Hoi meiden, Heb even jullie advies nodig... Mijn man heeft een hele goede prijs kunnen krijgen om ons dak te laten reinigen en opnieuw te laten verven. Het enige is, hij heeft al afgesproken dat ze dan maandag a.s beginnen. Alleen ben ik bijna 40 wkn zwanger. Daarnaast hebben we dinsdag as een afspr met de gynacoloog voor een groei echo en gaan we (indien mogelijk) afspreken voor een inleiding. Ik zit dan dus niet te wachten op mensen om het huis heen als de kans groot is als we volgende week papa en mama worden. Het is dan al druk genoeg in huis en met de kraamzorg, verloskundige, visite etc. Wat vinden jullie? Ben of denk ik er te ingewikkeld over? Thanks alvast voor jullie reactie! Groetjes
nah zou het zelf ook niet willen....maar het is dan wel af, en je hoeft niet meteen die dag te bevallen toch? Hoe lang zullen ze werk hebben? Dat is dan iets waar je het met je man/vriend even over moet hebben..misschien kon het bedrijf later niet meer?? En het is wel iets waar je dan later in je kraamtijd (druk!!) niet meer over na hoeft te denken...en je baby geen herrie!
Ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten om dan ook nog eens die mensen om je huis heen te hebben. Ik zou idd goed informeren naar hoe lang ze nodig hebben om het klaar te hebben en dan alsnog een keus maken of je het wel of niet laat doorgaan
Ja,dat klopt. Het is maar de vraag of ze al meteen kunnen inleiden en plek hebben in het ziekenhuis. Ze zijn zeker een week bezig...dat maakt het dan juist zo lastig. Ze kunnen denk ik wel later, dat weet ik niet. Het lijkt me fijner om het te laten doen als (voor zover kan) de "rust" een beetje is wedergekeerd....
Ja, zo denk ik er ook wel een beetje over. Maar het voelt alsof ik egoïstisch ben als ik dus zeg dat ik het niet wil. Daar komt nog bij dat mijn man zegt dat hij deze prijs heeft kunnen krijgen omdat ze maandag al kunnen beginnen (ze hadden een gat in de agenda, zegt het bedrijf...)
Nou dan zou ik het gewoon laten doen hoor.. Jij bent toch binnen en je komt de eerste paar dagen niet naar buiten als je net bevallen bent.. Zorgt je partner maar dat het buitenom opgeruimt blijft als er visite komt En misschien zijn ze al wel klaar als jij moet bevallen..
Ik persoonlijk zou het niet willen. Het is die dagen inderdaad al druk genoeg en ik heb behoefte aan rust!
nou sorry, maar ik zou er juist blij mee zijn! Dan heb je dat toch ook maar lekker af.. Jij bent binnen en die lui zijn buiten op het dak aan het werk, en de dakpannen verven maakt niet een mega hard geluid hoor. Ik zou het gewoon doen. zelf ben ik makkelijk ingesteld, wat nu gebeurd hoeft straks niet meer. Nu wil je dat de baby lekker kan slapen maar over 4 maand wil je dat ook. wanneer wil je het dan doen? en misschien heb je geluk en is het af voordat je moet bevallen. succes!
idd, heeft jolyn gelijk in! Hier wilden de woningbouw toen alle ramen vervangen..en mijn dochter zou rond die datum geboren worden. Ik heb toen gevraagd of ze later...(kon niet!) of eerder konden komen. Ze hebben toen een uitzondering gemaakt bij ons.........maar echt niet dat ze dat kwamen doen als ik aan het bevallen was of net bevallen...dat is idd heftiger als dak verven hihihi
@ jolyn, je hebt een punt. Misschien is er nooit een geschikt moment straks met de kleine...het gaat me niet zozeer over de herrie, dat zal alleen de eerste 2 dagen bij het schoonmaken zijn...het is meer de privacy en drukte in en om het huis....maar misschien maak ik het erger dan het is??? @ antares, qua geluid zal het idd wel meevallen...is alleen de eerste 2 dagen. Maandag en dinsdag dus, maar ja,geen idee wanneer die kleine zich aan dient...
Ik zou in ieder geval heel duidelijke afspraken maken. Met hoeveel man komen ze? Ze zullen ook gebruik willen maken vh sanitair. Eten ze in bus/ auto? Etc. Komen ze in huis, dan moet ik er persoonlijk niet aan denken.
ik ben het met de meerderheid eens,, maar misschien eerst even navragen hoelang het gaat duren en nja als het niet lang duurt zou ik het ook gewoon laten doen dat reiningen en verfen duurt toch niet zo lang? ja ik heb er geen verstand van maar ik zou eerst vragen hoelang het gaat duren dat verfen en etc
Ik zou het mooi door laten gaan! Heerlijk toch als je er dan vanaf bent? Als je ingeleid moet worden ben je sowieso toch een dag in het ziekenhuis en heb je er geen last van. In het ergste geval lig jij in je kraambed terwijl die mannen buiten aan het schilderen zijn, dan doe je gewoon even de gordijnen dicht