Net zwanger met heel wat vragen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MeLili, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeLili

MeLili Lid

24 nov 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mensen,

Nu ben ik net zwanger en ben ook langs de dokter geweest, deze zei alleen in het kort tegen mij wat ik niet mocht eten (alleen rauwe dingen niet)
    Nou las ik op sites dat ik meerdere dingen niet mocht eten en dat rauwkost goed gewassen moet zijn wil ik het in mn mond stoppen. Daarom vraag ik me af wat dit inhoudt, mag ik bijvoorbeeld een broodje gezond bij de bakker halen of lekker even een broodje subway?
    Ik heb telkens het gevoel dat ik moet uitkijken met groenten die ik zelf niet was, omdat er dan de mogelijkheid in zit dat ze het in de winkel niet goed wassen voordat ze het in het broodje stoppen. Ook twijfel ik dus aan wat ik wel en niet mag eten, omdat ik niet zo snel op internet een lijst kan vinden met wat je wel en niet mag eten... Heeft iemand tips voor mij? :)

Ook zit ik inderdaad te twijfelen of ik een combitest ga doen, omdat ik het zelf niet zo nutvol vind, aangezien er de kans bestaat op miskraam in het vervolgtraject, wat ik dus niet wil...

2. Illy30

Illy30 Actief lid

15 mei 2012
    220
    0
    16
    Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!

Kijk eens op de site van het voedingscentrum, daar staat op wat je wel en niet mag. Ik heb verder wel gewoon broodjes gegeten bij bakkers enzo. Ik ga er van uit dat het gewoon gewassen is.

Ik heb de combinatietest ook niet gedaan. Zeker ook met de kans op een miskraam, maar ook omdat ons kindje ook welkom zou zijn met down. Dus we zouden het toch niet laten weghalen... Succes in ieder geval en geniet er vooral van!

3. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik zou me echt niet zo druk maken om het eten, je kan prima een broodje bij de bakker of subway halen zolang er geen rauwe ham of filet american op zit.

Ik ben nou net zwanger van mijn 2e en eet eigenlijk alles behalve natuurlijk de rauwe vleeswaren, met drop en kaneel moet je uitkijken ivm een te hoge bloedruk maar volgens mij moet je er dan aardig wat van weg kauwen! Brie mag ook gewoon omdat hier in nederland de brie niet van rauwe melk meer gemaakt word.

Er word constant onderzoek gedaan naar wat wel en niet kan en elk jaar veranderd er weer wat, ik denk gewoon zelf na en ga niet teveel uit van dingen die ik op internet allemaal lees want daar word je niet goed van!!!

Ik zeg lekker genieten van je zwangerschap met je broodje gezond/ subway en je gewassen rauwkost hihi

En zo'n combi test enzo heb ik niet gedaan en ga ik nu ook niet doen maar dat is ieder voor zich.

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik eet ook niet graag buiten de deur als ik zwanger ben.
    Vooral dingen als Subway enzo.
    Als jeje er ongemakkelijk bij voelt, sla het dan lekker over en neem ergens anders iets.
    Je mag overgins natuurlijk wel gewoon een broodje gezond van Subways, daar niet van.

Hier bij beiden meiden ook geen combi test gedaan, niet eens echt in onze gedachtes geweest ook. Wij zijn nietzo van het testen tijdens de zwangerschap zonder indicatie.

Kwa eten moet je opassen met; rauwe eieren, rauw vlees, rauwe vis, energy drankjes niet teveel.. etc
    Maar ook daarbij geld, dat je het een beetje eigen moet maken.
    Als je echt gaat zoeken kan je de meest gekke dingen tegenkomen die je niet of bijna niet zou mogen.
    Ik heb er gewoon me eigen draai aan gegeven wat ik wel belangrijk vind en wat niet.
    Er staan bevoorbeeld ook dingen met veel zout in vermeld omdat je daar hoge bloeddruk van zou kunnen krijgen.
    Die dingen eet ik dus juist graag want die van mij is altijd te laag.

