Hallo Dames, Ik ben nu gestopt met de pil na het stoppen werdt ik na 4 d/g ongesteld (18 -8) maar dat is normaal als je stopt , maar dit is zeker geen natuurlijke menstruatie?? ben ik nu ook vruchtbaar of is dat pas als ik een echte menstruatie gehad heb?? Bedankt voor de antwoorden. Groetjes Flower
Die eerste bloeding na je pil wordt de onttrekkingsbloeding genoemd, die is inderdaad "niet natuurlijk". Vanaf nu moet je lichaam het zelf doen en ben je in principe ook vruchtbaar rondom je eisprong. Houdt er alleen wel rekening mee dat je mogelijk niet direct een mooie cyclus van 28 dagen hebt en dat het misschien wel langer duurt. Maar in principe ben je gewoon vruchtbaar zodra je stopt met de pil.
Hoewel je idd geen echte menstruatie hebt gehad ben je nu wel vruchtbaar. De pilhormonen zijn uit je lijf ( aan het gaan) en je lichaam zou nu een eisprong moeten gaan krijgen. Omdat je nooit precies weet wanneer die komt, zeker niet nadat je de pil hebt gebruikt, weet je ook niet wanneer je ongesteld moet gaan worden. Maar je kan dus al wel zwanger worden!