13 weken zwanger..voel me goed!

Discussion in 'Eerste symptomen' started by ukoldaatje, Jan 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hoi meiden,

Zoals sommigen weten ben ik vanaf week 5,5 tot aan week 10 behoorlijk miserabel geweest: misselijk, down en depri, beroerd, ziek, ellendig...gewoon ik kon niet meer..zo mooooeeeeeeeeeeeee:$

Vanaf week 10 nam dit langzaam af en inmiddels ben ik nu wel van de misselijkheid af en kan ik gewoon weer normaal eten. Behalve het avondeten staat me nog altijd tegen.

Vorige week of iets langer geleden de termijnecho gehad, beebje liep weer 3 dagen voor op groei en doet het goed..

Maar nu...

Ik merk helemaal niets aan mezelf dat ik zwanger ben. Ja mijn buik is bol en opgeblazen. Echt heel erg. Mijn maag is plat, en vanaf daaronder lijk ik wel 6 maand zwanger....

Zullen mijn darmen wel zijn, nu ben ik klein 159cm dus die hebben al niet zoveel ruimte, dus dat zet dan ws wel op.

Nu heb ik ook overgewicht zeker 18kg!:) dus logisch dat ik eruit zie als zes maanden nu.

Maar.............het is nu zo onwerkelijk. Geen kwaaltjes meer, niets waar je je aan vast kan houden zeg maar.

Ik krijg met 15+2 weer een echo ivm voorgeschiedenis omdat de vlos het zo bijzonder vindt dat we nu echt goed zwanger zijn geworden na 12 jaar tobben en een mooie adoptiezoon.

Ik vind dit zo een lastige periode. Voor het eerst zit er wel 3 hele weken tussen de echos.

Merk ik niets meer aan mezelf dan dat opgeblazen lijf van me;):$

Kan ook niet zeggend at ik de baarmoeder al voel. Alleen als ik sta en ik druk net boven mijn schaambotje zou ik zeggen ik voel wat rubberachtigs. Maar als ik zit of lig voel ik niets meer..

Wanneer komt t nou dat je je echt zwanger gaat voelen??

Nu loop ik telkens naar al onze echo fotos, vooral die laatste waarop het al een heel kindje is, om de bevesting te krijgen.

VInden jullie dit ook zo lastige tijd?

En owja, ik heb sinds een anderhalve week voor het eerst, elke dag eventjes, een soort van licht zeurend menstruatie gevoel. Houdt ong een half uurtje aan en is dan weg. Is dat wel goed?

Dat heb ik de hele tijd hiervoor nog niet gehad. Ik had wel steekjes en trekjes voorheen, die voel ik nu niet meer.

En nog altijd: moe, moe-er dan moe!

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier voel(de) ik me ook niet zwanger, totdat ik de beeb ging voelen en dan nog is het onwerkelijk.

Heb ook eigenlijk geen klachtjes, dus dat maakt het nog onwerkelijker.

Die krampen heb ik ook wanneer ik het idee heb dat mijn bm een groeispurt krijgt. Voor die tijd nooit wat gevoeld, dus dat kan echt! :)

Geniet lekker van je fijne weken! :D

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hihi dank je wel voor je reactie..

Het is namelijk zo onwerkelijk nu he..deze periode of fase hoe je het noemen wilt...

Gelukkig herken je dat ongigevoel ook, ik heb dat de eerste weken tot aan week 12 niet gehad namelijk.

4. SteffieLove

Jan 15, 2012
    98
    0
    0
    noord holland
    Hallotjes,,

Als eerst van harte met je zwangerschap!
    Voordat ik de kleine begon de voelen vond ik het ook heel onwerkelijk je ziet je buik licht groeien maar voelt nog niets dat kan af en toe best eng zijn, ik hield me vooral vast aan de controle's dat ze ons vertelde dat alles goed ging, je gevoel verandert allemaal als je de schopjes gaat voelen geloof me haha het voelt nu af en toe of ik een kleine kickbokser in me buik heb zitten.. Geniet veel van het kleine wonder in je buik want voordat je het weet hoef je nog maar een aantal weken..

