Ik ben 16 april uitgerekend. Nu heb ik al een paar van die bOxpakjes gekregen, van die velourse met lange mouwen en pijpjes. Maatje 62. Maar dan zit je in theorie toch al ergens in juli en dan is dat toch veel te warm? Heb ook al een hoop in maatje 50 ofzo gekregen , met korte mouwen. Terwijl ik juist begrepen heb dat ze in het begin juist lange mouwen moeten omdat ze moeilijk warmte vasthouden. Ik vind het lastig om hier iets van te zeggen, omdat het goed bedoeld is. Maar als ik zelf kleertjes kocht voor een ander dan lette ik er wel op. Ben bang dat ik nu eigenlijk met spulletjes zit waar ik niks aan heb en dat is ook zonde..
ja veel te warm weet je nooit vantevoren in Nederland, het is niet standaard volop zomerweer dus wie weet komt t dan toch van pas.... ik reken nooit op echte zomerweer... mijn kindjes zijn ook beide zomerkindjes, bij de 1ste liep ie rond in alleen een romper zo warm was t toen hele zomer ( 2009) en bij 2de hebben we weinig zomerweer gehad in Juli... de maatjes 50 korte mouw weet je dus ook niet of t van pas komt, ligt ook weer geheel aan t weer... ze moeten in t begin idd wel warm gekleed worden want kunnen zichzelf nog niet goed wamr houden, maar als t 28 graden is hoef je ze ook niet dik aan te kleden hoor. Zoals je kunt lezen erg moeilijk dus hahaha, ik zat ook altijd te rommelen succes!
ik hou er ook rekening mee als ik iemand iets geef. Het liefste geef ik iets met korte mouwen, want mocht het te koud zijn, dan kun je er een romper met lange mouwen onder doen
Ik zou er niks van zeggen, lief toch dat mensen de moeite nemen om een cadeautje te kopen? Daarnaast kun je geen pijl trekken op de temperatuur in april/mei: de ene keer 9 graden en een jaar later bijna 30! Korte mouwtjes zijn niet erg je kunt er inderdaad een romper met lange mouwen onder doen of een vestje er over. En de lange mouwen? Tsja wie weet zitten er een paar frisse dagen tussen dan komen ze goed van pas! Als je het niet mooi vindt dan zou ik wel overwegen er iets van te zeggen, maar ik vond het juist makkelijk om in dezelfde maat lange en korte mouwen in de kast te hebben.
Het is dat ik me er zelf nu heel erg in interesseer anders had ik dus echt niet geweten wat voor kleertjes ik als cadeautjes moest kopen. Ik heb vast wel iets gekocht wat niet helemaal klopte met de tijd en het seizoen, maar had het echt belachelijk gevonden als iemand er wat van had gezegd. Wees blij dat mensen moeite doen voor je. Het zou niet in me op komen om commentaar te geven op cadeautjes die ik krijg. Lelijk stom of niet. Het is lief bedoelt.
Ik heb.ook veel maatjes 50 gekregen maar nu blijkt dat ze heel groot is dus dat gaat niet passen. Misschien kun je er ook iemand anders blij mee maken mocht het zo zijn. Mijn schoonzusje is ook zwanger en een paar dingen bewaar ik maar de rest geef ik aan haar. Xxx
Waar heb ik geschreven dat ik commentaar lever als mensen iets geven? Heb zelf ooit eens een pakje in een maatje groter geruild, omdat de baby groter was dan 'normaal'. Beetje raar als ik me dan beledigd had gevoeld. Als ik iets koop vind ik het fijn te weten dat de ander er ook iets aan heeft, anders is het zonde van het geld.
Ik zou nooit zeggen of ik iets niet of wel mooi vind hoor. En het weer is hier inderdaad erg wisselvallig, dus het komt misschien toch wel van pas.
Korte mouwen zou je weer over een romper met lange mouwen kunnen doen, of onder een vestje En het nederlandse zomerweer is zo grillig dat lange mouwen dan zeer regelmatig wel goed uitkomen. Maar ik probeer dus zelf ook altijd wel even rekening te houden met het seizoen en geef anders gewoon liever cadeaubonnen...
Verkeerde maten, lelijke kleding. Ja ik snap het ook niet. Als ik het zelf moeilijk vind iemands smaak in te schatten koop ik geen kleding maar speelgoed. Maar ja, niet iedereen denk er even goed over na. En sommige mensen doen maar wat. Heb zelf een keer een luiertaart gekregen, luiers maat 2, terwijl ze tegen die tijd al in drie zat. Of dingen gekregen waarvan ik zeker wist dat ze die eerst zelf gehad had, maar niet mooi vond. Ja wat doe je eraan? Niks. Dus gewoon dankjewel zeggen en als t niet van pas komt, maak er dan iemand anders blij mee, goeie doel, rommelmarkt, mp.
kleding vind ik ook lastig. op zich niets mis met korte mouwen. leuk vestje eroverheen of rompertje met lange mouwtjes eronder. maar het moeilijkste vind ik de smaken... mijn tante heeft ook dingen gekocht voor onze kleine... maar ik weet haar smaak.... dus ben benieuwd...