5. Within

Within Niet meer actief

Kwa eten zou ik de lijst van het voedingscentrum aanhouden, er gaat zoveel rond op internet dat je volgens sommige websites het beste op water en brood kan gaan leven de rest van je zwangerschap. Tuurlijk moet je met een paar dingen uit kijken, zoals het bekende rauwe vlees en rauwmelkse kazen. Maar dingen als drop, kaneel en kruiden; het woordje te voor de veel vermijden.

Combitest; Bedenk voor jezelf hoe belangrijk de uitslag is. Is een kindje met een afwijking welkom of zal je liever dit eerder willen weten om de zwangerschap vroegtijdig af te breken? Als het antwoord op de laatste vraag nee is, heeft een combitest weinig zin.

6. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Een lekker broodje van de bakker of subway laat ik echt niet staan, vooral nu ik zwanger ben ziet alles er lekker uit en zou ik alles wel lusten!

Natuurlijk, eerst was ik niet zo flauw als er iets hier in de kelder stond wat over de datum was, nu let ik daar wel extra op en pak ik dat niet. Voor de rest eet ik lekker waar ik zin in heb haha!

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Idd zoals gezegd de lijst van het voedingscentrum aanhouden, dan zit je wel goed qua etenswaren.

Combinatietest: bij de combinatietest zelf zitten geen risico's mbt het krijgen van een miskraam. Het is een normale bloedtest in combinatie met een echo. Hieruit komt een kansberekening over een drietal syndromen (Down, Edwards en Patau, oftewel trisomie 21, trisomie 18 en trisomie 13)
    Pas wanneer je een verhoogde kans hebt op één van de syndromen kom je in aanmerking voor vervolgonderzoeken... en hier is idd een klein risico op een miskraam... maar dan heb je het over minder dan 0,5 procent.

8. MeLili

MeLili Lid

24 nov 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor jullie reacties! :p Ik heb gelijke een broodje subway gehaald met chicken teriyaki ^.^ Omdat dit mijn eerste keer is weet ik vooral niet wat ik moet verwachten en mag verwachten, genieten doe ik af en toe. Dit komt omdat ik vaak last heb van misselijkheid en overgeven :( Vooral wat ik wel en niet mag eten kampt in mijn maag. Ik zal gelijk even op de site kijken van het voedingscentrum.

Ook zijn er mensen die mij vertellen dat wifi niet goed is tijdens je zwangerschap, klopt dit?

9. Illy30

Illy30 Actief lid

15 mei 2012
    220
    0
    16
    Als dat zo was, zou hier niemand meer op zo zitten :D heb er nog nooit van gehoord iig...

10. Within

Within Niet meer actief

Lijkt me heel stug, dan zou iedereen 9 maanden in een hutje op de hei moeten gaan zitten..

11. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Meid, vroeger mochten ze alles eten en wij zijn er ook groot mee geworden! Ik moet zeggen dat ik in het begin ook overal erg goed op heb gelet, maar ik ben er nu wat soepeler in geworden. Rauwe dingen eet ik niet en verder geen rauwmelkse kazen. Rauwkost enz. spoelde ik in het begin van de zwangerschap nog eens extra af, maar daar ben ik ook mee gestopt.;) Het is echt niet nodig, het is zo goed schoongemaakt tegenwoordig voordat het de zakjes van de AH in gaat.

Lekker van genieten hoor meid!

Wat betreft de combinatietest; wij hebben deze wel gedaan. Dit omdat we eerder 3 mk's hebben gehad en ik nu Utrogestan had om het vruchtje te laten zitten in mijn BM. Wie weet kwamen de MK's wel niet van het progesterontekort, maar door een aanlegfoutje? Daarom toch een combitest gedaan. Deze bestond uit een echo met nekplooimeting en een bloedtest.

Je moet dat echt zelf weten, niemand kan je daar in adviseren. Jouw gevoel moet de doorslag geven of je het wel of niet doet.

Geniet van je zwangerschap en succes met je keuze!

12. MeLili

MeLili Lid

24 nov 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! :)

Deel Deze Pagina