Hoi gister ben ik naar de VK geweest ze vertelde me dat mijn buik (baarmoeder) al op 25 weken zat. ze bekeek de echo foto's van afgelopen vrijdag en het kindje ligt precies op schema. Ik zelf voelde al dat mijn maag maar weinig ruimte meer had en kan ook niet veel eten / drinken anders krijg ik direct maagzuur. Hierdoor heb ik dus ook de hele dag een honger gevoel maar vooral heel veel dorst. Nu heb ik gelezen dat een buik voor op schema en veel dorst iets te maken kan hebben met zwangerschaps suiker. Weet iemand of je dit kan meten behalve aan je bloedsuiker spiegel?
Volgens mij kunnen ze dit alleen meten door suikerspiegel, maar dat je baarmoeder voor ligt wil echt niet zeggen dat je suiker hebt. Het kan ook goed dat de baarmoeder dadelijk een tijd lang blijft stil staan, heeft hij bij mij ook gedaan.
Volgens mij kun je dit niet anders meten, maar ik weet het niet zeker. Maar het kan misschien ook zijn dat je veel vruchtwater hebt. Als je je zorgen maakt, zou ik gewoon de VK even bellen.
Ik maak me geen zorgen vroeg het me alleen af. Iemand misschien tips om van die dorst af te komen, vooral hete vloeistoffen thee en soep zorgen direct voor maagzuur.
Mijn baarmoeder ligt ook hoger en groter dan anders moest er gewoon blij mee zijn want er scheinene ook vrouwen met een te kleine baarmoeder te lopen en dat scheint echt heel pijn te doen
Mijn buik heeft ook steeds 2 a 3 weken voorgelegen op de zwangerschapsduur. In juli ben ik geprikt op zwangerschapssuiker, maar het was allemaal prima. Wat betreft het maagzuur. Misschien kun je eerst wat (vanille)vla eten en daarna wat water drinken. Succes.
Ik lag ook een paar weekjes voor. Getest op suiker. Negatief. Ik heb wel een enorme hoeveelheid vruchtwater.
als je suikerziekte zou hebben is dat ook te meten in je urine (ze meten dan je ketonen) maar als je twijfelt zou ik even naar je huisarts gaan of vragen aan iemand in je omgeving die suikerziekte heeft of je met die meter mag meten. je zou nuchter tussen de 4 en de 8 moeten zitten. dorst, zin in zoet (omdat je bloed bij suikerziekte geen suiker kan opnemen krijg je er wel zin in), rode wangen, dubbel zien, transpireren zijn tekenen van een hoge suiker..
ja dat denk ik ook hoor, dit waren alleen even de symptomen op een rijtje... meestal checken ze dit pas, of komt dit pas tot uiting in de 27e week, toevallig gister nog over gehad met mijn vk. mijn dochter heeft type 1, is ook weer wat anders natuurlijk dat zwangerschapsdiabetes, maar de symptomen van een te hoge bloedsuiker is ongeveer gelijk. ze zijn er wel allert op en inderdaad denk ik ook wel als ze het vermoeden had, dat ze je geprikt had... in elk geval sterkte met je dorst
ik heb er eigenlijk niets over gezegd bij de VK ik ben niet zo'n 'dokter's' type. Dokter altijd liever zelf ff (bv via inet)
Ik dacht dat wanneer het buikje van de baby voor ligt op schema je kans hebt op zwangerschapssuiker? Of ben ik nu helemaal in de war? Bij mij konden ze nav de echo zien dat het buikje 1 week voor lag, maar dit mag tot 2 weken zeiden ze. Wanneer het meer is heb je kans dat je zwangerschapssuiker hebt waardoor je kindje dus te snel groeit en daardoor groot kan worden.
Kom net van de vk vandaan, en die schrok ook van de groeispurt die mijn buik heeft gemaakt op drie weken tijd. Ik had al een test gehad voor zwangerschapssuiker omdat mijn moeder suikerziekte heeft, maar die was goed, dus nu moet ik a.s. dinsdag een groei-echo laten maken, joepi dan mag ik mijn spruit nog een keertje zien. Het kon ook zijn dat je veel vruchtwater hebt, en onze spruit gewoon op schema zit. Afwachten dus, ik denk zelf ook teveel vruchtwater, want ze konden de kleine moeilijk voelen. Groetjes Monique76
Mijn buik heeft vanaf het begin een maand voorgelegen op groei. Later in mijn zwangerschap bleek het kindje ook op groei voor te lopen. Met 30 weken liep het 2 weken voor en was het zo'n 4 pond. Met bijna 34 weken was dit ruim 6 pond. Met de hand werd trouwens op een ruime 4 pong gegokt! Ik heb geen zwangerschapssuiker, maar zowel manlief als ik waren dikke 9ponders bij geboorte. Het is dus ook een stukje erfelijk belast. Vrijdag heb ik weer een groeiecho. Ben benieuwd. Toch neem ik het allemaal met een korreltje zout, het kan nooit een exacte meting zijn. Ik zie het wel als het kindje geboren wordt!