Goedemiddag Dames, Momenteel ben ik 5+3 weken zwanger. Is nog heel pril en kan van alles nog misgaan. Nu heb ik steeds last van kleine steekjes in mijn buik. Niet pijnlijk. Nu vraag ik me af wat dit kan zijn.
misschien de groei van je baarmoeder? zolang je geen bloedverlies hebt zou ik me niet al te veel zorgen maken en lekker genieten van je zwangerschap, ik weet dat dat makkelijk gezegd dan gedaan is heb zelf veel bloedverlies gehad in t begin van de zwangerschap bleek bij mij ook in orde te zijn.. k had drie vruchtzakjes waarvan er 1 is blijven doorgroeien en zich nu ontwikkeld tot een prachtig babytje.. ik snap je onzekerheid, maar probeer wel een beetje te genieten
Hey, Ik ben 5 weken en 4 dagen en ik voel vooral 's avonds ook "vanalles". Soms wat vage menstruatiepijn en idd kleine steekjes of trekjes maar ik denk dat dit de baarmoeder is die aan het werken is. Het is absoluut geen pijn pijn. xxx
Denk het groeien van je baarmoeder. Zoals hier boven al is gezegd, geen zorgen maken tenzij je bloed. En zelfs als je bloed zit het nog in 50 procent van de gevallen goed. Maar dat is gelukkig niet van toepassing! Lekker proberen te genieten, en aftellen tot de echo over een aantal weken!
Zou me niet te druk maken hoor! Hier ook ontzettend veel steekjes en andere pijntjes gehad en blijkt gewoon maar baarmoeder te zijn! Vergeet niet dat je lichaam opeens zich klaar moet maken voor klein kindje!
Het begin van de zwangerschap is een beetje griezelig, dat zal niemand hier ontkennen. Steekjes en krampjes zijn volkomen normaal, maar kunnen soms alarmerend aanvoelen. Iedereen kan een miskraam krijgen, en degenen onder ons die er één gehad hebben zullen ongetwijfeld beamen dat het daarna gedaan is met het onbezorgd zwanger zijn. Zelf heb ik gelukkig nooit een miskraam gehad, en gelukkig gaan de meeste zwangerschappen ook gewoon goed. Het heeft bij mij veel rust gebracht om me te bedenken, dat ik er zelf weinig tot geen invloed op heb. Je lichaam weet wat het doen moet: Als het vruchtje niet goed is, dan ruimt je lichaam het op. Dat klinkt heel hard, maar het kan niet anders als het niet levensvatbaar is, en dat kun je zelf niet voorkomen of veranderen, ook niet met twintig echo's. Is het vruchtje wel goed, dan weet het over het algemeen zelf het beste hoe het groeien moet en daarbij gebruik moet maken van jouw lichaam als gastvrouw. Jouw lichaam snapt dit proces beter dan jij zelf als weldenkend wezen, dus kun je niets anders dan je eraan overgeven!
Nou, dit is wel heel kort door de bocht... Ik dacht dat na mijn 1e mk ook, maar na meerdere mk's bleek het toch echt niet aan de vruchtjes te liggen, maar aan mijn hormoonniveau. En dan wel het hormoon progesteron, ik heb daar een tekort van en daardoor is het praktisch onmogelijk voor het vruchtje om goed te kunnen nestelen. Gelukkig met ondersteuning van medicatie tot 20 weken ben ik nu waar ik nu ben. Het ligt dus niet altijd aan het vruchtje zelf.... @TS; die steekjes zijn inderdaad het groeien van je BM. Probeer er van te genieten meid! Het is lastig, zeker in het begin als je nog geen echo hebt gehad. Nog een paar weekjes volhouden en dan zien jullie vast een klein wormpje met een hartje. Succes en geniet er van!
Ik ben nog maar net zwanger en heb ook veel steekjes, weet van mijn vorige zwangerschap dat het inderdaad dat het door het groeien is. Toevallig was ik deze week bij de gynea omdat ik eigenlijk langsging omdat het zwanger worden niet lukte enkele dagen ervoor ook een positieve test, dus kwam mooi uit. Niet dat hij veel kon zien maar ik vertelde er ook bij dat ik heel bang was door mijn vorige mk en curretage. Hij vertelde me dat het 15procent is dat het misgaat en 85 dat het goed blijft gaan. Bekijk het positief, nu zijn het steekjes, binnenkort moet je heel uw buik vasthouden als je niest omdat het zo ineenkrimpt niet waar fbdb?? verder nog klachten?
Ik had iets voor mijn NOD ook steekjes. Nu sinds 2 dagen heb ik 's nachts last van menstruatiekrampen. Vooral aan mijn rug. Maar heb een achteruitliggende (gekantelde) baarmoeder, dus die leunt tegen mijn rug wat aan. Ga er vanuit dat het mijn baarmoeder is die zich aan het klaarmaken is voor mijn wondertje.
Tis al een paar keer gezegd hierboven, maar het is inderdaad groei van de baarmoeder. Bij mijn eerste had ik er ook `last` van, bij mijn tweede zwangerschap wat minder. Het was bij beide zwangerschappen tevens ook mijn enige zwangerschapssymptoom en wist ik dat ik zwanger was.
Bedankt voor al jullie reacties dames! dit helpt mij wel! Ik geniet er zeker van! elke dag weer! Nu heb ik af en toe ook last van de zijkanten van mijn buik, een als ik me lichaam draai of te snel opsta. denk dat het de banden zijn die aan het oprekken zijn. Het voelt ook een beetje alsof je je been strekt en je niet verder kan, dan krijg je ook zo'n trekkend gevoel. Heel gek.. Iedereen heeeeel veel succes met de zwangerschap!