net zwanger...ook een beetje bang?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door dochter2009, 26 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mokkeltj

mokkeltj Lid

1 okt 2008
    93
    0
    0
    verzorgende
    Gelderland Some Where
    hoi hoi

ik was ook best wel bang toen ik de test zag positief maar het voelde op 1 of andere manier niet goed uiteindelijk een week naar de test 20nov..
    mk me opa was 20nov jarig dus toen zouden we het tegen iedereen zeggen maar ik heb tegen me vriend toen gezegd we zeggen nog maar niks want ik heb zoon raar gevoel..
    en helaas is dat rare gevoel uit gekomen..

2. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    hee jo, ja je verloskundige kan mee naar het ziekenhuis! dat heb ik toevallig gelezen. moet je het even bespreken met haar.

jeetje ik ben zo onwijs moe. het is niet normaal eigenlijk. heb een nacht van 12 uur gemaakt, evennaar buiten geweest, maar daarna weer op de bank gelegen. heb dit nog nooit gehad. heb totaal geen energie. moet ik me zorgen maken of hoort dit zo? vind het wel eenbeetje extreem.

snachts hoef ik in princiepe niets te doen en kan ik slapen. maar dat is meestal maar een uur of 5. het is veel psychisch werk. werk in de jeugdzorg. je moet gewoon 100% zijn als je op de groep staat en ben bang dat het er een beetje bij in gaat schieten. misschien laat ik het op mn vrije dagen onbewust wel extra toe ofzo hoor en dat ik vrijdag weer mezelf een schop onder mn kont geef... kweet het niet. maar weet wel dat ik hoop dat het over 7 weken over is:) haha

vrijdag alweer 6 weken. gelukkig vliegt de tijd opzich nog redelijk. ik wist het ook bij 3 weken 2 dagen. pff ga weer bankhangen. morgen nog lekker een dagje vrij!

liefs

3. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hey Dina!

Geen zorgen maken hoor! Ik ben ook steeds moe! Het is nu 9 uur en ik ga nu lekker met mn mannetje naar bedje, nog even een stukje film kijken, maar dan lig ik wel! Dus absoluut geen zorgen!

Ik heb 9 maanden dagboek en daar staat het ook echt in beschreven. Je moet er gewoon aan toegeven.......je niet schamen en je zeker geen zorgen maken!

Is een verantwoordelijke baan! Doe het wel rustig aan he! Strakjes gaat de vermoeidheid over (lees: maakt het plaats voor andere ongemakkelijkheden!) hahahahah

Take it easy! we slepen elkaar er gewoon doorheen! Wij worden Super Mamma's!

Liefs
    Jo

4. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    hihi hee jotje, wat leuk! nou gelukkig maar dat het er echt zo bij hoort. ik luister ook goed naar mezelf. heb het daarom ook al op mn werk aangegeven. kan erg slecht voor mezelf zorgen zeg maar, maar nuzit er een klein wondertje in me en kan ik het ineens heeeel goed:) hihi heb ineens duidelijk grenzen. apart is dat he. welk 9maanden dagboek heb jij? liefs en slaap lekker ps welke film keek je?

5. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hey Dina,

Sorry kon je niet meer vinden hahahaah

Ik heb het 9 maanden dagboek van Marianne Amelink. Heel erg leuk hoor!
    Morgen gaan we kennis maken met onze nieuwe huisarts, we zijn net verhuisd dus dit is even een goede aangelegenheid.
    En maandagavond gaan we samen naar de verloskundige. Ben benieuwd wat daar gaat gebeuren.

Welke film we gezien hebben weet ik intussen niet meer hahahhahaha.

Hoe voel jij je? Nog klachtjes? Ik voel af en toe wat in mn linkerzij. Niet super erg maar wel dreinend aanwezig. Gelijk morgen maar vragen wat het zou kunnen zijn.

Verder alles oke?

6. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Nou hier gisteren ook weer een positieve test en vandaag de huisarts gebeld. Die verwees me naar de verloskundige. Morgen even bellen voor een afspraak vanaf week 8. Pfff duurt nog zo lang voor je iets van leven (echo) te zien krijgt...

Nu last van obstipatie maar ik durf ook niet vreselijk hard te persen... is dat onzin trouwens?

