Hoge waarde prolactine

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Frozenn, 20 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frozenn

Frozenn Lid

17 sep 2015
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Mijn zoontje is alweer bijna 1 jaar en 3 maanden. Ik heb maar 5 weken na de bevalling gekolfd (kleine had geen zuigkracht zoals ze dat noemde) dus ben ik aan de kolf gegaan dat ging goed. Totdat ik ineens niks meer had na 5 weken en heel raar. Ben van zowat een liter per dan na ineens 30 cc en lager gegaan. Uiteindelijk aan de KV en dat ging goed. Ik ben ook meteen aan de anticonceptie gegaan omdat een zwangerschap even niet in het plaatje paste om het zo even te zeggen (moeilijk zwangerschap en kraamtijd) gek genoeg ben ik na 2 maanden stoppen met kolven gaan lekken uit me borsten. Hups naar de HA en die zei dat het vast Door het ontzwangeren komt. Heb er niet meer naar omgekeken maar toch zat het me niet lekker. Intussen geswitcht van HA en deze arts schreef carbogeline voor. Dit ging goed tot een paar weken terug weer vloeiende borsten. Ze zijn ook echt groot en zwaar. Aangezien ik ook graag wilde afvallen wat niet lukte ben ik voor me schildklier gaan prikken. Ook heb het ik weer vermeld over de lekkende borsten en ook meteen geprikt voor prolactine. Deze week de uitslag en de schildklier was helemaal in orde maar de prolactine veelste hoog. :$ Normale waard is tussen de 40 en 530 bij mij staat ie op de 850 hoog. Nu moet ik onder de MRI om te kijken of er wel een gezwel is en hoe groot deze is en of er überhaupt wel een prolactoom is ( hypofyse tumor in medische termen ) het gekke is ik menstrueer wel normaal en voor de rest voel had en heb ik wel veel stress buiten de lekkende borsten en soms wat vermoeidheid.

Heeft iemand hier ook ervaring mee??

2. Frozenn

Frozenn Lid

17 sep 2015
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
    Niemand?

3. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Nee, helaas... Maar kan me voorstellen dat je je druk maakt. Goed dat ze het met mri gaan beoordelen.

4. Frozenn

Frozenn Lid

17 sep 2015
    23
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank je wel Marijn. Het is natuurlijk nog niet zeker of er sprake is van een prolactinoom volgens een arts is mijn waarde best wel laag om meteen van een prolactinoom uit te gaan. Dus hopelijk en fingers crossed. Had gehoopt meer vrouwen hun ervaringen te horen over hoe en wat aangezien het ook impact heeft op zwanger worden..

X

5. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Hi frozen, pb me maar even ik heb hier idd ervaring mee..

Deel Deze Pagina