@ Dina: ook niet leuk van je vriend. Wij moeten heel gezond doen en dingen laten en dan gaat hij weer roken. Lekker solidair. Daarom ben ik dus ook zo boos geworden hahaha. Ik geloof dat mijn vriend het nu wel uit zijn hoofd laat. @ Jolanda & Dina: ik heb ook ontzettende zere tepels als de douchestraal er opkomt of bij het afdrogen OEI OEI OEI hihihi. We gaan met z'n drieën gelijk op! Spannend hè! Ik vind het nog steeds een rare gewaarwording Ik heb 6 testen gedaan, maar volgens mij geloof ik het pas echt als we naar de verloskundige zijn geweest
oh zo herkenbaar. ik ben zo nerveus. wil gewoon weten of het goed zit allemaal dan kan ik meer ontspannend. zo onzeker die eerste weken. moet nog 4 weken wachten voordat ik naar de verloskundige kan. pfff wanneer moet jij malleboe?
Hoi Dina en Malleboe, Wel leuk hoor dat we tegelijk opgaan! Kep verder niemand om me heen die zwanger is waar ik mee kan vergelijken hihihihi. Ik heb idd ook last van de douchestralen of bij het aankleden! Pffff wat een gevoelige tepels! Hopelijk gaat dat snel over Dina ik heb het met je te doen hoor! Gelukkig roken wij geen van beide dus dit probleem speelt hier gelukkig niet! Je zou juist denken dat hij gaat stoppen nu jullie zwanger zijn! Mijn vriend heeft onregelmatige diensten dus wij gaan de 13e samen naar de HA. Spannend hoor! Ik heb twee boeken over zwangerschap gehaald en nog 1 namen boekje. Best grappig om zo nu en dan wat te lezen. Ik ben alleen sneller moe als anders. Hebben jullie dat ook? Net of ik de hele dag heb lopen rennen. Trouwens de Brinta..............die kreeg ik mooi niet weg! Wat een vieze zooi is dat hahaaha. Morgenochtend nog maar 1x proberen om de brinta met bananensmaak wel te eten. Groetjes Jolanda
haha brinta, bleh moet er niet aan denken. hihi ik ontbijt met een cracker of wat yoghurt. heb vandaag barweinig gegeten. was de hele dag doodmoe. echt niet te geloven. ik hebn ook wisseldiensten, dus zie er wel tegenop. ben nog niet eens 6 weken. pff voelt alsof ik de marathon heb gelopen. kon tijdens film kijken thuis niet eens mijn ogen open houden. weer 2 uur geslapen. jaa die vermoeidheid zit er goed in. had vandaag ook last van krampjes etc. vooral vanmorgen vroeg. toen deden mijn liezen er zeer van en ja die tepels. heb op mn vrije dag mn bh achter wege gelaten hihi
Pfff nou die brinta vind ik dus echt GOOR! Ga dus ook maar over op de crackers! Met kaas! Lekkerrrrrr Ik ben ook zo moe joh! Pfffff wil om 21.00 uur al naar bedje, dan kijk ik nog wat tv en dan ben ik zo vertrokken. Dat heb ik normaal nooit! Ik ben echt zo'n bezige bij! Doe altijd 101 dingen tegelijk.....maar nu ff niet! We gaan in april trouwen, ben blij dat ik al heeeeel wat voorbereidingen getroffen heb! Gisteren had ik ook zo'n last van mn lies of zij (ik kon het niet zo goed plaatsen) maar dat is nu ook grotendeels weggetrokken! Als het bij deze kwaaltjes blijft..........teken ik ervoor hihihihihi Jullie de nacht goed doorstaan? Groetjes Jo
Hallo allemaal, Ook ik ben nu ruim 5 weken zwanger maar ook erg onzeker. Dus erg fijn om te horen dat de meeste dezelfde dingen voelen die ik ook voel. Last van kleine krampjes, idd zoals sommige ook hebben alsof er wat aan het uitrekken is. Ook heb ik al veel last van het vake plassen..soms echt vervelend maar ja hoort erbij. Ik mag over 2 weken voor het eerst naar de verloskundige...ben benieuwd :
