Net zwanger maar nog erg onwerkelijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eerstekeermama, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eerstekeermama

26 feb 2011
    35
    0
    0
    Hey meiden!

Ik ben pas net zwanger; 4 weken en 2 dagen. Heb deze week 5 testen gedaan en allemaal positief. De huisarts zegt dat het dan ook echt niet anders kan dat ik zwanger zijn.

En we dus als supertrotste aanstaande ouders ons eerste kindje verwachten!

Maar ik vind het allemaal zo spannend en ook nog wel onwerkelijk. Hadden jullie dat ook bij de eerste?

We zitten ook nog te dubben wanneer we het onze ouders gaan vertellen. tja dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. Zou het zo eigenlijk wel vlug willen vertellen maar bij mijn broer is het net deze week de 3e x IVF misgegaan dus dat is wel erg balen en extra moeilijk.

Groetjes:)

2. Juudje79

Juudje79 Actief lid

18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 23 weken zwanger en voel het nog steeds als iets onwerkelijks..

3. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hoi hoi,

Aller eerst van harte gefeliciteerd met dit nieuws! Wij hebben het met 6 weken aan m'n schoonouders verteld en de rest met 8 weken, na de eerste echo. Meeste mensen vertellen het pas na 12 weken, maar wij waren zo blij (na 1.5 jaar en MK) dat we niet konden wachten. Ik vond het in het begin ook erg onwerkelijk, vooral omdat we er zo naar uit keken. Ben in het begin wel bang geweest dat het misschien weer fout zou gaan, maar na een aantal weken (en echo's) was dit gevoel gelukkig verdwenen. Probeer er lekker van te genieten meid!

4. AGZuid

AGZuid Lid

26 feb 2011
    9
    0
    0
    Gefeliciteerd met de zwangerschap!!

Ik weet sinds donderdagavond dat ik zwanger ben. Zo rond de 4/5 weken.
    Het is inderdaad heel onwerkelijk. Ik geloof nog niet dat er een klein wonder in mijn buik groeit.

Geniet ervan!

Groetjes

5. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Pas toen de babykamer bijna klaar was en de babyuitzet in huis was werd het wat minder onwerkelijk bij mij. :)

6. eerstekeermama

26 feb 2011
    35
    0
    0
    :)

Jij ook gefeliciteerd dan! En geniet er ook van! Leuk om zo reaties van anderen te horen!

7. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    gefeliciteerd!

onwerkelijke gevoel hoort er (voor veel mensen) bij :) is toch ook niet te bevatten eigenlijk, zoiets! heb het ook nog steeds een beetje, wordt nu iets 'echter' voor mij nu mijn buikje stilletjesaan begint te groeien.. maar blijft een maf (maar superleuk) idee

gelukkig heb je ruim 9 maanden om aan het idee te wennen en je voor te bereiden ;)

8. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Gefeliciteerd :) Geniet ervan, hoe voel je je?

Ik vind het ook nog altijd bizar dat het zo is. Komt ook mede doordat ik zo weinig klachten heb gehad, dan voelde ik me hetzelfde als toen ik niet zwanger was.
    Nu begint het gevoel langzaam te komen doordat ik een klein buikje krijg af en toe, en doordat ik gister de eerste keer echt de baarmoeder heb gevoeld toen ik over mijn buik wreef. Het hartje kan ik al een aantal weekjes luisteren zelf thuis dus dat is ook extra fijn.

Ik wens je een fijne zwangerschap toe.

9. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!

Dat onwerkelijke gevoel blijft nog wel even. Het werd bij mij wel minder na de eerste echo.

Wij hebben het met 8 weken verteld aan naaste familie en met 11 weken aan de rest, toen we een goede echo hadden.

Doe wat voor jou goed voelt, da's het belangrijkste!

10. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Gefeliciteerd! Onwerkelijkheid had ik ook last van, tot ik de kleine uk voor het eerst op een echo zag! :D

Wij hebben het rond 10 weken aan onze ouders verteld en aan de rest van de familie en vrienden rond 14 weken.
    Maar dit moeten jullie natuurlijk helemaal zelf (en samen) beslissen!! Ik denk dat je broer sowieso blij voor jullie is!

11. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hey wat leuk gefeliciteerd!
    Wij hebben het bij onze zoon met een week of 7 aan de naaste familie verteld, en na de eerste goede echo aan de rest!
    Nu ben ik, misschien, weer in verwachting, denk dat wij het gelijk aan de naaste familie vertellen en wederom met een (hopelijk) goed echo aan de rest.
    Wat betreft je broer, tuurlijk zal het voor hem even steken, maar hij zal vast ook heel erg blij voor je zijn!

12. second

second Lid

26 feb 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn nu zwanger van de tweede, maar weet precies wat je voelt!

13. second

second Lid

26 feb 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry.. ik lees nu pas dat het ook nog eens moeilijk word om het te vertellen.
    Ik zou het wel doen.. ze kunnen zeker blij voor je zijn.
    Wij hebben dit ook ervaren.. Het duurde een eeuwigheid voor we zwanger waren van de eerste.. Maar daarvoor raakte mijn schoonzus om de haverklap zwanger...
    Deed wel pijn ,m aar kon ook echt wel blij voor haar zijn..

14. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wij zitten bijna op de 10 weken en nog steeds moet ik mezelf er af en toe aan herinneren dat we echt in blijde verwachting zijn, mede omdat ik nauwelijks klachten heb.
    Wij hebben eigenlijk 2 dgn nadat we het zelf wisten (toen waren we 4,5 week zwanger) het aan onze naasten verteld. Vanwege de mmm waren we al erg blij dat het gelukt is. Voordat we in verwachting raakte hadden we gezegd de 1e 3 mnd zeggen we niets maar toen het eenmaal tot ons doordrong konden we het niet voor ons houden. Alle anderen komen het nu langzaam maar zeker te weten.

Wat je broer betreft, ik weet van onszelf dat ik ontzettend veel heb gebaald afgelopen jaar bij elk nieuwe berichtje dat er weer iemand in verwachting is maar was ook ontzettend blij en dankbaar voor die mensen. Je broer zal denk ik hetzelfde hebben.

Geniet van deze bijzondere gebeurtenis en suc-6 en plezier gewenst met het delen van jullie nieuws!

Liefs Genesis

15. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Eens met de laatste opmerkingen.
    Ook voor ons geldt dat tijdens de MMM we het een ieder die weer met goed nieuws kwam oprecht konden feliciteren. Wat overigens niet betekent dat het geen pijn doet, maar openheid van de vrienden heb ik als heel erg positief ervaren. 1 keer anders meegemaakt en dat deed pas echt poijn. Dus geniet samen van deze eerste dagen en vertel het op jouw tijd, maar laat je broer het wel als 1 van de eersten weten.

Chantal

En dat onwerkelijke heb ik nog wel eens. Ondanks de kinderkamer babypakketten die binnen druppelen en afspraak met kraamzorg die staat:D

16. eerstekeermama

26 feb 2011
    35
    0
    0
    Hey meiden!

Bedankt voor de leuke reacties. En ook de reacties mbt mijn broer en die dus uit ervaring praten!
    Ik heb net een donald duck pocket besteld met de titel `de ideale oom` om het hem toch een beetje `luchtig` te kunnen vertellen. Mijn andere broer is namelijk al vader en toen hij dat voor het eerst ging vertellen ging er iets mis en wist broer het dus zowat doordat een ander hem oom noemde:). Dit wil ik nu zeker voorkomen en hem het na de ouders als eerste vertellen!

Gister kwamen we bij mijn schoonmoeder en mijn schoonzus kwam ook. Die heeft al 2 kids en blijkt dus net nu 11 weken zwanger te zijn van de 3e :$tja dan is het helemaal moeilijk niks te zeggen. :(Vond het wel jammer (nu zei zwanger is samen met mij) want dan gaan ze toch altijd vergelijken en als schoonfamilie zijnde delf ik toch de onderspit vrees ik...;) Maarja dat zal ook wel goedkomen gelukkig kom ik zelf ook uit een heel warm nest!:)

Deel Deze Pagina