Net zwanger, enorme buikkrampen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Lanake, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lanake

Lanake Lid

4 feb 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, wat maak ik me zorgen.

Afgelopen weekend was het twee weken sinds mijn eisprong. En ik bleek zwanger! Het was poging 1, dus ontzettend onwerkelijk!

Ik had al sinds voor het weekend last van een zeurend gevoel in mijn buik. Ik las dat iedereen dat heeft dus maakte ik me niet echt zorgen. Verder alleen met vlagen misselijk en aan mijn borsten voelde ik niks. Wel heel erge lage rugpijn. Na het weekend kreeg ik last van krampen, en dan moest ik naar de wc. Nu heb ik al twee nachten dat ik om 2 uur wakker wordt met verschrikkelijke buikkrampen. Die houden ongeveer 20 minuten aan. De pijn is zo allesverzengend dat ik gewoon niet weet of het mijn darmen zijn of mijn baarmoeder. Ik heb geen bloedverlies.
    Gisteren bij de huisarts geweest, gecontroleerd op blaasontsteking, was het niet. Ze voelde aan mijn buik en mijn dikke darm deed behoorlijk pijn. Ze voelde inwendig en op mijn baarmoeder, maar dit deed niet pijn. Ze zegt dat niks uit te sluiten is, maar dat het waarschijnlijk mijn darmen zijn. Ik heb Microgol zakjes van de apotheek gekregen. En die neem ik sinds gisterenmiddag, maar weinig verbetering.
    Ik ben zo bang voor vannacht :( Heeft iemand dit ook gehad? En heeft iemand tips om erachter te komen of het mijn darmen zijn of mijn baarmoeder? Over 3 weken heb ik afspraak voor de vitaliteitsecho.

2. Lanake

Lanake Lid

4 feb 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ik een miskraam hebben die zoveel pijn doet dat mijn darmen ervan in de war raken? Zeg maar dat het uitstraalt ofzo? De buikpijn houdt namelijk op als ik even naar de wc ga, ook al komt er amper wat uit (sorry! :( )

3. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik heb ook s nachts en ook overdag veel buikpijn gehad in het begin van mijn zwangerschap. Ik kon ook echt niet werken van de pijn en het kwam ook in krampen. Ik was ook bang voor een miskraam, maar na minder dan een week was het over en geen miskraam!
    Ik hoop dat het bij jou ook zo gaat. Misschien een kruik ertegen proberen te houden? Of in bad/ een warme douche. Ik denk dat ontspanning zoeken altijd goed is.
    Sterkte!

4. Lanake

Lanake Lid

4 feb 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je lieve bericht.
    Ik hoop dat het voor mij ook zo mag gaan. Ben inderdaad gisteren naar huis moeten gaan omdat ik dubbel lag op mijn werk. Doordat ik zo bang was en door de pijn ook moeten huilen op mijn werk (grrrr). Maar een darmobstructie gefaket bij mijn collega's...

Kreeg jij ook van die zakjes en hielpen die? Ik voel het nu weer opkomen. Ik heb sowieso erg gevoelige darmen en stress merk ik altijd meteen aan mijn darmen. De angst voor een miskraam helpt dus niet bepaald mee. Kruik doe ik erop, maar op het hoogtepunt van de pijn help niks, kan niet liggen, zitten of staan. Ik loop dan huilend rond op de eerste verdieping :(

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik had ook krampen, maar niet van die hele erge.

Weet je zeker dat het je darmen zijn? Anders toch even overleggen met de VK?

6. Lanake

Lanake Lid

4 feb 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, dat weet ik niet zeker. Behalve dat ik naar de wc moet na de krampen en dat ze over gaan nadat ik 'gegaan' ben.
    Dus het zijn of mijn darmen, of het is pijn in mijn baarmoeder die mijn darmen activeert. Dat maakt me zo onzeker :( nog steeds geen bloed!

7. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.454
    90
    48
    Vrouw
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Ik heb van tijd tot tijd ook last van krampen maar in mijn geval zijn het echt mijn darmen want na de grote boodschap over. Je lichaam is nu aan het veranderen en je darmen krijgen een andere plek omdat je baarmoeder ruimte in beslag neemt. Ik denk dat je je niet zoveel zorgen moet maken en anders de VK bellen dit heb ik ook in het begin gedaan en ze adviseerde mij (is iets gezonder dan die zakjes) om op een nuchtere maag een glas lauw water te drinken en 2 kiwi's te eten ik moet zeggen dat ik daar veel baat bij heb. Ook heb ik door mijn onzekerheid een vervroeging gehad van de eerste echo om mij gerust te stellen. Dus ik mag vandaag gaan zien of alles goed is met ons wondertje :). In elk geval succes en ik hoop dat de klachten snel afnemen

8. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Hai!!

Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook zakjes en dat hielp zeker.
    Het kunnen echt je darmen zijn... bij de eerste had ik ook vreselijk veel pijn.... dat meiske is nu 9.

Houdt moed meis...

9. Miertje12

Miertje12 Lid

9 jun 2015
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedendag,

Vanmorgen werd ik wakker met enorme krampen. Ik ben een buikligger maar heb vannacht half op mijn zij gelegen met 1 been omhoog getrokken en de ander gestrekt. Kan dit de pijn veroorzaken? Ik had het ook erg warm en lag te zweten. Dit laatste is niet nieuw voor mij. Sinds ik zwanger ben heb ik het s, nachts warm.

Ik heb in de foetus houding gelegen met een kussen in mijn buik en de pijn trok weg. Ik ben 5 weken zwanger en heb geen last van bloedverlies. Voel nu ook geen pijn oid maar ben zo bang voor een miskraam

10. Lanake

Lanake Lid

4 feb 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al vind ik het erg dat jij dit ook hebt, ik ben wel ergens blij dat ik niet de enige ben.

Ik zal morgen een keer dat glas lauwe water proberen.

Hoe is het gegaan vandaag? Ik hoop dat alles goed was en je helemaal gerustgesteld bent.

11. Lanake

Lanake Lid

4 feb 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey :) ik ga zeker moed houden, al ben ik er wel enorm mee bezig. Ik droomde vanmorgen dat ik een miskraam had, en toen ik wakker werd duurde het even voor ik besefte dat dit niet zo was. *zucht* ik hoop dat ik na de eerste echo me wat minder zorgen maak. Al kan ik me ook voorstellen dat dit al die maanden duurt..

12. Lanake

Lanake Lid

4 feb 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat vervelend dat jij je ook zo'n zorgen maak. Ik moet zeggen dat ik in geen enkele houding heel lekker lig sinds ik zwanger ben. Heb je misschien ook last van je darmen? Kan je wel gewoon naar de wc enzo?

13. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Je wordt mama... die zorgen hou je al veranderd die zorgen gewoon continu😉

Ja naar heh die nachtmerries... hopelijk heb je gauw wat zekerheid meid.

14. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Ik heb in het begin ook flinke buikkrampen gehad. Je lijf gaat vanalles doen.
    Ik ben al een chronische darm patiënt (kan nooit goed poepen) en heb daardoor al zeker 15 jaar 2 zakjes macrogol per dag.
    Ik heb toen mijn vk gebeld ivm de aanhoudende krampen, en die vertelde me dat zolang er geen bloed te zien was ik ervan uit mocht gaan dat alles nog goed zat.

Ik hoop dat bij jou ook alles goed mag gaan!

15. wondertje2015

26 jan 2016
    1.454
    90
    48
    Vrouw
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    @Lanaka ja het is indd erg vervelend maar je bent indd niet de enige, ja doe dat maar eens weet niet hoe het werkt zonder die kiwi's hoor. Ik hoop dat het je helpt en anders gewoon VK bellen.

Hoe het is dat weet ik nog niet ik mag vanavond om half 7 pas dus ik moet nog even wachten, maar ik zal hier een reactie achter laten zodra ik ben geweest :)

16. Miertje12

Miertje12 Lid

9 jun 2015
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lanake, toen de kramp weg was ben ik gaan douchen. Ik heb al een paar dagen geen grote boodschap meer gedaan en neem 1 latte macciato in de morgen. Ik heb hem vanmorgen iets sterker gezet en kort daarna moest ik voor een grote boodschap.

Ik heb ook in een vreemde houding gelegen. Nu ik er over terug denk vermoed ik dat het met mijn banden of toch darmen te maken heeft gehad. Ik heb lichte menstruatiekrampen maar dat heb ik al vanaf het begin. Ons wondertje is door IVF ontstaan waardoor ik tijdje heb gedacht dat het door de punctie kwam en het stimuleren

17. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hier ook gehad in het begin!

Ik had en mijn darmen en groeipijn van het groeien van mijn bm. Echt heel veel last van gehad, wellicht dat dit een combi bij jou is?

Wat helpt; rustig aan doen, vezels eten ( ik nam ook nog Hero drinkontbijt ), veel drinken. Wanneer je last hebt kun je een kruikje of kersenpittenzak gebruiken, helpt echt!

18. wondertje2015

26 jan 2016
    1.454
    90
    48
    Vrouw
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    @lanaka ik heb een mooie echo gehad en een kloppend hartje gezien dus alles gaat goed. Ik hoop dat het met jou zwangerschap ook allemaal goed komt en dat je over een tijdje een mooi kindje in je armen mag hebben

19. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Ik denk dat als het je eerste zwangerschap is dat het vrij normaal is. Er gebeurd iets wat nog nooit eerder is gebeurd.
    En dat voel je behoorlijk

20. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38

Super!!!!

Deel Deze Pagina