Zijn dit de 1e symptomen? Of illusie?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Melody2011, Feb 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melody2011

Apr 5, 2011
    67
    8
    8
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een aantal symptomen, waarvan ik mij afvraag of het de allereerste symptomen van een zwangerschap kunnen zijn.

Ik heb:
    - Steekjes in m'n onderbuik en omstreeks m'n schaambot/lies
    - Hoofdpijn (met name achterhoofd) sinds +/- een week
    - Gevoelige borsten en een jeukende tepel
    - Warrig (dingen doen en direct vergeten wat/waarom)
    - Maagzuur (sinds een week)
    - Weinig eetlust gehad na overgeven, komt nu weer terug

De kans dat ik zwanger ben is klein, maar niet geheel onmogelijk. We hebben gemeenschap gehad op de laatste dag van m'n menstruatie (7e dag). Volgens de theorie kan sperma 5 dagen overleven. Mijn cyclus is tegenwoordig 28 dagen.

Nog een twijfelpunt is, is dat ik afgelopen zaterdag misselijk was (avond) en 's nachts heb overgegeven. Volgende dag met een soort griepgevoel in bed gelegen. De maagzuur en weinig eetlust zouden dus ook daardoor te verklaren zijn. Wellicht een virusje. Maar de gevoelige borsten, hoofdpijn en steekjes in m'n onderbuik zijn wel apart.

Wie herkent dit en kan mij adviseren? Ik heb geen verder geen ervaring met zwanger zijn.

Dankjewel! :)

2. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

Jul 20, 2015
    1,488
    308
    83
    De enige manier om erachter te komen of je zwanger bent is testen 😉

3. kat80

kat80 Fanatiek lid

Jul 12, 2013
    1,311
    0
    36
    Kans lijkt me vrij onbestaande als je vrijt op je laatste menstruatiedag. Dan is je ei nog lang niet geweest.
    Ik gok op ontpillen of idd virusje

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als je daadwerkelijk zwanger zou zijn, komen je klachten door HCG en dan moet dat dus duidelijk zichtbaar zijn op een zwangerschapstest.

Testen dus.

Is de test negatief, dan zijn het dus geen zwangerschapssymptomen, maar wellicht griep of je denkt van alles te voelen doordat je stiekem graag zwanger wilt zijn. Dan ga je namelijk overal extra op letten. Hetzelfde is het geval als je erg bang bent om zwsnger te zijn.

Succes met testen!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik was begin van het nieuwe jaar ook ziek, hoofdpijn, steken in mn ogen, geen eetlust, misselijk. Uiteindelijk begon ik met overgeven wat ik buitenom buikgriep nooit doe, toen ben ik voor de zekerheid maar gaan testen ondanks dat we het niet op de vruchtbare dagen hadden gedaan, maar ik was gewoon ziek.

6. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

Jul 9, 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had al wel last van brandend maagzuur ver voordat ik een positieve test had 😉

Share This Page