Het menstruatiegevoel heb ik ook gehad en is niets ernstigs maar als je gevoel zegt dat het niet goed is moet je gewoon je vk even een belletje geven! Beter 1 x te vaak gebelt dan 1x te weinig denk ik dan!

Groetjess!

5. draakje24

draakje24 Actief lid

Dec 31, 2011
    399
    0
    16
    Gefeliciteerd!!!

Heb eigenlijk ook helemaal geen klachtten!
    Wel heb ik zo nu en dan tijdens opstaan een fele steek onderin

Enigste wat ik merkte was dat na week 14 (tweede trimester ) van hele lichte hoofdpijn naar hele hevige hoofdpijn gelukkig niet elke dag maar wel paar dagen in de week
    En sneller vol van eten...
    Ook geen snaaibuien of rare eetgewoontes

En voel me ook niet heel zwanger, Het is dat me buikje nu pas begint te groeien(of zichtbaar word) maar ik kan me eigen broeken nog aan en shirts en doe alles nog gewoon
    En ook voel ik de kleine hier ook nog niet

Had wel in het begin tot week 12 hele erge afscheiding (hele dag) dat is gestopt en nu nog minimaal dat vind ik wel erg fijn:)

Heb thuis een angel sound ideaal om een paar keer in de week even zelf te luisteren..Dan hoor je dat de kleine lekker druk is!
    Ook al voel ik het niet!

Kwaaltjes zeggen niet altijd wat, En hoop dat je snel weer de kleine mag zien!
    En heel veel genieten.....!

6. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    ik vond t ook zo'n lastige tijd! je hebt nog net niet een zwangere buik. lijkt meer fatsig, haha
    je voelt het kindje nog niet....
    pas na een week of 21 toen ik echt voelde schoppen werd het echt! maar ja, dan maakte ik me weer druk als ik t een tijdje niet voelde, en dan ging ik weer aan me buik zitten duwen, haha, arm kind!
    ik ben nu zwanger vd derde en weer net zo onzeker! gaat geloof ik nooit over!
    wel super dat je weer snel een echo krijgt, weer wat om naar toe te leven!
    geniet er lekker van dat je je goed voelt, want dat is toch eigenlijk een heel goed teken!

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ik heb over het algemeen een heel positief gevoel erover..

Maar het is zo onwerkelijk..

en omdat je zo weinig merkt, ga je twijfelen of het wel goed gaat daarbinnen..

Heb wel een vervelende kwaal erbij, al sinds een week of 4 had ik erge pijn onder in mijn rug, stralend uit in mijn bil, vooral met opstaan, draaien in bed, traplopen....BI dus...

Ik dacht ik ga effe om een verwijsbrief voor de fysio want ik heb een spier die dwars zit..niet dus..niets geen spier!

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Haha ja ik voel idd wat fadsig idd!!
    Vet ook op de heupen, die groeien namelijk wel goed.....

Nu moet ik zeggen mijn med voor de Hashimoto zijn weer opgehoogd, en nu is mijn buik wat minder opgezwollen, gelukkig. Denk dat mijn darmen meer werken weer.

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    #9 ukoldaatje, Jan 16, 2012
    Last edited: Jan 16, 2012
    Tot aan de tien weken ben ik echt goed ziek geweest, echt vreselijk, dag en nacht. Daarna nam dat af.

Nu dus alleen nog sinds, ja wat zou het zijn een weekje, dat lichte ongi gevoel, een paar keer per dag. Niet altijd.

Vind ik best wel eng.

Maar idd kan best komen doordat de baarmoeder groeit.

Heb net mijn vlos gemaild. Krijg nu elke week een mierenzuur injectie in mijn SI gewricht. Heb zoveel pijn nu al.

Het is nog zo vroeg in de zwangerschap en dan al BI. Pffff...

Verlos mailde net terug: kan idd van de groei van de baarmoeder komen, maar ook door een blaasontsteking. En ik moet heel veel plassen en heb een drukkend gevoel, dus zou best wel eens dat kunnen zijn! Dus maar een plasje inleveren morgen.

10. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Ukoldaatje. Hihi.. moet wel lachen om je berichtjes *sorry* Ik herken je onzekerheid, het wachten tussen de echo's is killing. De angelsound heeft mij hierbij geholpen maar daar moet je natuurlijk wel mee om kunnen gaan! Ik hoop voor je dat je de baby snel zal voelen zodat je meer kan genieten van je zwangerschap!!!

11. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Oja, dat ongesteldheidsgevoel is inderdaad bandenpijn. Zo voelde ik dat ook als mijn banden aan het oprekken waren.
    Aan het einde van de zwangerschap heeft het weer met indalen te maken.

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hihi ik zou de verloskundige er lastig mee vallen ws als ik een angelsound zou gaan gebruiken!

En ik ben ook echt wel dik..18kg overgewicht, dus een behoorlijke speklaag ertussen zeg maar..ik zou ook niet weten of ik mijn baarmoeder al kan voelen. Uhh ik bedoel het hartje horen hahahah..

Ik voel mijn baarmoeder nog niet hoe hard ik ook mijn best doe;) Zit natuurlijk ook wel wat tussen dus ms is dat het .

Erg he........soms gaat het dagen goed, en nu zit ik weer in een onzekere dip.

13. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Ik kocht na iedere goede echo iets kleins voor de baby! Rompertje o.i.d. Op de een of andere manier kon ik er niet van genieten en was zo bang dat het mis ging dat ik me juist het tegenoverstelde begon te gedragen. Babykamer gekocht met 12 weken, kleertjes na de geslachts echo. Positiekleding. Al is het iets kleins.. Het is toch echt waar, je bent zwanger en dit moment pakt niemand je meer af!

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Soepkip ik ben blij dat je dat ongesteldheidsgevoel herkent, want op dit moment is het weer aanwezig, zeurend gevoel zeg maar. Voel het ook een beetje in mijn bovenbenen, weeig gevoel daar.

Ook ik kan er niet van genieten. Durf nog helemaal niets te kopen. Heb ook nog niets. Als mijn man over namen begint, blokkeer ik, vind ik eng.

Jij bent er gewoon al bijna he...de finish in zicht, je kleine straks in je armen joh!! Fantastisch!

15. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Bandenpijn kan een beetje aanvoelen als een ongi gevoel.
    Ik vind het ook wel een beetje lijken op spierpijn, verzuring in de spieren zeg maar, alleen dan net boven je liezen.
    Als je probeert je baarmoeder te voelen, ga je dan wel plat liggen op een stevige ondergrond? Als je dan met 2 vingers langzaamaan vanaf je navel steeds verder richting schaambeen gaat, zal je het misschien net boven je schaambeen kunnen voelen. Is wel moeilijk hoor met dit termijn.

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ik voel het op bed, das niet echt een hele harde ondergrond natuurlijk.

Als ik sta, dan lijk ik boven mijn schaambeen iets hards, rubberigs te voelen, weerstand zeg maar. Maar als ik lig, voel ik dat niet meer.

Nou heb ik daar ook genoeg spekkies zitten, dus ik weet niet of dat in de weg zit, zal ook wel.

Ik voel dat verzuren, weeig gevoel, in mijn liezen wel. Beetje vermoeiend gevoel, moeie benen gevoel alsof je een heel end gelopen hebt zeg maar.

17. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Ik kan het alleen voelen als ik lig, als ik op jouw termijn zit dan hè, bij deze zwangerschap natuurlijk nog niet. Nog veel te vroeg.;)
    Je kan dan nog beter op de grond gaan liggen dan op bed denk ik.

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ga ik es proberen..ben benieuwd.

Maar ligt ook een beetje aan hoe je baarmoeder ligt toch?

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Geprobeerd op harde ondergrond, ik voel echt nog niets. Of ik voel wel wat, maar ik geloof dat dat mijn vet is..

Vannacht had ik een hele volle blaas, en toen voelde ik een bollen bij mijn schaambot en had ik idd het gevoel dat dit de baarmoeder was.

Na het plassen was dat weg.

Dus ms duwde de blaas de baarmoeder omhoog?

Is het wel goed dat ik mijn baarmoeder niet voel?

Share This Page