oorthermometer

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marieke1983, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

Via de site van matcare verkopen ze oorthermometers. Weet iemand of deze nauwkeurig genoeg zijn om een ovulatie op te sporen?

groetjes Marieke

2. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    Volgens mij is een gewoon thermometer beter, die meet nauwkeuriger dan de oormeter.

3. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik temperatuur zelf niet, maar ik heb altijd begrepen dat je een rectale termometer moet gebruiken?

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Rectaal tempt idd het nauwkeurigst.

5. Marieke1983

Hmm... balen. ik heb redenen waarom ik liever niet rectaal meet, dus als een oorthermometer niet voldoende nauwkeurig is dan ga ik ovulatietesten gebruiken.

6. wolly

wolly Niet meer actief

Ik temp ook en doe het onder de tong en dat geeft ook een goede indicatie.

Je moet wel tempen voor je opstaat en ongeveer op vaste tijden dus zou je de wekker moeten zetten.

7. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Gewone thermometer tempt idd nauwkeuriger.

Ik heb alleen ondervonden dat het niet uitmaakt 'waar' je tempt (wel de gezette tijden en voor je je bed uitstapt).
    Heb eerst een half jaar onder mn oksel getempt... ik moet zeggen dat die een zeer accurate indicatie gaf.
    Nu temp ik al ruim een half jaar 'in de poeperd'.. ten eerste is mn basale temp 0.5 graad lager! (nog steeds om dezelfde tijd als onder mn oksel)
    En ten tweede.. ik kan nu regelmatig mn ei niet eens traceren... dus...
    gewone themometer gebruiken... ook onder je oksel is het accuraat... WAT MIJ BETREFT dan...

8. Marieke1983

Oke, dan haal ik een gewone thermometer en ga ik tempen onder mijn oksel of tong! :D

bedankt voor jullie antwoorden, dan kan ik hier wat mij betreft een slotje op.

9. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik heb het ook altijd onder de oksel gedaan en kon altijd keurig m'n eisprong vinden. Succes ermee.

10. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Hoi hoi,

ik heb maanden lang een keurige temp stijging kunnen meten met mijn oorthermometer.
    Het belangrijkste is dat je het meteen als je wakker wordt meet, dus als je nog IN BED ligt.
    (Oor)thermometer op het nachtkastje dus!

Probeer gewoon een maandje zou ik zeggen, hoef je niet meteen weer geld aan aan andere uit te geven, 0.5 grd stijging is 0.5 grd stijging, oor of oksel of bips, who cares?

Succes,
    :D Eef

Deel Deze Pagina