Hoi dames, Ben je sneller zwanger als je geen pil meer geslikt hebt? Toen we zwanger probeerden te raken van onze dochter, heeft dat een jaar geduurd. Van tevoren slikte ik natuurlijk de pil. Omdat ik me véél beter voelde zonder (ook qua gemoedstoestand, libido, etc. ) hebben we samen besloten dat ik niet meer terug aan de pil zou gaan (of enige andere vorm van anticonceptie die gebaseerd is op hormonen). Nu is de knoop door en hebben we besloten dat er een brusje mag komen voor ons meisje. Ik vraag me alleen af: zou het nu sneller gaan, omdat ik geen pil meer geslikt heb? iemand ervaringen? laat maar horen!! Groetjes!!
Durf er niets over te zeggen. Bij de eerste had ik 14 jaar de pil geslikt en was in ronde 4 zwanger. Na de bevalling rond vier weken weer gestart met de pil en heb deze ongeveer 11 a 12 maanden geslikt. Weer gestopt omdat we een brusje wilden.... wederom in ronde 4 zwanger.
Bij mij maakte dat denk ik niets uit, maar vooral omdat ik langdurig borstvoeding heb gegeven (tot in mn volgende zwangerschap). Hierdoor na beiden ruim 12 maanden geen cyclus. Maar ... na stoppen pil bij M duurde het iets van 9 maanden, waarvan 4/5 maanden ontpillen (geen cyclus). Bij opstarten cyclus na bevalling M in ronde 3 zwanger van T. Nu was ik direct na het verwijderen van mn koperspiraal zwanger. Dus wat dat betreft wel sneller.
Zeker weten doe ik het niet, maar die hormonale rommel kan nooit goed voor je zijn. Dus het klinkt wel aannemelijk dat het zonder pil sneller raak kan zijn dan met. Zeker omdat het een half jaar kan duren voor je helemaal ont-pild bent. Bij mijn eerste kindje ben ik in januari 2009 gestopt met de pil. Een jaar later was het raak. Daarna niet meer aan de pil gegaan om dezelfde reden als dat jij noemt, ik gaf borstvoeding en heb gewoon een giga lading rubbertjes besteld Maar daar is dus iets mis gegaan, en in 1x schieten was het raak. Oeps Dat geeft mij wel het gevoel nu vruchtbaarder te zijn dan na de Diane
ik ben na de geboorte van oudste na 3 maanden weer aan de pil gegaan maar na 9 maanden weer gestopt toen gingen we voor een brusje en dat heet 16 maanden geduurd . na de geboorte van de jongste helemaal niet meer aan de pil gegaan en toen hij bijna 2 was weer voor n brusje gegaan en dat heeft 5 rondes geduurd. alletijd had ik wel een heeeeel erg onregelmatige cyclus waarvan de laatste 4 echt bizar lang duurden . heerlijk vooruitzicht ... na de geboorte van ons meisje straks hof ik geen pil meer te slikken of andere hormonale shit want mn vriend laat n knipje zetten
Hier was er wel een verschil maar geen idee of het aan de pil lag. Ongeveer 8 jaar geslikt voordat ik er mee stopte, was in de 9e ronde zwanger. Na de zwangerschap heb ik 6 maanden de nuvaring gebruikt en was in de 1e ronde zwanger. Succes met zwanger worden!
Thanx voor jullie reacties! Zoals verwacht valt er natuurlijk geen pijl op te trekken, haha..maar vind het leuk om jullie ervaringen te lezen! Ben erg benieuwd hoe het nu zal gaan..vind het weer bijna net zo spannend als bij de eerste..
Bij de eerste was ik 8 jaar aan de pil, en in ronde 1 zwanger. Tussen mijn 2 zwangerschappen heb ik geen pil gebruikt. In mijn 4e cyclus (kwam laat op gang door bv) was ik weer zwanger.
Voor mijn dochter heb ik ongeveer... 6 jaar de pil geslikt. Ben toen 3 jaar gestopt en na die drie jaar hadden we besloten voor een kleine te gaan en was de eerste ronde zwanger.