7. miss mimi

miss mimi Actief lid

12 sep 2007
    222
    0
    0
    hallo allemaal

ik sluit me ook aan bij jullie clubje :D zie dat er hier een hoop meiden zijn die ongeveer even ver zijn dus lopen we allemaal beetje tegelijk op.

ook ik ben heel erg onzeker over deze zwangeschap omdat ik in 2007 een ma heb gehad.wil dit niet meer meemaken heb er zoveel verdriet van gehad dus ik hoop zo dat het deze keer wel goed zit.

heb alleen wel heel weinig symptomen aleen de moeheid begint een beetje te komen nu en voor de rest nergens last van,maar jha lees ook vaak verhalen dat dit helemaal niet hoeft.

22 jan. heb ik mijn eerste echo kan niet wachten.

groetjes

8. muisje1

muisje1 Lid

9 mrt 2007
    96
    0
    0
    ook ik heb pos. getest vandaag. ben nog heel voorzichtig. heb al eerder 2 miskramen gehad.
    heb wel een gezonde dochter van twee trouwens.

9. miss mimi

miss mimi Actief lid

12 sep 2007
    222
    0
    0
    ho muisje1 gefeliciteerd met je zwangerschap em dat het maar allemaal goed mag gaan.
    groetjes

10. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    hee jotje:) vond het al zo stil. blij te horen dat het goed met je gaat. hier veel misselijkheid. vandaag dik in de stress. kon mn testdrang niet beheersen, maar hij was ineens een stuk lichter dan vorige week. ben als de dood dat het niet goed is, hoewel mijnangst niet terecht schijnt te zijn. 28ste mag ik mn eerste echo doen. dus..duimen...

verder heb ik me vandaag ziek gemeld. was vlak voor mn werk zo misselijk ineens. bah. werd alleen niet zo gewaardeerd. dus morgenochtend ga ik maar gewoon heen denk ik, tenzij ik echt niet meer kan lopen. als het dan niet gaat, ga ik alsnog:) slaap lekker

11. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hey meis!

Hier ook ontzettend veel misselijkheid! En ik maar zeggen...Nee nergens last van! Ja right NU DUS WEL!

Moest vanmorgen naar de HA en ik vond het zo spannend allemaal! We zijn hier net komen wonen dus het was ook nog eens een kennismaking, mij hij was super lief! Een betere HA had ik me niet kunnen wensen.
    Jan heeft deze week de nacht maar omdat ik om half 10 naar de HA moest kwam hij om 04.00 uur ipv 06.00 uur al thuis. Toen ging ik dus even naar toilet. Ik dacht echt dat het mn eerste pothang moment zou zijn. Maar ben terug gegaan naar bed en me heel rustig gehouden, rustig gaan ademen en toen bleef het overgeven uit maar ik durfde niet meer te gaan slapen.

De HA heeft me zowel inwendig als uitwendig onderzocht en die kon alleen voelen dat mn baarmoeder iets naar achteren hing. Verder kon hij geen gekke dingen ontdekken, dus dat is wel een goed teken.

Het was al met al zo'n emotionele dag/nacht dat ook ik me vandaag afwezig heb gemeld. Gelukkig begrepen ze het bij mij wel. Wat een horken bij jou zeg! Er groeit een nieuw mensje in je! Een beetje begrip mogen ze zeker de eerste 3 maanden wel hebben!

Waarom heb je je weer getest dan? hihihi zou niet in mij opkomen moet ik heel eerlijk zeggen. Ik heb de test gedaan (van kruidvat) op 2 januari en die gaf 2 duidelijke strepen. Blanke nagellak opgedaan dus die kan ik bewaren. Afgelopen vrijdag is die dame geweest van moeders voor moeder en die doet dan ook nog een test en ook die was vet positief.
    Vraag anders je HA of hij een test wil doen? Ik weet nu wel dat als je dingen vraagt/zegt je ook gerustgesteld kan worden door de HA of verloskundige.

Heb jij ook dat als je smorgens naar toilet gaat dat je buik wel harder lijkt aan te voelen? Zou dat misschien komen doordat je je plas ophoudt?

Liefs
    Jo

12. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hallo Miss mimi!

Welkom bij ons clubje van 6 weken hahhahaha.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben net bij de HA geweest en die zei mij "niet piekeren, lekker genieten" Het gaat vaker goed dan mis!

Dina en ik zijn ook steeds moe, dus dat hoort er alemaal bij.

