-babysitten Zo lief van die oma