12 jaar de pil geslikt. Daarmee gestopt omdat we graag een kindje wilde en na 13 maanden was ik zwanger. Na de geboorte van de 1e hebben we geen a.c. meer gebruikt en was ik 5 maanden na de geboorte van de 1e zwanger van de 2e!
Bij mij maakte het geen verschil. De eerste keer was ik 5 jaar aan de pil geweest, gestopt en meteen zwanger. Nu was ik al een aantal maanden gestopt, zodra we de rubbers in een hoek gegooid hebben was ik wederom meteen zwanger.
Ik had 5 jaar de pil, 3 fase pil. nadat ik gestopt was heeft het iets meer dan een jaar geduurt voordat ik zwanger was.. Daarna heb ik de mirena laten plaatsen en na het eruit halen was ik meteen zwangr, nu bij de derde weer mirena eruit laten halen en weer meteen zwanger. Of het aan de pil ligt, geen idee. De ha zegt van niet maar ik hoef die rommel echt nooit meer.
Toen we voor een eerste kindje gingen had ik de pil zo'n 10 jaar geslikt. Ik was toen in de 4e maand na het stoppen zwanger. Ik merkte wel dat mijn lichaam moest 'ontpillen' . Ik had nl last van opvliegers. Ik heb tussen fenna en deze zwangerschap iets meer dan 1 jaar de pil geslikt. En nu was ik in de 2e maand zwanger. Het lijkt erop dat het minder lang slikken er mee te maken kan hebben. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Hier met de pil gestopt na 13 jaar en in de 3de ronde zwanger van zoontje.En na de bevalling geen a.c. gebruikt en doorgeklust vanaf 3mnd erna en ook weer de 3de ronde raak van een meid op komst. Naar mijn idee dus geen verandering met of zonder pil.
Hier ongeveer 8 jaar aan de pil geweest en na het stop pen heeft het ongeveer 6 maanden geduurd voordat ik zwanger was. Daarna niet meer aan de pil gegaan en gewoon voorzichtig gedaan rond de vruchtbare periode. Toen de kleine bijna 1 was hebben we gezegd nu houden we er geen rekening meer mee en we zien wel wanneer en toen was het in de 2e ronde raak.
Voor de 1e ben ik gestopt met de pil en toen duurde het 9 maanden voor ik uberhaupt een normale cyclus had. Gelukkig was het toen wel meteen raak. Na de bevalling moesten mijn hormonen ook wel weer op gang komen en had ik pas met 6 maanden voor het eerst weer een cyclus. Deze was toen wel meteen normaal. Maar het is natuurlijk de vraag hoe lang het had geduurd als ik tussentijds de pil had geslikt. Ik ben echter blij dat ik het niet gedaan heb, want net als jou hoef ik geen hormonentroep meer in mijn lichaam. En inmiddels dus zwanger van een 2e!
Bij de eerste heb ik na het stoppen met de pil 18 mnd moeten wachten voor ik zwanger was.. de 2e was ik zwanger zonder het zelfs geprobeerd te hebben (helaas mk) daarna met 5 mnd weer, dus een heel stuk sneller..
Hier ook aan de pil geweest voor een jaar of 3 en toen een jaar gestopt. Toen we na dat jaar voor een zwangerschap gingen was ik haast direct zwanger. Vreemd genoeg zie ik het in mijn omgeving heel erg vaak voorkomen dat vriendinnen die niet aan de pil geweest zijn, vaak in de eerste rondes zwanger zijn. Tkan natuurlijk ook toeval zijn..
Tja... hier geen verschil.... twee ongeplande kindjes...., een ronde 1, en een ronde 2..... dus tja..... heb soms het idee dat "door het krijgen van een baby" je cyclus als het ware zeg maar "gereset wordt"....
@Seth...ja dat idee heb ik ook wel..Mijn menstruatie was de eerste periode na de zwangerschap super regelmatig met een cyclus van 28dgn..Maarruh, nu begint daar een beetje de klad in te komen en zit ik inmiddels alweer op 34dgn..En nee, ben niet zwanger..haha.. Het lijkt er stiekem toch wel op dat niet pil-slikkers inderdaad wat eerder aantellen..Maar goed..het blijft een kwestie van raak mogen schieten hè.. We wachten rustig af! groetjes!