Hallo (aanstaande) zwangeren en partners, Ik wil me graag aan jullie voorstellen. Ik ben Monique en ik ben in 2003 afgestudeerd als verloskundige. Eerst heb ik een aantal jaar gewerkt als verloskundige in een verloskundigenpraktijk. Sinds 2009 ben ik werkzaam als verloskundige in een ziekenhuis in de regio Utrecht. Daarnaast heb ik in 2010 de cursus tot echoscopiste afgerond. Ik geniet van het uitoefenen van dit mooie vak, maar ik geniet ook volop van het moederschap. Ik ben de trotse moeder van drie kinderen. Ik heb een dochter van 9 jaar, een zoon van 7 jaar en een dochtertje van 1 jaar. Sinds ik als verloskundige werk, merk ik dat er veel vragen zijn onder de zwangeren die men niet altijd even makkelijk durft te stellen aan de verloskundige of gynaecoloog. Daarnaast zijn zwangeren vaak wat onzekerder, wat niet vreemd is hoor! Er groeit een klein wondertje in je buik, waar je vaak zo goed mogelijk voor wilt zorgen! Ik hoop door jullie vragen te beantwoorden op dit forum, jullie te kunnen ondersteunen en te adviseren. En zo mogelijk wat onrust weg te kunnen nemen. Indien het vermoeden bestaat dat er echt iets ergs aan de hand zou kunnen zijn, bel dan alsjeblieft gelijk je eigen verloskundige of gynaecoloog. Wacht dan niet tot je vraag beantwoord wordt op het forum. Met veel enthousiasme start ik op dit forum. Ik ben benieuwd naar jullie vragen. Tot op het forum! Groetjes Monique