Net zwanger, witte afscheiding

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Jess1986, Jan 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jess1986

Jess1986 Actief lid

Sep 28, 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net ontdekt zwanger te zijn maar heb sinds gisteren witte soort van romige afscheiding. Vroeg me af: is dit normaal? Kan ik me daar af en toe met die speciale Lactacyt (om je vagina weer in balans te brengen ofzo) wassen of is dat niet goed?

2. evelientjuhh

evelientjuhh Actief lid

Apr 25, 2011
    131
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die afscheiding is gewoon normaal hoor, niks om je druk over te maken! Dat had ik tijdens mijn zwangerschap ook. Je moet geen Lactacyd oid gebruiken, gewoon lauw water en verder niks!

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Witte afscheiding is heel normaal, ook aan het prille begin van je zwangerschap. Je zult zien dat naarmate je langer zwanger bent, de afscheiding ook gaat toenemen. Op het laatst kan deze zelfs waterachtig worden.

De meningen over het gebruik van Lactacyt zijn verdeeld. Ik zelf vind het ook wel prettig om af en toe te gebruiken (ook tijdens zwangerschap). Ik zal het niet op dagelijkse basis gebruiken in ieder geval.

4. Jess1986

Jess1986 Actief lid

Sep 28, 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de snelle reacties. Fijn om te horen dat het wel normaal is. Schrok echt want het is best veel en voel het ook lopen. ( Iew!!! Teveel details, I know...) Zou het ook niet dagelijks willen gebruiken maar gewoon af en toe voor de frisheid. Ga het maar zoveel beperken dan.

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Trouwens nog gefeliciteerd met je zwangerschap :D

6. Jess1986

Jess1986 Actief lid

Sep 28, 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel!!! Kan het nog niet echt bevatten hoor!

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Heel normaal inderdaad, 't kan ook echt heel vloeibaar zijn of juist weer heel slijmerig. Probeer niet te broeierige kleding te dragen (liefst katoenen ondergoed en geen inlegkruisjes, maar wat dat laatste betreft heb je soms geen keuze als het veel is). Lactacyd is niet nodig, maar ik gebruik het zelf wel af en toe. Gebruik dan wel de versie waarop staat dat hij geschikt is voor tijdens de zwangerschap; de zuurtegraad van die is anders dan de gewone versie, van de gewone kan je juist last krijgen van nog meer afscheiding omdat het de zuurtegraad van je vagina verstoord. Iedere dag met Lactacyd wassen is overigens echt niet nodig.

En gefeliciteerd natuurlijk! :D

8. Jess1986

Jess1986 Actief lid

Sep 28, 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Andrea85

Thanks! Heb nog zo'n fles staan waarop staat voor het in balans brengen van de vagina. Staat niets op de fles over zwangerschap. Morgen maar even naar de Kruitvat of Etos dan maar. Nodig is het inderdaad misschien niet maar voel me niet heel fris. Wel lekker om je soms met net een beetje meer te wassen. 1 à 2 keer in de week ofzo. Inlegkruisjes draag ik sowieso niet. Liever vaker schoon ondergoed dan jeuk! Had niet verwacht nu al van die rare smurrie te vinden. Ben ook steeds bang dat het bloed is maar het is alleen wit. Lekker hoor ;) Ben benieuwd wat me nog meer te wachten staat haha...

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Gewone Lactacyd heeft een pH-waarde van 5,2, die voor tijdens de zwangerschap (en ook tijdens menstruatie, schimmelinfectie etc) heeft eennpH-waarde van 3,5. Dat staat volgens mij ook op de verpakking, misschien heb je dus wel die met pH 3,5!

10. Jess1986

Jess1986 Actief lid

Sep 28, 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net naar de douche gelopen en ik heb inderdaad de 3.5! Goed dat je het zei, scheelt weer een tochtje naar de drogist morgen. Maar ben net al onder de douche geweest :( Morgen maar even kijken dan. Thanks!

11. draakje24

draakje24 Actief lid

Dec 31, 2011
    399
    0
    16
    Hier werd het minder na 12 wkn:)

12. Jess1986

Jess1986 Actief lid

Sep 28, 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik hoop het echt! Heb nu wel een keer Lactacyd gebruikt en het lijkt daar wel iets rustiger van te worden.

13. draakje2012

Jan 16, 2012
    5
    0
    0
    zwanger worden :-)
    NULL
    ik hoop ook zwanger te zijn maar heb het idee dat de afscheiding juist minder wordt.... geen goed teken??? Donderdag mag ik een zwagerschapstest doen......

14. draakje24

draakje24 Actief lid

Dec 31, 2011
    399
    0
    16
    Dat is echt per persoon verschillend!
    Daar kan je niet vanuit gaan omdat het minder word dat je niet zwanger bent;)

Bij sommige mensen word het meer en worden ze toch ongesteld en bij andere weer minder
    En dat geld ook voor zwangerschap

Had het heel veel toen ik zwanger was tot 12 weken en erna heeel weinig nog!
    Terwijl er ook mensen zijn die het de hele zwangerschap heeft

15. zwollegirl84

zwollegirl84 Nieuw lid

Jan 15, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi ik ben ook net zwanger en als goed is volgens min berekening precies vandaag 6weken

nu had ik bij afvegen een doorzichtige kloder slijm aaaah onzeker maar hoort dat er ook gewoon bij?

grtz

16. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Hoi!

Ik weet sinds vanochtend ook dat ik zwanger ben, en had al na mijn eisprong last van witte afscheiding, het werd steeds meer en ook romiger.
    Nu had ik net bij het afvegen, lichtroze slijmverlies. Blegh, ben me rot geschrokken hoop maar zo dat alles goed gaat!:(

Share This Page