Hi dames, Veel mensen zullen het misschien moeilijk begrijpen, maar ik heb dus absoluut geen behoefte aan een babyshower... Eigenlijk altijd al gezegd, zelfs voor deze zwangerschap dat zoiets niets voor mij is, en ik daar echt niet happy van wordt. Ik ben totaal geen persoon die van drukte etc houd, maar liever gewoon 1 op 1 met mensen op pad ga. Nu heeft mijn buurvrouw net nog 2 buurvrouwen en mijn moeder een babyshower georganiseerd. Op mijn moeder na weten ze nog niet dat ik het al door heb. Ook mijn man had haar nog aangegeven doe het niet, je maakt haar er echt niet gelukkig mee. Maar ik hoor nu meerdere keren per week " onze lunch niet vergeten he", "heb je de datum wel genoteerd"? etc. Ik zie echt zo gigantisch er tegenop en wil het liefste gewoon zeggen dat ik het weet en het afblazen..
Hoe lief ook bedoeld, je hebt al aangegeven het niet leuk te vinden van te voren. Je vriend heeft het ook aangegeven bij ze dus ik vind het niet asociaal om te zeggen dat je het weet én dat je ze nogmaals laat weten het niet te waarderen. Jou wensen hierin negeren omdat ze het toch organiseren ondanks dat je het al had aangegeven niet te willen vind ik niet ok. Dus ik zou je grenzen aangeven en boze reacties negeren . Gewoon zoiets als lief bedoeld jongens maar ik heb niet de behoefte aan die drukte en dat had ik al van te voren aan gegeven.
Dankjewel! Dus inderdaad niet gek als ik het gewoon aangeef. Nogmaals bedankt voor je begripvolle reactie!
Geen probleem, ben zelf ook geen fan van verplicht iets gezellig moeten vinden, zeker in grote groepen maar ben dan zelf ook een introvert.
Oeh heel lastig hè. Ik had het ook laten weten aan m'n beste vriendin. Zat niet zo lekker in m'n vel omdat het met m'n oudste niet goed ging. Ik wilde gewoon rust en m'n energie besteden aan wat ik destijds belangrijk vond. Het idee alleen al dat ik een babyshower zou krijgen, moest ik van huilen. Toen m'n beste vriendin daar dus bij werd betrokken door andere vriendinnen en m'n moeder, heeft ze dat al aangegeven bij hen. Er werd echter niet naar geluisterd en ze wilden het toch doorzetten. Toen heeft ze het me verteld, waardoor de rest boos werd op haar. Heb mijn kant uitgelegd, en dat ik heel blij was dat ze de keuze had gemaakt om het mij te vertellen, omdat ik echt echt écht niet blij zou worden van babyshower. Het is toen gelukkig ook niet doorgegaan
Ik hou ook totaal niet van in de belangstelling staan, drukte, en dus ook niet van babyshowers Mijn beste vriendin had bij de zwangerschap van mn 2e een babyshower georganiseerd, was een hele kluif, en meerendeel van wat uitgenodigd was kwam gewoon niet op dagen, maar goed.. ik zat toen in een depressie en zat dus totaal niet goed in mn vel.. ze wist dit, mn partner wist dit, en ze wisten beide ook dat ik dr totaal niet van hielt.. toch gedaan, die ochtend had ik een totale instorting, heb gegooit met een suikerpot, de aanleiding weet ik niet meer, maar t was duidelijk dat t niet goed ging in mn hoofd.. mn partner heeft me die middag wel mee weten te krijgen naar t huis van mn beste vriendin, en eenmaal daar aangekomen had ik eerst niet door dat die slingers voor mij waren (roze slingers) maar ik was met mn hoofd heel ergens anders.. Toen ik t doorhad begin ik te huilen, en wilde ik wegrennen, de deur uit, en heb geschreeuwd dit niet te willen.. Daar bovenop kreeg ik van mn beste vriendin meermaals te horen je verdient t eigelijk niet, maar ja we hadden t al georganiseerd.. Resultaat van deze kutdag; snachts stond ik op een brug naar beneden te kijken, met de gedachte te willen springen, ik deed t niet omdat ik de kleine op dat moment voelde schoppen, ben omgekeerd eb naar huis gegaan, heb m'n partner wakker gemaakt, en t verteld.. de volgende ochtend direct mn gyn opgebeld en t verteld, ik moest direct langskomen bij de pop poli, en zat op randje van opname.. Bij mij heeft t dus heel verkeerd uitgepakt zo een verrassing, als je je er beter bij voelt om af te blazen zou ik dat zeker doen
Ik zou wel gewoon aangeven dat je het doorhebt en, hoewel natuurlijk lief bedoeld van hun, je het fijn zou vinden gerespecteerd te worden in jouw keuze. Anders is er geen ontkomen aan ben ik bang... Vind het wel apart om te lezen dat meerdere dames aangeven hier niet van te houden en het toch geregeld wordt. Als je iemand een beetje kent.... Als je toch wilt verrassen kan dat ook 1 op 1 met een leuk bezoekje en een verrassing als je de zwangere graag in het zonnetje wilt zetten. Maar tegen de zin in iets groots organiseren....
Oh ik begrijp dat helemaal. Zou ook niets voor mij zijn, hoe lief het ook bedoeld is, het lijkt of ze het meer voor zichzelf doen dan voor jou. Ik zou zoiets sturen als: een lunch is gezellig, maar geen babyshower want daar hou ik echt niet van.
