Hoi. Ik ben nog niet zolang zwanger. Maar ben heel moe en duizelig. Dus was ik naar de huisarts geweest en die nam mijn bloeddruk op en die is heel laag. Baal hier zo van want ik kan er niks aan doen. Iemand dit ook gehad of tips ? En vandaag echo gehad en het hartje klopte . Joepie hahahaha. liefs kim
Mijn bloeddruk is van nature behoorlijk laag, en zelf merk ik dat doordat ik vaak net iets minder energie voor de kleine dingen heb als een ander. Aan het begin van de zwangerschap was ik dan ook extra moe en vaak ook van die wegtrekkers die je normaal kunt krijgen wanneer je te snel opstaat oid. Wat bij mij een klein beetje geholpen heeft was regelmatig wat eten zodat niet ook nog eens mijn suikerspiegel steeds te laag was. Dus steeds na een uurtje weer een appel of een liga oid. Hielp ook wel tegen de misselijkheid. Succes!
Bedankt ik zal het een uitproberen. Want is echt niet fijn. Heb ook nog een dochtertje van 9 1/2 maand rond kruipen. Die veel energie van me vraagt.
Klinkt misschien dom, maar mijn bloeddruk is ook iedere keer erg laag, en als ik me gewoon niet zo lekker voel, neem ik wel eens een kopje cup-a-soup. Dat helpt bij mij erg goed
Nee klink niet dom. Zou inderdaad wel kunnen helpen . Zal het eens proberen alle adviezen zijn welkom.
Bekend kwaaltje! Kan ook erg vervelend zijn. Ik probeerde altijd op tijd te eten en tussen elke maaltijd wat te nemen. Als ik weg ging probeerde ik wat mee te nemen. Cupasoup nam ik trouwens ook vaak op momenten dat ik erg duizelig was. Mijn verloskundige adviseerde ook zoute drop te nemen als je erg veel last hebt. Mijn ervaring is wel dat je beter kan voorkomen dat je duizelig wordt, want voordat iets aanslaat als je het al bent, duurt wel even.
Volgens mij is drop bloeddrukverhogend, alleen moet je er niet teveel van nemen natuurlijk. maar ik weet niet of je drop mag tijdens zwangerschap?
Klopt, drop mag, maar niet te veel. Ik weet niet meer hoeveel te veel is, maar ik geloof dat het niet zo snel te veel is hoor.
Mijn bloeddruk is ook enorm laag. Gisteren ging ik bijna van mijne sus... Gyn gebeld en ze raadde me aan van iets meer zout te eten (niet overdrijven natuurlijk).
Hier ook een lage bloeddruk, dit in combinatie met een te lage suikerspiegel en laag HB gehalte zorgt ervoor dat ik regelmatig flauwval. Heel regelmatig eten is de beste oplossing. Voordat ik uit bed kom drink ik een glas sportdrank (suikerspiegel) dan ontbijten (licht, wat korte (banaan, hagel op brood e.d0 en lange suikers (muslie, brood) Dan om 10.00 een boterham of musliereep. Mijn 4 lunchboterhammen verspreid ik ook over een paar uur. Beter om het uur een boterham dan alles in een keer, dan krijgt je lichaam iedere keer iets. Zout eten mag maar zeker niet overdreven, dit heeft niet alleen als bijwerking dat je bloeddruk stijgt maar ook dat je meer vocht gaat vasthouden. Mijn bloeddruk is altijd laag door het vele sporten, maar dan heb ik er nooit last van. Pas nu in de zwangerschap geeft het wat problemen. Met rust en regelmaat kan ik hem het beste onder controle houden. succes! Groetjes, Mayke
Hallo! Ik heb ook een lage bloeddruk, lage hb en idd ook een laag suikergehalte.. bij mij komt dit door dragerschap van Thallesemie (sikkelcelanemie) (klinkt trouwens beetje als bij jou Mayke) en dropjes helpen erg goed.. altijd een paar bij je hebben.. of grove zeezout... als je daar dan veel water bij blijft drinken dan blijft dat vochtvasthouden tot een minimun! Succes!
Hoi Kim, Ik ben er ook zo een met een hele lage bloeddruk. Bij mijn vorige zwangerschap was die 90 over 50 bij 7 weken. Beetje aan de lage kant. Ik ben nu net 6 weken, bloeddruk nog niet gemeten. Maar ik voel 'm weer zakken! Wat bij mij helpt is iedere dag een paar keer appelstroop eten. Bijvoorbeeld 's-ochtends een cracker met appelstroop en dan 's-middags nog een boterham met appelstroop. Ik let extra op mijn voeding nu. extra groene groenten e.d. extra boterhammetje enzo. Ik leef helemaal met je mee, ik zit of sta ook regelmatig te tollen!
Hallo Ik loop rond met hetzelfde probleem. De laatste keer dat mijn bloeddruk is gemeten was het 95/45. Ook erg laag. Ik heb er zelfs zo'n last van gehad dat ik af en toe ineens in elkaar zakte. Wat bij mij helpt is veel drinken en om het uur iets eten. Als ik wegga dan neem ik ook altijd een pakje drinken mee en bijv. crackers (met zoutpuntjes) om te voorkomen dat ik in elkaar zat. De verloskundige wees me ook op het feit dat mijn suiker af en toe laag is, dus het was verstandig om Dextro mee te nemen. Dat helpt bij mij ook, en verder eet ik gewoon af en toe een paar dropjes, dan trekt het tollende gevoel zo weg. Pas wel op dat je niet teveel zout eet want dan ga je vocht vasthouden. Liefs
ik heb er ook heel erg last van, af en toe zulke duizelingen dat ik maar met mijn hoofd tussen mijn knieën ga zitten. Dropjes, cup a soup, het helpt me niet veel, maar enkels zwellen al op (heb zeer snel de neiging vocht vast te houden). Mijn VK zei me dat dit na de 1e drie maanden over moet zijn! Ik hoop het maar, want ik woon in een dorp en durf niet eens auto te rijden. Beetje klein wereldje nu!
Hoi bedankt voor jullie adviezen. Vanmorgen was ik weer heel dol. Was mijn dochter een schone broek aan het aan doen. Ik moest mijn vriend roepen of die wou komen want ik kon bijna niet meer blijven staan zo dol was ik. Ben ik wat gaan eten en daarna even op bed gaan liggen en toen ging het wel weer. Vind het wel eng want mijn vriend is natuurlijk doordeweeks gewoon werken en dan sta ik er alleen voor. En ik kan heel de dag wel slapen. liefs kim