Lieve meiden! Ook ik heb steekjes en krampjes en onzekerheidjes......maar gisteren goed gesprek gehad met de dokter en het hoort er allemaal bij! Bij 6 weken kan je er de klok op gelijk zetten dat je reuze misselijk wordt! (heb ik dus nu) Hang in there! Komt allemaal goed! Ik heb vooral "pijn"in mijn buikje als ik smorgens voor de eeste keer naar de wc ga. Wellicht is dat omdat je toch tijdens de nacht je plas ophoud. Verder moe, vreselijk dromen en zweten! Overdag en snachts..... jullie beschrijven dus geen gekke dingen! Kop op meiden! Hou het glas half vol ipv half leeg! Zie het positief in, dan komt alles zeker goed! Liefs Jolanda
Hoi Lieve Dina, Morgen de dame van MvM! Hartstikke goed van je! Die doet ook nog een test met je dus kan je gelijk weer kijken Maak je niet gek joh! Komt echt allemaal goed! Ik geloof erin als je positief blijft denken dat het beter is voor je. Het bezoek aan de dokter heeft me goed gedaan! Maandag naar de verloskundige en dan weet ik weer iets meer. Vandaag kreeg ik post van de kraamzorg dus daar ben ik ook bekent en weet ik zeker dat ik niet naast het net vis. Mag ik vragen hoe oud jij bent Dina? Ik 34 en ik heb het gevoel de oudste hier te zijn hahahahahha Ben vandaag ook weer gaan werken. Ben wel de ochtend begonnen met 2 droge toastjes te eten VOOR dat ik in beweging kwam. Dat heeft wel geholpen hoor! TIP Bij 6 weken kan je er de klok op gelijk zetten dat je onwijs misselijk wordt. Heb ik van een kennisje die al 5 kindjes heeft! Vind het wel fijn om zo onze zwangerschap contact te hebben hahaah, kunnen we ons een beetje aan elkaar meten! Heel veel liefs Jo
Hou vol meiden! hoort er echt allemaal bij! Zolang je maar geen bloed verlies is het sowieso goed. En als je wat bloed verliest hoeft dat ook nog niet perse te betekenen dat het mis gaat! Hang in there! Er komen volgens mij nog vele ergere klachten onze kant op hahaahah
Nee hoor. Ik word over 2 weken al 37! En nu voor het eerst zwanger. Ik denk ook steeds dat er van alles mis zal gaan omdat 'al zo oud' ben...
hallo, ik weet sinds maandag dat ik zwanger ben, weet alleen niet precies hoe lang.. mijn cyclus was nogal onregelmatig .. maar heb ook het idee dat sinds ik het weet, ik telkens mijn buik voel.. weet niet zo goed hoe ik t uit moet leggen, doet geen pijn ofzo.. gewoon een gevoel dat er iets extra's aanwezig is. en af en toe een steek in mijn onderbuik, als ik bijvoorbeeld moet niezen gebeurt dat wel eens. ook mijn borsten zijn gevoelig geworden en groeien al aardig. (dit was ook de reden dat ik de test gedaan heb. ) 30 januari moet ik voor een 1e echo naar de verloskundige.. dan hoor ik eindelijk hoe lang ik nu echt zwanger ben.. veel succes allemaal en geniet ervan. liefs
Hey Rozewolkje! Natuurlijk gaat het niet fout! Positief blijven denken hoor! Hoe voel je je verder? Groetjes Jolanda
GEFELICITEERD! Weet je nog de datum van de eerste dag van je laatste ongesteldheid? Dan kan je het wel aardig uitrekenen hoor! Zie aan je banner dat je hem nu op 7 weken hebt staan. Is dat een gokje of heb je dat met je eerste dag laatste men. uitgerekend? Verder nog ongemakkelijkheden zoals misselijkheid? Ik ben nu in de 6 weken en de dag dat het 6 weken was, is de misselijkheid in alle hevigheid begonnen. Een kennisje van me had hier al voor gewaarschuwd hahahaahaha. Groetjes Jolanda
Dina.......hoe was je test bij moeders voor moeders? Heeft ze je een beetje gerust kunnen stellen? Heb je niet meer gehoord dus ik maak me een beetje zorgen!
