Net zwanger; zo bang dat het mis gaat. Helpt het om te rusten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LindaPV, 11 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaPV

LindaPV Lid

6 okt 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Overmorgen ben ik pas 5 weekjes....ik hoop zo dat het goed gaat en we over een week of 3 een "goede" echo hebben!!!!
    Is er iets wat je kunt doen om het "proces" de eerste weken positief te beinvloeden? Helpt het bv om regelmatig te rusten/fruit te eten? Niet paard te rijden oid???

Hoop van jullie te horen!

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Als het de eerste drie maanden fout gaat is dat vrijwel altijd een fout in de aanleg van het kindje. Er gaat iets fout in de ontwikkeling. Al lig je 24 uur in je bed, op de genetische ontwikkeling van het vruchtje heb je geen invloed helaas.
    Het gaat goed of het gaat fout... daar kun je niets aan doen.
    En het gaat gelukkig nog altijd vaker goed dan fout.
    Blijf positief!!

3. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Rust en gezond eten is altijd goed maar als het fout gaat is dat omdat de aanleg niet goed is en niet omdat jij iets fout doet. Zou wel lekker rusten maar dat is omdat het erg vermoeiend is de eerste weken

4. Maia

Maia Niet meer actief

nee, rusten, fruit eten enzovoorts heeft er niets mee te maken. Als het fout gaat heeft het met een fout in ontwikkeling te maken, het is nog zo klein dat als het zich heeft ingenesteld het zich echt wel goed vast heeft. Ik ben, toen ik net zwanger was van mijn eerste, keihard gestruikeld, maar met het kindje was alles prima.
    Het zijn gewoon een stelletje ontzettend spannende rotweken wat dat betreft.

5. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zoals al gezegd, als het mis gaat, was er waarschijnlijk iets mis met het kindje.
    Wanneer het voor jezelf beter voelt om niet meer te paardrijden, het rustiger aan te doen, en meer fruit te eten, dan zal dat zeker geen kwaad kunnen. Hoe minder stress jij hebt, hoe beter het tenslotte voor je kindje is.

6. Jazz

Jazz Niet meer actief

Ik snap je gevoel! Zelf vind ik t ook heel spannend die eerste weken. Het lijkt wel of ik nog niet 100% durf te genieten maar zoals andere meiden al zeggen: je hebt er geen invloed op helaas. Maar je moet maar zo denken: waarom zou je niet genieten? Als t fout gaat, gaat t fout en dan kan je maar beter wel nog genoten hebben :) en het gaat idd vaker goed dan fout. Probeer gewoon te genieten!

7. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    Je kunt idd allemaal dingen wel of niet doen om jezelf gerust te stellen.
    Als het dqn mis gaat verwijt je jezelf niks.
    Bij mij ging t mis met 8 weken terwijl ik niet meer rookte, niet meer dronk.
    Veel ruste omdat ik moe was. Geen zware tillen dingen of zwaar huishoudelijk werk enz enz. Helaas heeft niet geholpen.
    Enige dat t wel gedaan heeft is dat ik mezelf niks kwalijk neem.

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    "Een goede zwangerschap is er niet uit te krijgen" zei mijn Gyn. Het is dus gewoon een kwestie van geluk hebben dat je bij het grootste percentage hoort waarbij de zwangerschap gewoon goed mag gaan.

Overigens is stres wel slecht, al weet ik als geen ander dat je daar soms weinig invloed op uit kunt oefenen ;)

9. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net zoals iedereen hier al zegt, als het fout gaat is het een verkeerde aanleg van t kindje. Niet iets waar jezelf iets aan kunt doen.
    Gezond eten enzo zou ik natuurlijk wel doen, want dat is altijd goed!
    paardrijden zou ik nog zeker doen! ik kan je zeggen je gaat het nog ontzettend missen dus geniet er lekker van nu het nog kan! Bovendien zit je kindje nog achter je schaambot dus er kan weinig gebeuren!
    En geniet van dit prille geluk!

10. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Rust en gezond leven en eten kan nooit kwaad natuurlijk, maar als ik iets geleerd heb van alle keren dat het bij ons mis ging is " als het mis gaat, gaat het mis, daar kan je nix aan veranderen" Probeer ervan te genieten, hoe meer jij geniet hoe minder de stress hoe beter voor je beebje :)

11. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd hoor!
    Sluit mij aan bij de voorgangers.
    Probeer het zoveel mogelijk los te laten, ook al klinkt dat makkelijker gezegd dan gedaan.
    Misschien iemand waar je goed mee kunt praten?
    Het even van je af praten of schrijven wil ook nog wel eens rust bieden.

Begrijp jouw zorgen volkomen.
    Leef zelf ook in spanning tot de 1e termijn echo, net alsof dat een garantie is voor een gezond kindje, maar goed.
    Het is toch en mijlpaal en een bevestiging he.
    Ik houd een dagboekje bij voor mijzelf en dat helpt me ook om het een beetje los te laten.

Probeer te genieten hoor en sterkte met het loslaten!

12. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Herkenbaar, ik kon de eerste weken ook bijna niet genieten omdat ik zo bang was dat het fout zou gaan. (had ook steeds bloedverlies) De vk vertelde me dat er echt NIKS is wat je op dit moment kunt doen, dus heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk mijn leven door te laten gaan. Dus werken, paardrijden enz. Dit hielp wel om mijn gedachten te verzetten.
    Gelukkig hebben we vorige week een goede echo met een mooi kloppend hartje gezien! Ik kan nu wel iets meer genieten, maar ik kijk echt uit naar de 12 weken!! Ik denk dat je zorgen maken er de hele zwangerschap wel bij zal horen, maar probeer er toch van te genieten.

Deel Deze Pagina