Ik begrijp je ook helemaal! Ik hou er ook niet van. Sowieso niet van alle soorten verplichtingen die je dan perse leuk moet vinden omdat het er volgens anderen 'gewoon' bij hoort. Direct afblazen zulke dingen. Weten ze meteen waar ze aan toe zijn. Ik snap überhaupt niet dat ze het toch willen organiseren!
Ik zou echt woest worden. Mijn hoofd stond er niet naar en zag het ook echt niet zitten en iedereen wist dat. Ik heb uiteindelijk zelf een klein feestje gegeven voor iedereen als semi baby shower. Inclusief mannen (dat vind ik zoiezo raar dat t altijd alleen vrouwen zijn). Zodat mijn vriendinnen toch iets konden regelen voor me maar niet als verassing en op mijn voorwaarde. Gewoon zeggen dat je er echt niet op zit te wachten en het je verdrietig maakt als ze het wel doen.
Hier ook niet gehad, zou me ook erg ongemakkelijk voelen. Wel heeft mijn schoonmoeder laatst een kleinschalige high-tea in de stad geregeld met enkel mijn moeder, schoonzus en oma van man er nog bij. Geen ongemakkelijke situaties maar gewoon lekkere dingen, een paar kadootjes en wat bijkletsen. Dat vond ik heel anders en wel leuk. Maar echt zo’n grote babyshower is ook niets voor mij. Zeker als het bij mij thuis georganiseerd zou worden. Zou mij alleen maar heel veel opruim- en schoonmaakstress opleveren.
Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden en ervaringen. Al zijn er ook minder leuke ervaringen, het helpt mij wel enorm om ze toch inderdaad echt te gaan vertellen dat ik er echt geen behoefte aan heb. Vandaag nog niet echt verder over na kunnen denken omdat ik mij behoorlijk slecht voel door een fikse blaasontsteking. Maar ik ga er van het weekend even rustig over nadenken hoe ik dat het beste kan brengen.
Ik wou ook geen babyshower, uiteindelijk wel 1 gehad. Heb er maar het beste van gemaakt maar geamuseerd heb ik me die dag eigenlijk niet. Heb wel leuke cadeautjes gekregen voor de baby toen. Maar goed daar doen we het natuurlijk niet voor.
Ik hou er ook echt niet van! Niet zoals je altijd ziet met van alles en nog wat. Hier gelukkig 2x niet gedaan, wel 2x op mn werk, maar dat is gewoon met lieve collega's, kleinschalig, lekker wat eten en cadeautjes die je thuis rustig uit mag pakken. Ik zou van alles meer dan dat ook echt niet blij worden! Laat me gewoon! En zeker als je het al meerdere keren hebt aangegeven vind ik het niet oke dat ze het dan alsnog doordrukken.
Ik heb het bij mn eerste twee wel gehad. nu zwanger van de derde en het hoeft van mij echt niet... Vriendin wou het bij mn miskraam in juni ook al regelen... Ook maar aangegeven hoe ik er in sta. Ik heb ook geen zin meer in alle drukte.. moeilijk aan het verstand te brengen maar met deze zwangerschap is ze er nog niet weer over begonnen. Ik denk echt op je strepen staan..
Ik zou echt boos zijn. Ik heb bij mijn zwangerschappen gelijk aangegeven geen baby shower te willen en gelukkig heeft iedereen daar respect voor gehad. Belachelijk dat ze geen gehoor geven aan jouw wensen. Gewoon zeggen hoor en je niet vervelend over voelen.
Sorry geen meldingen gezien. Gistermiddag begon ze weer erover en ook mbt cadeaus wat ik wel en niet had. Ik merk echt dat ik mij steeds meer irriteer. M'n moeder ook aangegeven dat ik ga laten weten dat ik er vanaf weet. Dat ik wél ga aangeven, even met een klein groepje ergens wat drinken of een gebakje eten, prima, maar niet meer dan dat.. Ga haar het vandaag of morgen laten weten.
Succes met het gesprek aangaan! Denk inderdaad dat het goed is om ze te laten weten dat je dit echt niet wilt. Dat mag ook gewoon en zij hebben dat te respecteren. Hopelijk lukt het je om ze dat duidelijk te maken.
Hey Winmom! Hier had ik hetzelfde, duidelijk gezegd dat het voor mij niet hoeft. En toch werd ik op een gegeven moment verrast. Ik had niks door want ik verwachtte ook niks. Ergens en vooral achteraf vind ik het echt niet netjes dat ze mijn wens hebben genegeerd. Ik snap dat gewoon niet, waarom toch organiseren terwijl ik duidelijk aangeef dat het voor mij niet hoeft! Maar in het moment dat ik verrast werd vond ik het allemaal wel leuk en gezellig. Het was gewoon bij mij thuis, een high tea, zonder spelletjes, gewoon kletsen en 1 gezamenlijk cadeau. Het duurde ook niet lang gelukkig. Maar goed, toch is dit niet oke en ik denk dus dat jij dat ook zeker mag aangeven! Want het draait om jou en jij wil dit niet. Grrrr ik kan er gewoon weer boos om worden haha
Ik wilde ook geen babyshower. Mijn vriendin was dit wel aan het organiseren bij mijn oudste, toen hebben mijn moeder en mijn man aangegeven dat je me hier echt niet blij mee maakt. Omdat mijn vriendin toch wat wilde doen, heeft ze toen een weekendje weg geregeld met z'n vieren (wij plus partners) en bij de jongste heeft ze me mee uit eten genomen. Jammer dat jouw wensen in deze niet worden gerespecteerd. Goed dat je het gesprek aan gaat. Lief dat ze iets wil doen, maar dan wel naar jouw wensen..