hey Jolanda, ik heb dat wel uitgerekend met mijn eerste dag van de laatste menstruatie ja, laat m eerst gewoon op die datum staan en als er bij de echo blijkt dat t later begonnen is kan ik t altijd nog aanpassen dacht ik zo. heb trouwens vandaag ook een moeders voor moeders vrouw op bezoek gehad.. test was gelijk positief, andere test moest ik echt wachten tot het streepje langzaam donkerder werd.. nu heb ik echt t gevoel dat ik zwanger ben! heb alleen nog nergens last van.. niet misselijk of wat dan ook, alleen gevoelige en groeiende borsten! heb al een meegroei-bh gekocht en die moest al in een cupmaat groter dan wat ik normaal draag! verder voel ik me hartstikke goed. liefs
Oww heerlijk! Geniet ervan! Hier ben ik me toch een partij misselijk! Blehhhh ! Hopelijk gaat dat snel over hahahaha Voel me vandaag ook uitermate belabberd! Ik hoop niet dat het griepvirus mijn kant op komt! Dus geniet jij van heerlijk geen kwaaltjes in je 7e week! Top meid! Groetjes Jolanda
hai lieve jo! nou lieverd ik was gister zo misselijk de hele dag. bleh. nu wordt ik het ook weer. verschrikkelijk! hoop echt dta dit snel over is, gadver wat haat ik dat. verder gaat het prima! moe, zweten, veel plassen etc. heerlijk! mijn zorgen zijn weg, MvM was goed , prima! mooie test. Heb nog even uitgelegd gekrgen dat de kleur van de streep er niet toe doen. adhv bloed kunnen ze alleen je hcg waarde meten, niet met testen. dus als hij lichter is, heeft je lijf meer hcg nodig gehad om te gebruiken om je MISSELIJK te maken hahahaha ik ben 25 dus nog best een jonkie he hihi vind het super spannend allemaal. hoop dat ik vandaag een betere dag heb als gister. heb geen sociaal leven op het moment haha hoe voel jij je? liefs
Heeeeel herkenbaar hoor... ik heb tot eergisteren een paar dagen behoorlijke krampen gehad. Het was zo'n vreemde kramp, ik kon niet zeggen of het in de darmen zat of in de baarmoeder, of allebei! Ik had in elk geval een gek gevoel erbij ,zo van 'dit soort kramp ken ik niet'...en gisteren getest, ZWANGER! Misschien een stomme vraag, maar kan het een soort innestelingskramp zijn geweest? Misschien zijn er moeders hier op het forum met meer ervaring (dit is mijn eerste zwangerschap) die dit weten. In elk geval ook voor mij geruststellend om te lezen dat het heel normaal is, krampen in de eerste weken.. Groetjes MamatoB
Hi Jolanda, ja dat zegt mijn vriend ook steeds maar ja het is de 1e en ik weet natuurlijk niet hoe het 'hoort' te voelen en soms heb ik zo'n krampen dat ik denk dat het niet goed is maar als ik maar goed naar het toilet kan (heb nu weer last van obstipatie ) dan voel ik me stukken beter. En jij al meer last want jij ben 2 weken verder zie ik.
Mijn angst was terecht... ik ben het vanmorgen verloren... en heb er nu nog veel pijn van, ik had echt weeen
Hallo Ik ben zwanger na 6 jaar lang proberen ik moet dinsdag voor het eerst naar de gyn. vorige week voelde ik me egt zwanger pijn in me teples, pijn in me lies maar nu heb ik al 3 dagen het gevoel dat ik niet zwanger ben. heb gisteren toch weer een test gedaan. met een positief beeld. zijn er nog meer mensen die dit meemaken of ben ik de enige. ik vind het tog best wel eng als ik eerlijk moet zijn. hoop op veel reacties
Lieve booboo, Wat ontzettend erg voor je ... Kan me voorstellen dat je je ontzettend verdrietig en teleurgesteld voelt en veel pijn hebt. Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken hier van en ik gun je van harte dat het snel goed zal gaan. liefs MamatoB
hoi Shellz, wat je beschrijft komt me erg bekend voor, als je die positieve test hebt ben je eerst erg blij en denk je ineens van alles te voelen, en na een paar dagen zwakt dat af en voel je je weer net als daarvoor.. bij mij sloegen ook af en toe de twijfels toe, beeld ik het me niet in?.. heb ook een 2e test gedaan, en die ook positief. dus het is echt zo.. ik heb ook niet echt last van zwangerschapskwaaltjes.. alleen wat gevoelige borsten en af en toe wat gevoeligheid in mijn onderbuik. klinkt misschien vreemd, (ben echt blij dat ik me zo goed voel), maar ik denk dat je je meer zwanger voelt als je echt misselijk bent... vertrouw gewoon op je test, het hormoon zit in je urine en dat maak je alleen maar aan als je zwanger bent.. het gevoel komt wel weer terug! zeker als je wat verder in je zwangerschap komt. probeer er van te genieten! liefs
hai shellz, meid dit heb ik ook wel eens hoor. heb van die dagen ertussen dat ik me mega mega zwanger voel en dagen ertussen dat ik denk: wat ben ik fit zeg! is echt zwart wit bij mij. laat je niet gek maken! positief is positief!ik had gister wat bruinverlies. doodeng vond ik het ! gelukkig vandaag niks meer verloren...zucht... nog 1,5 week voor mijn eerste echo DUIMDUIMDUIM
hey Dina, ik had precies het zelfde.. vanmorgen wat lichtbruine afscheiding.. verder vandaag weer goed.. hoeft niets te betekenen heb ik gelezen maar je schrikt toch even. 30 januari eerste echo dus dan zullen we het wel horen.. blijf positief in ieder geval..