Ligt ook wel aan het merk hoor, hier heeft mijn zoontje zelfs ook nog wel maatje 50 aangehad (hetzij wel heel kort maar goed) en die was 4670 gram.
maatjes zeggen helemaal niks, helaas. Hij heeft vandaag een romper aan 74/80 en zijn jasje is maat 62 en past nog steeds erg goed. van mijn schoonzus een pakje gekregen bij de geboorte, maat 74 met korte mouwen en korte broek. Daar heb ik dus echt helemaal niks aan en dat vind ik wel jammer. ik bedoel, toch zijn tante.
Ik zou er niets van zeggen maar snap dat je het wel vervelend vindt als je iets krijgt wat je misschien niet kan of gaat gebruiken. Zo kreeg ik een jongenssetje (misschien was diegene ervan overtuigd dat we een jongetje zouden gaan krijgen, wij verwachten een meid hoorden we kort daarop) waarvan het broekje een hele krappe 50 is maar het shirtje een 56 (als setje is het waarschijnlijk ook niet te dragen). Opzich vind ik het wel een schattig setje. Ach misschien kan ik er iemand anders blij mee maken als blijkt dat ik iets niet gebruik. Vind het heel lief als mensen hun best doen iets uit te zoeken en zal dan ook echt niets zeggen als het m'n smaak niet is of als het niet handig is qua seizoenen (winterjas voor in zomermaanden). Als ik iets echt vreselijk vind, zal ik het ook niet aantrekken, maar dat risico neemt de gever vind ik. Zo heb ik ook lakentjes gekregen die ik echt werkelijk afschuwelijk vind en totaal niet bij het kamertje passen. Vind het eigenlijk gewoon erg zonde van het geld maarja... Als ik zelf iets geef probeer ik op de seizoenen te letten en bewaar altijd de bon en bied aan dat het geruild kan worden. Ik probeer ook wel rekening te houden met smaak of wensen van anderen. Meestal vraag ik of er nog wensen zijn of vraag ik of er iets is dat ze graag zouden willen krijgen.
Ik begrijp wat je bedoeld,lastig is dat hè. Ik krijg steeds kleding en spullen van een vriendin die ik echt niet mooi vind, zo ook een jongenspakje terwijl we een meisje krijgen (ze is er van overtuigd dat het een jongen is). Weet ook niet zo goed wat ik er mee moet, je wil niemand kwetsen, maar het is ook zonde van de spullen.
neem aan dat je dat door een echo weet pientje? heb je dat ook aan haar verteld? anders wel apart dan?
Haha, ja zo werkt dat nu eenmaal! Ik heb hier ook verschillende dingen gekregen die mijn dochter nooit heeft aangehad. Bijvoorbeeld een gebreid jurkje in mt. 68, terwijl ze in december geboren is! Toen ze mt 68 had, was het hoogzomer. En dat was nota bene van iemand met vijf kinderen! Je zou toch denken dat die verstand heeft van kindermaatjes... Ik heb nooit iets gezegd en alles bewaard. Misschien komt het bij een volgend kindje nog eens van pas.
hmm moeilijk, gewoon aan nemen, je weet neit wat voor weer het word. Het kan in april gewoon kei warm zijn, en in juli dus weer heel koud. Ik had veel lange mouwen goed gekregen in maat 62 (was in januari uitgeteld, december geboren) dus dan zou je denken dat is goed! Maar nee hoor.....hij zat pas in 62 half juli......dus hoogzomer! En veel te warm, heb veel bij moeten kopen. Maar daar tegenover, toen het kouder werd paste hij er nog in! Want hij groeid dus niet zo hard.....je kan er niets van zeggen...ik had het nodig kunnen hebben, of juist niet...nu achteraf heb ik bij moeten halen en het toch kunnen gebruiken. Afwachten, en als je het niet gebruikt iemand anders blij mee maken. Nieuw met kaarte verkoopt altijd beter! (Dus nog niet alles wassen voordat je het in de kast hangt......, ik was dingen altijd pas als ik zeker weet dat hij erin past hahaha) Groetjes, Miranda
Ja... ach wat doe je eraan... ik heb het zelf ook meegemaakt... dochter was geboren in juli tijdens esn hittegolf... kreeg zomer outfits maat 62/68...toen ze die pastte was het hartje winter... en had ik er echt niks aan... was echt heel zonde.. Maja heb er nooit wat van gezegt... was blij met het gebaar...