Ochtendbuik versus middag-/avondbuik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roosje1984, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje1984

19 mrt 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Dames,

Ik ben inmiddels ruim 17 weken zwanger en voel me goed! Ik voel het kindje helaas nog niet... althans, sinds vorige week voel ik af en toe een plopje (een soort luchtbelletje dat ontsnapt), maar ik durf (nog) niet met zekerheid te zeggen of dit de kleine is.

Ik heb al een aardige bolle buik, iedereen ziet al duidelijk dat ik zwanger ben... Alleen 's ochtends als ik wakker word lijkt mijn buik wel helemaal verdwenen. Ik voel me dan ook zo leeg. Als ik voor de spiegel sta, kan ik mijn buik dan zelfs nog helemaal intrekken zodat hij bijna weer plat is. In de loop van de middag verandert dit en 's avonds kan ik mijn buik op geen enkele manier meer verbergen. Dan voel ik me ook vaak erg opgeblazen en heb ik last van een trekkerig en zwaar gevoel (groei?).

Ik vind het erg vervelend dat ik mij 's ochtends zo leeg en 'niet zwanger' voel. Hebben meer dames hier last van? En is het normaal dat ik mijn buik nog steeds kan intrekken?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Bedankt alvast,

Liefs

2. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier is dat ook zo. In de ochtend is mn buik een stuk kleiner dan in de avond. Intrekken gaat al ern aantal weken niet meet hihi. Maar ik ben ook iets verder natuurlijk, en het is mijn 2e schijnt ook allemaal iets sneller te gaan. Dat niet meer in kunnen trekken komt dus vanzelf wel. Misschien krijg je zelfs een moment dat je denkt pff kon ik die buik maar even afkoppelen hihi. Zelf kreeg ik rond 20 weken een groeispurt en hoor wel meer dames daar over, nog heel even wachten dus :)

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    JA hoor, dit herken ik wel. Bij deze zwangerschap en mijn vorigen. In de ochtend (toen ik het nog niet verteld had op mn werk. ik ben daar namelijk nooit zo vroeg mee) dacht ik: 'O, ik kan het nog wel een extra weekje voor me houden'. Maar als ik dan had geluncht met collega's, dan trok ik daarna mn vest maar aan, want dan was de buik al mega. 'savonds was helemaal erg! Om de volgende ochtend weer 'plat' te beginnen. Al moet ik nu zeggen dat ik het na het opstaan onder de douche toch ook al wel zie.

4. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hahaha, herkenbaar. Als ik opsta denk ik: hmm, valt wel mee die buik, maar met name 's avonds issie een stuk groter en denk ik: pff, gaat hard. Maar ja, dan zit er natuurlijk ook eten van de hele dag in :)

5. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had altijd het idee dat het mijn darmen waren die s ochtends rustig waren en in de loop van de dag aan het opzetten waren. Heel erg herkenbaar hoor. Heb een keer een vergelijkingsfoto gemaakt, was gewoon schrikken!

6. Roosje1984

19 mrt 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel fijn om te horen dat er meer meiden zijn die dit herkennen! Ik vind het maar vreemd... vraag me soms echt af waar die kleine hummel toch gebleven is ;)

Vanavond geslachtsbepalende echo! Dan zullen we zien waar hij of zij zich verstopt! ;)

7. ChantalvdPol

ChantalvdPol Actief lid

19 mrt 2014
    200
    0
    0
    Ik heb dit ook! Bizar he?
    Ik heb ook een foto gemaakt van mijn buik in de ochtend en een foto van mijn buik in de avond, een wereld van verschil :D

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja hoor! Was hier ook zo! Dan had ik soms even zoiets van: ik heb de zwangerschap toch niet gedroomd he?
    Tegen de middag werd ik weer boller.

Maar geloof me: straks ben je ook in de ochtend bol hoor ;) en in de avond NOG boller! En ook bol als je plat op je rug ligt.

9. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

ik heb er ook wel last van al kan ik smorgens duidelij mijn baarmoeder voelen. als een soort bal in mijn onderbuik.. maar moet daar wel bij zegen dat ik normaal in ingedeukte buik heb als ik op mijn rug lig als mijn blaas dan geleegd is heb ik geen buik meer :p

10. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Heel veel plezier vanavond!

11. Roosje1984

19 mrt 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! Ik begin langzaam al een beetje zenuwachtig te worden... Het is toch iedere keer weer spannend of alles nog goed is. Zeker als je je gewoon heel goed voelt en het kindje nog niet voelt, blijft het toch nog wat onwerkelijk allemaal.

12. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Jep; heb ik ook lang gehad!

13. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ik heb dat inderdaad ook. Soms ook nog overdag dat ik mijn buik leeg vind aanvoelen. Ben inmiddels 25 weken, dus dat kan nog wel even aanhouden haha.
    Ik kan mn buik nog steeds inhouden en dan lijkt t niet eens of ik zwanger ben.
    Gyneacoloog zei dat ik ook n bescheiden buikje had maar dat zegt helemaal niets over de groei van je baby.

14. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Ik heb dit ook. Het verschil is echt gigantisch! :D

15. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Had ik bij mijn dochter ook :D
    Pas rond de 19 a 20 weken begon het ook 's ochtends al een leuk buikje te zijn, daarvoor was het 's ochtends meestal nog behoorlijk normaal om te zien...

16. wellinkia

wellinkia Lid

1 apr 2014
    27
    0
    0
    Ik ben internist-endocrinoloog in opleiding in het
    Hoi Roosje,

ik had hetzelfde, maar eigenlijk ook voor de zwangerschap met name 's avonds soms een opgezette buik. Dat zette in het begin van de zwangerschap ook zo door: 's ochtends een platte buik/'s avonds een 'echte buik'. Waarschijnlijk zijn dit toch met name je darmen (gas in de darmen...). Op gegeven moment groeit je baarmoeder harder en blijf je mooie buik houden! Succes

Deel Deze Pagina