net zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by melissa 29, Nov 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melissa 29

melissa 29 Actief lid

Oct 27, 2008
    138
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Hoi dames,

Ik heb gisteren een test gedaan en deze was positief,na eerst een golf van blijdschap werd ik opeens een beetje bang,komt vast door het niet weten wat er komen gaat,het is mijn eerste zwangerschap.

Nu voel ik steeds van allerlei krampen in mijn buik en en bang dat er iets mis gaat,heeft er iemand tips voor me om iets minder bang/stressvol te zijn.

Liefs melissa

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij eerste symptomen kan je veel lezen over de eerst kwaaltjes.
    krampjes horen er overigens vaak wel bij hoor! Het lijkt vaak zelfs alsof je ongesteld moet worden. Dit hoeft dus niks slechts te betekenen!
    Van harte gefeliciteerd trouwens!

3. sinada

sinada Niet meer actief

allereerst van harte gefeliciteerd.
    het is een enge tijd nu dat weet ik.
    probeer je niet druk te maken om krampjes dat hoort er allemaal bij. Je lijf denkt dat het ongesteld moet zijn dus het kan dat je dat gevoel ook hebt.

Ik ben nu 14 weken en heb al dagen die zeurderige ongi pijn. maar is een teken van groei.

toen ik al 5 weken was en het nog niet eens wist had ik ook ongi pijn en dacht oh zal het vannacht wel worden maar nee hoor. teste de volgende dag positief

probeer alvast een beetje te genieten

4. ancie

ancie Bekend lid

Feb 17, 2007
    514
    0
    0
    gefeliciteerd!

ga lekker op de bank zitten met een bakje thee en speculaasjes Of iets anders zet een filmpje op leg je hand op je buik en praat er tegen klinkt stom maar het werkt wel ookal weet je dat het nog niks kan horen je bent dan 1 met je lichaam en dat werkt ontspannend

bv. ik zei altijd : hey junior mamma houdt nu al van ik weet dat je me nog niet kunt horen maar ik kan iet wachten om je over 8 maand bv lekker in mn armen te mogen hebben dus kleine junior blijf maar lekker warm in mamma zitten

zoiets deed ik altijd en ik vond het heerlijk doe het nog steeds zelfs

op die manier geniet je er toch van!

liefs ancie

5. melissa 29

melissa 29 Actief lid

Oct 27, 2008
    138
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Wat fijn dat jullie zo snel reageren ,het stelt me wel gerust om te horen dat het erbij hoort,

Ancie:ik vind jou tip erg mooi om tegen de kleine te gaan praten ga ik zeker doen,je kan niet vroeg genoeg beginnen met een band opbouwen.

Sinada:bedankt dat je jou gevoel met me wil delen nu weet ik dat het lichaam zich even moet aanpassen,ik had idd nu ong moeten zijn dus eigenlijk is het heel verklaarbaar ik moet me niet zo druk maken.

Liefs melissa

6. sinada

sinada Niet meer actief

Fijn dat we je een beetje hebben kunnen helpen. is toch allemaal eng en moeilijk in het begin.

Je krijgt straks nog veel meer dingen waarvan je denkt hoort dit erbij. Zo had ik gisteren voor het eerst van mijn leven een bloedneus?

heel veel succes hoor. Ga maar lekker genieten

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat een prachtig idee. Serieus heel erg mooi.

Logish meid dat je bang en onzeker bent. Er komt veel op je af, je emoties vliegen misschien wel alle kanten op. Probeer gewoon te genieten. Die steekjes horen er gewoon bij is heel normaal.

Gefeliciteerd :D

8. roos23

roos23 Bekend lid

Nov 6, 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Wij weten sinds vorige week woensdag dat we zwanger zijn.
    Afgelopen maandag naar de vk geweest omdat we geen idee hadden hoever we waren.

Helaas nog niet ver genoeg dus moet over 3 weken terug komen.
    Ik was heel bang omdat ik steeds buikpijn heb en maar niet wist wat het was.

Nu hoorde ik dat het heel normaal ik en dat ik maar een warmt kussentje tegen mijn buik moest doen als ik er last van had

9. Dyaan

Dyaan Actief lid

Aug 22, 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Melissa,
    Ik snap je angst ... ik heb het ook. Toch probeer ik tussendoor te genieten van de gedachte dat ik zwanger ben. Ik zit nu in een week waarin ik ineens minder moe ben en me minder zwanger voel, word je ook niet echt relaxed van. Nog even uitzingen tot maandag dan krijg ik 1e echo ....... hoop zo dat het allemaal goed is, maar ben zo bang dat het misschien toch niet zo is.
    Ik voel met je mee en ga er maar vanuit dat allemaal goed gaat !
    Enne: gefeliciteerd met je zwangerschap.

