HOi meiden, Ik heb een vraagje. Ik heb sinds een maand dat ik elke nacht wakker wordt van het geschop van de kleine. Nu vind ik dit helemaal niet erg want ik ben natuurlijk helemaal gek van ons wondertje. Maar ik merk wel dat het mij lichamelijk begint op te breken. Elke keer als ik op mijn linker of rechtzij draai begint de kleine volop te schoppen en duwen en heb ik het gevoel alsof mijn matras onder mijn zijkant veel lager ligt dan de rest waardoor een trekkend gevoel ontstaat. Mijn matras ligt niet veel lager ik weet dat het lichamelijk is. Ook heb ik een voedingskussen tussen mijn benen of langs mijn zijkant geprobeerd ook dit helpt niet. Heeft iemand tips? Liefs Griekie p.s ik wil echt niet zeurderig overkomen en ben heel dankbaar dat ik zwanger mag zijn.
Zie ik nou goed dat je 25 weekjes ver bent? Ohjeej, meid het gaat nog veel erger worden, haha.. Ik lig er pas sinds week 30 echt wakker van, het is nu echt buik verbouwing soms snachts en ik weet dus hoe vervelend het kan voelen. Ik vind je trouwens helemaal niet zeurderig overkomen, als er een ding belangrijk is dan is het wel je rust snachts krijgen. Mij breekt het hier soms inmiddels ook een beetje op. Ik probeer maar gewoon soms smiddags een slaapje te doen als de kleine WEL even rustig is, misschien een idee? Mijn vent zegt ook steeds wat zie je er moe uit, dus het zal hier onderhand ook wel zijn tol aan het eisen zijn. Het is me trouwens ook opgevallen dat zodra ik elke dag om dezelfde tijd ga slapen de baby dat hier doorheeft en dus zo een beetje ritme vind met slapen en met me meeslaapt. Soms is ze lekker stil en dan draai ik me om of ga naar het tiolet en dan word ze wakker.. hihi.. Probeer dus een rustige stille omgeving te creeeren voor je gaat slapen, hier doet dat wonderen.
hey meis, Nou daarom had ik zoiets van ik moet nog wel even hihi. En ik voel me echt supergoed en geniet volop en vind het dan ook rot hierover te ''zeuren'' maar het is toch wel fijn als je het kan bespreken en iemand misschien tips heeft. Ik vind de tip van elke dag op hetzelfde tijdstip gaan slapen een hele goede. Ik ga dat proberen en kijken hoe de kleine reageert. In principe lig ik elke dag wel tussen 21:00 en 21:30 in bed en ben ik gelijk vertrokken. Ik lig alleen zo te draaien en te doen met al die kussens haha. Misschien ga ik eens proberen een luchtbed op mijn bed te leggen. Want dit ligt denk ik qua gewichtverdeling lekkerder dan een harder matras, bedacht ik me. Als ik het heb geprobeerd laat ik het weten! Liefs
Bij mij werkt het ook wel om mezelf gewoon te verbieden om constant te draaien, ik merk ook dat dat steeds zwaarder wordt en dat mijn kindje daar ook juist meer door gaat bewegen. Als je zin hebt om te draaien, gewoon niet doen, probeer je kussen even anders te leggen, even ontspannen, etc..
Ja leuk, ben benieuwd of het jou ook gaat helpen! Hoop het wel hoor het is toch belangrijk je nachtrust.
ik heb al maanden last van een enorm adhd kindje... alle tips die de vk had hebben we geprobeerd maar niets werkte ... wat ik nu sinds een aantal weken die is op mijn linkerzij liggen en idd gewoon niet meer bewegen tot ze echt stil ligt... lekker warm omder een deken en als ze echt onwijs druk is eerst hele rustige muziek opzetten en dan warme douche op me buik en electrische deken op stoom haha dan zo bedje in dan is het te doen ... verders is het hopen voor je dat ze snel indaalt ... dan zijn ze vaak rustiger ... (die van mij helaas niet wel iets minder maar ... zeer aanwezig nog steeds) heel veel sterkte
Ik heb de vorige zwangerschap steeds geslapen met een voedingskussen, tussen mijn benen en onder mijn buik. De rest van het kussen lag tegen mijn rug. Zo kun je bijna niet omdraaien. Wel lastig als je wel echt wilt omdraaien maar ik vond dit toen erg lekker liggen. Nu lig ik nog steeds zonder en heb er nog geen behoefte aan. En idd dat getrappel wordt alleen maar erger. Hier zowel mijn dochter en nieuwe bewoonster zijn druk in mijn buik. Wel erg gezellig natuurlijk. Ik heb met mijn dochter wel eens letterlijk in tranen gestaan omdat ik zulke harde trappen kreeg. Maar ja, ik had ook gekneusde ribben in mijn vorige zwangerschap. (ze wisten niet of dat het van de baby of mijn hoestaanvallen waren, achteraf bleek dat ik astma heb.)
jaja kinderen........haha. Ik ben ook maar gaan denken: alles wat ik slaap of rust is meegenomen en als je verlof krijgt kun je helemaal nixen.Mijn buik is nu op en top groot en zwaar en mijn kleintje kan nog steeds behoorlijk tekeer gaan. Mijn kleintje reageerd heel goed op aaien op mijn buik. Als ik steeds een kontje of ruggetje voel dan wrijf ik er steeds over. Daar wordt de kleine rustiger van en ik heb afleiding waardoor ik in slaap val. dus ipv denken: help! ik moet slapen......ben ik lekker aan het aaien en dat werkt ook slaapverwekkend. maarja niet iedereen is hetzelfde. succes!
Nou meiden, ik heb even 3 dagen uitgeprobeerd op een luchtbed te slapen. En het ligt in ieder geval veel comfortabeler. Ik heb het luchtbed bovenop mijn gewone boxspring gelegd en het topdekmatras op het luchtbed omdat het anders zo koud op de rug is. Het luchtbed zakt wat meer in op de zwaardere plekken en dit is erg prettig. Alleen wordt ik nu dus weer wakker door het gekraakt van het luchtbed als ik mijzelf omdraai haha. Het is ook altijd wat he. Vanavond maar weer eens proberen zonder luchtbed en mij zo rustig mogelijk omdraaien als ik anders wil liggen , kijken of kleintje dan ook rustig is. De kleine beweegt echt voornamelijk als ik mijzelf omdraai, dus mama is gewoon onrustig en kleintje dan ook haha groetjes griekie