Beschrijving van de eerste bewegingen

Discussion in 'Zwangerschap' started by evenstar, Sep 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Haai haai,

Ik ben heeel benieuwd hoe jullie de eerste bewegingen van de beeb zouden omschrijven. Ik vind dat wat ik voel lang niet overeenkomt met wat ik op allerlei sites en in boeken lees.

Zoals "een vlinder in je fladdert" :(... of "knappende belletjes" :(

Nu ben ik zwanger van nummer 1, met een voorliggende placenta, en heb ik onderstaand gebeuren toch echt al regelmatig sinds 16 weken gevoeld ;) (net als mijn mams, die mij ook al heel vroeg voelde, ik ben haar eerste, en mijn zus voelde ze al met 13 weken!).

Bij ongeveer 16 weken- inderdaad van die plopjes (ok dus dat klopte) :D

Bij 17,5-18 weken- alsof iemand mij van binnenuit met een pink in de buik prikt, zachtjes. De ene keer wat harder dan de andere, soms is het een dag ook niet meer dan een plopje (gisteren) maar dan is het weer een dag echt constant, en dan dan voelt het als gespartel (alsof er een vis die niet gevangen wil worden, in mij zwemt :p).

Jullie? Wat voelde je en wanneer?

2. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ook verschillende dingen, soms echt plopjes, maar meestal was het gewoon echt een schopje. Ik heb ook wel eens het gevoel dat iemand heel zachtjes met zijn vingertoppen langs mijn buik gaat aan de binnenkant. Ik heb ook nooit echt het vlindertjes gevoel gehad hoor!

3. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Hier ook vanaf 16 weken plopjes maar nu zijn de plopjes toch echt wel veranderd in tikjes en zachte schopjes hoor. En voel nu ook (sinds de 18e week) echt waar de baby ligt, net nog voelde ik een hele tijd een drukkend gevoel onder m'n navel, dus ik druk er zachtjes op, voel ik iets hards. En ineens was het weg en voelde ik aan de andere kant een hard schopje en toen gespartel, heb de kleine denk ik laten schrikken (sorry beeb!) :D het voelt inderdaad wat je zegt evenstar als gespartel, de plopjes zijn hier verleden tijd.

En wat penelopea zegt herken ik ook goed.

4. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

Mar 24, 2008
    593
    0
    0
    dat die vingertoppen in binnenkant zo omschrijften ik voor mr papa ook ik zei word in mijn buik gekrabt.bij mij lag placenta links voor.

5. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Ah, ik ben dus niet abnormaal :D Mij was verteld dat ik het bij 20 weken pas zou voelen, maar dit beeld ik me echt niet in.

Gisteravond heb ik voor het eerst de beweging van buiten af gevoeld. Helaas te laat om het mijn man te laten voelen, het zijn maar korte momenten, maar superduidelijk! Idd, even een beetje ingedrukt en dan een schopje terug hahaha.

Voelen jullie het ook meer als je zit/ligt dan wanneer je loopt of staat?

6. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik omschrijf het als een zenuwtrekje in mijn buik, zo voelt het bij mij exact, helemaal in het begin

7. esther1984

esther1984 Bekend lid

Jan 22, 2009
    694
    1
    16
    Female
    Moeder
    Roosendaal
    bij mij voelde het eerste als plopjes was met de 16 weken, maar nu voelt het mij ook als schopjes en soms echt een paar keer achter mekaar, het ligt er ook aan hoe mijn houding is als ik achteruit lig in de bank voel ik het, het beste en voelt het echt als schopjes, en soms voel ik het ook als gespartel, echt heel apart de ene keer wat harder als de andere keer, maar tot nu toe voel het nog iedere dag, ook als ik mijn hand op mijn blote buik leg lijkt het wel of tie naar mijn hand komt want dan voel ik het echt als harde schopjes, echt fantastisch niet te beschrijven hoe mooi.

8. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Jaa, DAT komt mij ook heel bekend voor, ik heb die 'trekjes' namelijk bij vermoeidheid heel snel in mijn benen.

Share This Page