Hallo Teigertje! Welkom bij de club hihihihihi! Fijn he als je je nu met wat mensen kan vergelijken en het kan hebben over allerlei "kwaaltjes". Wij gaan dinsdag pas naar de huisarts omdat mijn mannetje onregelmatige diensten heeft, dus wij eerder niet samen konden. De HA zag hier absoluut geen probleem in zolang ik geen verdere klachten had. Dus dinsdag krijgen we meer te horen. Doet de huisarts nog iets speciaals? Groetjes Jolanda
hee meiden , nou ik kon vanmorgen mijn bed amper uitkomen. echt drama. heb t op mn werk verteld omdat ik zo moe ben. ivm mn wisseldiensten kan ik nu even rommelen in het rooster. er werd wel leuk gereageerd gelukkig. pff ik heb ook maar van die krampjes. soms voelt het net of je ongi bent. herkenbaar? verder ben ik alleen maar doodmoe en dat plassen... dat herken ik hahahaha
Fijn dat ze zo goed reageerde! Zei ik je toch! Gewoon zeggen. Fijn dat je nu wat kan rommelen met je diensten. Ik werk van ma t/m do gewoon van 08.00 - 16.30 uur en ik ben ook BEKAF als ik thuis kom. Maar wil toch morgen weer gaan zwemmen zoals ik dat sinds vorig jaar met mijn partner en vriendinnen altijd al deed (al moet ik er met die kou nog niet echt aan denken) En toch ook even wii-fitten in mn eigen tempo. Al doe ik maar het rondje steppen en wat joga oefeningen. Ik wil fit mijn verdere zwangerschap in. Ben tenslotte al 34...bijna 35 in april! Ik kon ook mn mond niet houden hoor op mn werk hihihiihi. Ik heb het een paar mensen zelf verteld en het roddelcircuit doet de rest hahahaha. Ik heb ook steeds het gevoel van ongi hoor! is heel herkenbaar. De doktersassistent zei mij toen ik haar belde op de 2e januari dat dat helemaal normaal is. Iets met sluiten moedermond, dus geen zorgen. Het plassen valt nog wel mee.....moet altijd al vrij vaak want drink veel thee. Moet ook meer water gaan drinken las ik al hier en daar. De grote boodschap gaat wel minder als normaal. Dus daar ga ik even aandacht aan schenken door wat meer volkoren te gaan eten. Af en toe voel ik ook wat aan de zijkant van mn buik (of lies) weet het niet zo goed, maar las dat dat er ook allemaal bijhoort! Spannend allemaal he! Groetjes Jo
ja ben ook heel erg onzeker! weet het pas. en daarom wil ik ook zo graag weten HOELANG! haha maybe word ik dan wat geruster maar hoort er wel bij hoor die onzekerheid! kusssssss
Heb je wel een testje gedaan? En weet je nog je eerste dag van je laatste menstruatie? Dan is het wel alvast een beetje uit te rekenen. Hebben wij ook gedaan! Dinsdag gaan we samen naar de HA. Groetjes Jo
Ik kom me ook melden. Ook ik ben nog wel onzeker over deze zwangerschap. Toch heb ik het idee, net zoals meer meiden hier, dat het deze keer wel goed zit. De vorige keer dacht ik net als Dina; "Ik ben dan wel zwanger, maar er komt geen kindje." Dat gevoel was heel sterk. Deze keer had ik dat niet. Mijn 1e reactie na de positieve test, was wel van "oh dat kan niet!". En nu komt met de dag telkens meer vertrouwen.
hallo allemaal, Ik ben nu 5 weekjes zwanger ben ook erg onzeker, omdat ik een ma heb gehad....2 dagen terug had ik 3 druppeltjes oudbloed tijdens het plassen....ik ben gelijk naar de huisarts gegaan en ik krijg een echo met 7 weken(om te checken of alles okay is).....Pfff gelukkig heb ik daar geen last meer van gekregen...en ik ben HEEEL ERG BLIJ om te horen dat jullie ook krampjes hebben ..want daar ben ik het bangst voor! Maar jah het kindje moet ook effe ruimte maken daarbinnen.... @ iedereen -->Ik hoop dat jullie allemaal een hele goeie zwangerschap krijgen! We moeten elkaar maar effe bijstaan in deze onzekere periode! Even alle onzekerheid bij elkaar wegnemen!
