Wie houdt er een boekje/schriftje bij voor baby/kind?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mili, Jan 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Hoi :D ,

Ben gewoon ff benieuwd!

Wie oh wie houdt er allemaal een boekje (bijv 9 maanden dagboek) en/of een schriftje bij voor je baby/kindje?

En wie is van plan dat vol te blijven houden..dus echt van de eerste levensjaren tot aan... tsja tot hoe lang eigenlijk :rolleyes: ;) ?

Ikzelf ben bezig in een 9 maanden dagboek en ik hou een schriftje/boekje bij waarin ruimte is voor nog heeeeeel veel jaren! :)

Ben wel van plan het vol te houden, mn moeder heeft het ook voor mij gedaan en ben daar nu erg blij mee! Heel leuk (soms ook verdrietig) om te lezen.

Groetjessss,
    Mili

2. bambino

bambino Bekend lid

Aug 2, 2006
    965
    0
    0
    Ik heb in het 9mnd dagboek geschreven en nu schrijf ik alles op in een memo boek. Mijn moeder heeft dit tot mijn 18e gedaan en vind het erg leuk. Dus wil het graag volhouden.....

3. bouchere

bouchere Niet meer actief

hoi hoi,
    ik heb het voor de ouste 2 gedaan tot hun 2e verjaardag.
    en voor ons nakomertje heb ik ook al heel wat bladzijdes volgeschreven.
    doe ik ook tot zijn/haar 2e verjaardag.
    vind het leuk om te doen,en er zijn altijd dingen die je niet meer weet,
    tot het moment dat je het terugleest.(dan denk je..o ja)
    als ze uit huis gaan krijgen ze ieder hun eigen boek mee!

groetjes
    diana

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb een zwangerschapsdagboek besteld, deze wil ik zeker gaan bij houden, daarnaast nog een gewoon fotoalbum met buikfoto's enzo, daarna de bevallings en baby foto's.

en nu denk ik heel ver voor uit, maar wil later ook zo'n boekje bij houden met grappige uitspraken.
    Leuk om later terug te lezen als ze 16 zijn ofzo.

5. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik had ook zo'n 9 maanden dagboek en nu schrijf ik in n soort 'kalendertje' van friso op wat Justin die week kan enzo.

6. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Hoi,

Leuk om te lezen allemaal!
    Inderdaad die van mij krijgt zijn/haar boekjes ook mee als hij/zij uit huis gaat!
    Heel leuk om bijzondere uitspraken terug te lezen en hoe mn moeder de zwangerschap beleefde etc :)

Meer reacties zijn welkom hoor :) ;)

Liefs,
    Mili

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    ik wil ook een 9maanden boek bijhouden, ik ben zelf gek op foto's maken en zet daar ook graag een uitleg bij dus vanaf de geboorte zal ik dit ook heel veel doen.

Herinneringen vooral van je zwangerschap en de geboorte van je kind zijn heel belangrijk voor het kind zelf vind ik.

8. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

Jun 17, 2007
    768
    0
    0
    Onze zoon heeft een site die we al vanaf de geboorte bijhouden. Hij kan later precies lezen wat hij de eerste 3 jaar in z'n leven allemaal gedaan heeft. Nu hij 3 is geworden ben ik gestopt met z'n dagboek maar houd nog wel steeds z'n fotoalbums bij. Voor onze dochter ga ik het ook 3 jaar bijhouden.

9. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Oh das ook een leuk idee een site..haha ben alleen niet zo handig en denk dan weer: maar wat nou als de site ineens "weg"is? :)
    Ben niet zo handig met dat soort dingen ;)

10. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik heb ook de 9 maanden dagboek bijgehouden, toen het babyboek tot 1 jaar, en nu van 1 tot 6 nog steeds aan het schrijven en plakken hoor :D
    Voor de aankomende spruit ben ik ook begonnen in het 9 maanden dagboek.

11. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Leuk! :D

12. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ja ben nu begonnen met de grappigste uitspraken van Björn, soms lees ik er een paar terug en lig dan helemaal dubbel (zoals de rest van de familie) waar haalt hij het soms vandaan :rolleyes:

13. p1974

p1974 Lid

Dec 28, 2007
    95
    0
    0
    ik heb ook een 9 maanden dagboek bijgehouden en daarna een schriftje. Al gauw had ik een baby site waar van alles opstaat dus nu moet ik nog eens de tijd en zin vinden om het weer in het schrift te zetten...

Ik heb ook een fotoboek gemaakt (digitaal) is ook erg leuk!

14. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ik wil dit straks ook gaan doen, nu onthoud ik alvast alles goed, want durf er niet te vroeg aan te beginnen (bijgeloof denk ik). Mijn moeder heeft dit voor ons ook gedaan en ik vind het prachtig om dit terug te lezen!

Heeft er iemand nog tips voor leuke 9 mnd dagboeken of gebruiken jullie gewoon een schriftje?

Groet Snoozie

15. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

Jun 17, 2007
    768
    0
    0
    Mijn vriend is webdesigner dus dat scheelt een hoop ;)

16. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik heb het boek gekregen: Pap, mam vertel eens!

Is vanaf de geboorte tot een jaar of 18. Erg leuk!

17. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Ik heb na de eerste echo een 9 maandenboek gekregen van een goede vriendin en toen ook met terugwerkende kracht ingevuld. Haha had veel op de kalender gezet en toen het voor mn gevoel safe was, dus ingevuld.
    9 mnd dagboek die ik mooi vind is: 9 maanden dagboek van Marianne Amelink

Had eerder zelf ook al gezocht maar daar stond zoveel reclame enzo in dus had ik geen gekocht. En toen kwam dus die vriendin met deze en ben er erg blij mee.

Daarnaast heb ik een schrift/boekje met harde kaft waarin ik dus ook verder ga schrijven na de geboorte etc. Daar zijn ook meerdere van, dus das handig voor later ;)

18. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    haha ja dat scheelt! :)

19. jendo

jendo Actief lid

Feb 16, 2007
    151
    0
    0
    lerares
    Zeker ga ik dit bij houden!
    Ik ben zelf super blij met alle foto albums die mijn moeder heeft gemaakt voor mij! Ik ben nu begonnen met een 9 maanden dagboek!
    Groetjes Jendo

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb zelf bij de action een soort dik schrift gekocht met een harde kaft en daar schrijf ik alles in.

Van het zwanger worden tot nu zwanger zijn. Probeer af en toe even te updaten.

2 weken geleden een 9 maanden dagboek gekregen van mn schoonmoeder, van week tot week, maar dat weet ik allemaal niet meer hoor. Moet je jezelf gaan meten en wegen enz. En wat je precies voelde die week en over de wereld om je heen. Hij is dus nog steeds leeg en ik denk dat ik er ook niets mee ga doen.

Share This Page