Dyaan

10. Kimmie27

Kimmie27 Lid

Jul 24, 2008
    79
    0
    0
    Allereerst gefeliciteerd!

Ik heb ongeveer 1,5 week het gevoel gehad dat ik ongesteld moest worden met krampen waar ik zelfs de diarree :confused: van kreeg. Pas toen ik 2/3 dagen overtijd was begon ik toch wel te twijfelen.... en de test gaf dus het antwoord.

Maar zelfs nu kan ik het nog steeds niet echt geloven, maandag heb ik mijn eerste echo, misschien dat dat helpt... ben ook bang dat er misschien een ''losse flodder'' inzit, het zou zo fijn zijn als je even binnen kon kijken zelf...

Dus het is volkomen normaal hoor, de onzekerheid hoort erbij. Komt denk ik ook door deze tijd, we hebben zoveel informatie over wat er fout kan gaan en we zijn zo gewend om alles in de hand te hebben. Maarja een zwangerschap blijft een natuurwonder, daar kunnen we weinig in ''regelen''.

Inderdaad praten tegen je kindje is heel goed, ik hou al sinds de eerste week een dagboekje bij samen met mijn vriend waarin we aan ons kindje schrijven, lijkt me leuk voor later voor ons kind. Kan hij of zij precies lezen wat we voelden en hoe blij we waren!

Succes, ik hoop dat je er wel van kan genieten!

11. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Van Harte gefeliciteerd,

ik weet precies wat je bedoeld, ik ben nu 6 weken en 4 dagen zwanger maar ben zo onzeker. Heb de ene dag wel ongipijntjes en de andere niet, wel continu pijnlijke boobs en heel erg moe dus het zal wel goed zijn!
    Maar toch, nog 3 weken wachten op de 1e echo, ik vind het zooooo lang!
    En omdat je nog helemaal niks aan je lichaam kunt zien, tenminste ik, is het zo ongeloofwaardig allemaal, ik heb zoiets van, eerst zien dan geloven, maar ik wordt er pas gerust op als ik ons wondertje heb gezien op de echo, dus nog even geduld en ikprobeer er zeker van te genieten!
    Ik had laatst ook ineens een bloedneus, nog nooit gehad van mijn leven dus dat was ook een teken!
    @ Dyaan, laat je wel weten hoe je echo was?

Liefs Jojo

12. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Heel herkenbaar dames. Ben vandaag precies 19 weken en ben nog steeds bang dat er iets misgaat...Je hoort of leest altijd van die verhalen en dat maakt je heel erg bang....

In het begin keek ik altijd naar de 1e echo, heb je die gehad, dan weer de 12 weken, dan weer 20 weken echo enzovoorts... Sommige dagen heb ik het nog steeds heel erg moeilijk mee om van me zwangerschap te genieten...

Maar ik denk nu zo van; elke zwangerschap is uniek...Als het misgaat, dan heeft moeder natuur het zo bepaald.. Wat we ook doen, kunnen we het niet tegen houden....

Wat we wel kunnen doen is, elke dag ervan genieten, want voor je weet is het voorbij en heb je andere zorgen erbij...

1e prik, 1e tandje.....Wie weet wat nog meer...

Ik moet wel eerlijk zeggen, dat me jongste dochter me erg heel help om ervan te genieten.. Ze moet elke dag tegen me beeb praten, zo van; Hallo, ik ben Tishanty hoe heet jij? Kan je me horen?

Liefs Jeanney

13. valentijn14

valentijn14 Actief lid

Jul 8, 2008
    280
    0
    0
    aww gefeliciteerd!
    komt allemaal goed!

14. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ja hoor, meis! Je bent superblij én je wordt er onzeker van. Je baarmoeder gaat groeien (wat voelt als ongesteld zijn), kwaaltjes komen en gaan en dan al die emoties nog ;)

Geniet er toch maar lekker van, hou een dagboekje bij (ik lees mijn dagboek nog wel eens na, zo leuk is dat!) enne... de tijd gaat zó snel...

Van harte gefeliciteerd!

15. melissa 29

melissa 29 Actief lid

Oct 27, 2008
    138
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Wat een lieve woorden allemaal,ik moet zeggen dat ik er al een stuminder angstig onder ben,maar het gevoel dat het mis al gaan is er nog wel,komt id dat ik niks voel behalve wat krampen,i heb zelfs gister nog even een test gedaan omdat ik zo twijfelde gek he.

Ik geloof dat ik nu toch wel zou willen dat ik pijnlijke (.)(.) zou krijgen en misselijk zou zijn gewoon ter bevestiging,dat ik echt zwanger ben ik kan slechts elke week een test blijven doen hihi

liefs melissa

16. yakout

yakout Actief lid

Sep 16, 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    Geen zorgen meid heb er ook last van.

x

Share This Page