Groetjes
    Jo

13. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hallo RozeWolkje,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben vandaag naar de HA geweest en die heeft me gelijk even inwendig en uitwendig onderzocht. Maandagavond gaan we samen voor het eerst naar de verloskundige.
    Spannend wat daar gaat gebeuren en of we dan een echo krijgen.

Moet zeggen dat ik "normaal" 2x ontlasting per dag had. Dit is nu maar 1x. Volgens de HA is dat goed, zolang het echt wel 1x p.d. blijft.
    Ik ga ook maar niet persen want dat is geen lekker gevoel. Vraag anders je HA even, wellicht krijg je iets waardoor je makkelijker naar toilet kan gaan.

Groetjes
    Jolanda

14. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Gefeliciteerd! Probeer er wel van te genieten hoor! Mijn HA zei "een glas is altijd half vol ipv half leeg!" Ga uit van het positieve ondanks je miskramen

Groetjes
    Jolanda

15. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    zijn er nou ook vrouwen die geen goed gevoel hebben en toch een kindje hebben gekregen zoals ik?

ik had bij de eerste zoiets van er zit niks en nu heb ik een zoon van 2 jaar.

ben nu 6 weken zwanger maar ben weer zo onzeker!nou ben ik bang of dat nou een voorteken is of dat het weer datzelfde is als toen...

16. querida

querida Lid

6 feb 2008
    64
    0
    0
    Ik ben ook zo zenuwachtig

Had 3 en half jaar geleden een mola zwangerschap maar ik wist wel dat het niet goed zat had heel veel diare, om de 10min kotsen kon geen enkel geur uitstaan had hoge koorts en lag echt ziek . komt omdat die hormonen 10x verdubbelt worden met molazwangerschap

Nu ben ik weer zwanger maar deze keer heb ik goed gevoel over , heb geen last misselijkheid , alleen moe overdag en veel dorst en vaak plassen. en voel harstikke goed soms effetjes kramp maar na 10 min is het over en daarna heb ik hele dag geen last van , dus IK HEB VERTROUWEN in . dat moeten jullie ook hebben :)

succes

17. stresskippetje

stresskippetje Actief lid

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik ben net zwanger. en ik vind het ook doodeng.
    Aan de ene kant loop ik te stralen en aan de andere kant ben ik heel bang dat het niet goed gaat.
    Heb steeds ook wel wat steektjes in mijn onderbuik, naar de lies toe en daarvan schiet ik behoorlijk in de stress.......

Ik zal blij zijn als deze spannende tijd voorbij is... Maar dan komt er vast wel iets anders waar ik me druk over ga maken

Groetjes
    Froukje

18. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    heb/had dat ook. Heb net 12 weken echo gehad en alles was goed! moest genieten van mijn zwangerschap, vrolijke moeders krijgen vrolijke babies:)

19. stresskippetje

stresskippetje Actief lid

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Makkelijker gezegd dan gedaan of niet dan ;)
    Froukje

20. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    haha jo vraag het me niet waarom ik heb getest... eigenljik wil ik de controle houden. wordt het streepje lichter, krjig je een miskraam zo neit gaat het goed. dat is wat ik in mn hoofd heb, maar dat schijnt dus onzin te zijn. je hcg in je urine is je afval zeg maar. dus ik moet niet meer zo zeuren. snik snik ben zo zo bang. maak mezelf af en toe helemaal gek. zo irritant.

anael wat een onwijs goed nieuws meis. heeeerlijk. jaloers hoor hier! nu kan je echt gaan genieten hoor, echt doen, want het gaat nu gewoon goed. yeah!

en ja ook makkelijk gezegd dan gedaan. vind het heel lastig. ene moment heb ik alle klachten die je je kan wensen. vandaag toch een goede dag op mn werk. niet echt misselijk geweest, wel nu erg moe, opvliegers (had nooit zweetkringen, maar nu!) ja en een krampig onderbuikje, maar dat kunnen ook mijn darmen zijn.

hoe is het met de 6 weken meiden klachten gesteld? vertel jullie klachten eens?

moeders voor moeders komt morgen bij mij om 12 uur. moet even urine bewaren. leuk hoor. vind het top dat zoiets bestaat.

nou meiden over een half uurtje ben ik klaar vanaf vanmorgen 10 uur! yeah, heb weer een dag overleefd en weer een dag verder!

Deel Deze Pagina