Hallo Jusi! Welkom bij de club! hahahahaha Leuk dat er nu veel meiden erbij komen die rond dezelfde tijd zwanger zijn! Kunnen we elkaar even steunen door onze tijd heen! Fijn dat je nu een goed gevoel hebt over je zwangerschap! Ik kan er niet over meepraten dat er een zwangerschap eerder niet goed voelde. Ik ben voor het eerst zwanger en het voelt goed! Zegt natuurlijk niets, maar we zijn er samen heel positief over! Nogmaals hartelijk welkom! Groetjes Jolanda
Hallo Dice! Jij natuurlijk ook welkom! Leuk dat er nu wat meiden zijn die "tegelijk" op gaan in de zwangerschap. Fijn dat je inmiddels geen bloed meer hebt verloren en dat je wel gerustgesteld bent. Ik heb ook last van krampjes (vooral links wat een beetje uitstraald naar mn been) maar zoals je al zei heeft dat waarschijnlijk allemaal t emaken dat er ruimte wordt gemaakt. Jullie zijn wel allemaal lekker jong en fit om aan een zwangerschap te beginnen In vergelijking met jullie ben ik echt een ouwe doos! Sluit me helemaal aan om elkaar toch door deze zwangerschap en onzekere periode heen te slepen Groetjes Jolanda
jeetje meiden, wat leuk dat dit topic zich uitbreid. welkom nieuwe mama's! wat gebeurd er veel in ons lichaam he. ennuh jo, 34 is een mooie leeftijd hoor hahaha ik voel me net een oud mens. heb een nacht van 12 uur gemaakt en nog ben ik bekaf. niet te geloven hoe oververmoeid ik ben. baal dan ook goed van de wisseldiensten. moet maar even gaan kijken hoe ik dat allemaal ga regelen. werk in een klein team dus ik zal ook nachten moeten draaien. al kreeg ik van mijn teamleidster het advies om met een arbo arts in gesprek te gaan die zich op het medische stukje kan richten. vind het meteen zo ver gezocht, maar als dit aanhoudt of erger wordt ga ik dat wel doen. ben je goed ingedekt. pff zit bijna op de helft van de 12 weken. wordt ook met de dag iets zekerder van mn lichaam. ben ook blij om te horen dat het herkenbaar is en dat je voelt wanneer het niet ok is. nu voelt het gewoon goed, ik voel me echt mama. de drukte in mn hoofd is een tweede jo is dit je eerste kindje? Liefs
Hoi Dina! Ja het is mijn eerste kindje! Spannend allemaal hoor! Ik ben ook steeds moe hoor, maar moet zeggen dat ik gisteren weer een topdag had. Lekker eten gemaakt toen ik thuis kwam daarna opgeruimd en 20 minuutjes aan het wii fitten geweest, uiteraard op mn eigen tempo. Daarna heeft mijn mannetje de wasmand voor me naar beneden gehaald en heb ik alles opgevouwen en opgeruimd. Dus al met al een topdag! Je moet gewoon heeeeeeel goed luisteren naar je eigen lichaam hoor! Als het mis gaat heb je spijt. Kan me heeeel goed voorstellen dat het werken in ploegen nu heeeel zwaar is. Moet je dan ook nog lichamelijk veel werk verrichten in de nacht? Hopelijk kan je regelen dat het tot een minimum beperkt wordt zonder dat daar meteen de ARBO bij hoeft te komen. Is idd zo'n gedoe! We hebben trouwens we een afspraak bij de verloskundige op maandag 19 januari. Zij is uitgeroepen tot verloskundige van het jaar 2008 en laat haar nu in Hoogvliet zitten! (zie website) http://www.verloskundigevanhetjaar.nl/reactie.html Ik had haar gisteren een mailtje gestuurd hoe een en ander in zijn werk ging en ik kreeg een heel lief mailtje terug dat ik vandaag even kon bellen voor het maken van een afspraak. Ik kreeg haar collega aan de lijn en ze wist meteen wie ik was en ze verwachtte me voor een afspraak. Dus dat vind ik al heel belangrijk dat je "verwacht" wordt. Ze vertelde me dat ik ben uitgerekend volgens de tabellen op 7 september. Mn bannertje klopt dus volgens de statistieken In het eggie dus 3 weken en 2 dagen Gek systeem eigenlijk, maar nu snap ik hem wel. Als ik bij de verloskundige ben geweest (volgens mij begreep ik dat ze wel gelijk een echo kunnen maken maar dat weet ik niet helemaal zeker) dan kan het zijn dat ze deze 7 september nog wat bijstellen. Ach we zien het wel..........voorspellen kunnen we toch niet. Als het dan 2 dagen later komt zou het 09-09-09 zijn..........das dan wel weer heel leuk he! Leuk he dat er steeds nieuwe mamma's bijkomen! Kep wel een "domme" vraag. Als ik in het ziekenhuis wil bevallen, gaat deze verloskundige dan mee? Of krijg ik dan daar iemand? Ben natuurlijk nog nooit eerder zwanger geweest en er ploppen allemaal vragen op nu hahahahah Het is bij mij ook zo'n chaos in mn hoofd! Al dat regelen! Liefs Jootje