Diesel generator op werk?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Liefje13, 10 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Wij zitten met werk op een tijdelijke locatie omdat we midden in een verhuizing zitten. Omdat het geen echte werkplek is worden we van stroom voorzien door een soort diesel generator. Die stinkt erg en je krijgt er last van je ogen van en het slaat op je keel. Daarnaast wordt iedereen er een beetje duizelig en soms niet lekker van.

Dit is natuurlijk normaal al niet gezond, maar hoe zit dat met mij nu? Ik begin me een beetje zorgen te maken. Alternatieven zijn er niet, thuiswerken mag bijvoorbeeld niet (maar zou prima kunnen! alleen mijn baas weigert pertinent).

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik denk dat je dan Arbo zou moeten inschakelen.

3. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    We zijn een klein bedrijf en ik weet niet of we zijn aangesloten bij de Arbo en zo ja bij welke. Mijn werkgever hanteert een strikt beleid en als ik contact zou opnemen met de Arbo verzint hij een goede reden om hier van mij af te komen en dan sta ik op straat. (Hij neemt het niet zo nauw met bepaalde regels en als de Arbo binnen zou komen zou hij werkelijk ontploffen).

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Je kan toch een anonieme melding maken bij de Arbo.
    Overigens heeft elke werkgever zich aan de arbo wet te houden.
    Als jullie ziek worden op jullie werkplek is er iets niet goed en kan je hiervan dus een melding maken.

5. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Oke, en hoe weet ik bij welke arbo we zijn aangesloten, of maakt dat niet uit? Anders bel ik straks (anoniem) Arboned wel even voor informatie..

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Volgens mij is de arbo 1 groot gebeuren. Maar ik zou inderdaad gewoon even bellen dan weet je het zeker.

7. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    De arbeidsinspectie (Home | Arboportaal) wordt door de overheid geregeld, dus dat heeft niets te maken met ergens lid van zijn. Hebben je collega's dezelfde klachten, dan kan je proberen om samen naar je baas toe te stappen. Gezond is het zeker niet maar omdat er geen acuut gevaar is kan het wel eens lang duren voordat er opgetreden wordt door de overheid en dan ben jij al met verlof!

Ik zou gewoon eens contact opnemen om te vragen wat je kan doen.

8. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Top ik ga even contact met hun opnemen! Dankjewel voor de tip.

9. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben wel benieuwd hoe het gegaan is.

Deel Deze Pagina