Net Zwanger ....

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Silly909, 17 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yaamke

Yaamke Actief lid

29 nov 2013
    235
    0
    0
    NULL
    #41 Yaamke, 20 jun 2014
    Laatst bewerkt: 20 jun 2014
    Silly; Ik heb echt hetzelfde als jou. Ben vandaag ook mega-bang omdat ik niet misselijk ben. Jongens toch wat een onzekerheid!
    Ben jij ondertussen 5 weken of...? Ik herken duidelijk die twijfels. Je leest vanalles op het Internet en dan herken je daar weer enkele 'symptomen' van en dan heb je voor jezelf weer een diagnose gesteld. Hier zit nog zo eentje hoor:(;), pfff

Amai wat een heftige verhalen. Pfff verschrikkelijk! En dan op 20 weken laten afkomen. Hoe erg:(..
    Nu niet teveel meer aan denken. Pobeer positief te blijven!! We kunnen er toch niets aan veranderen moest 't misgaan denk ik dan, we kunnen er maar gewoon beter vanuit gaan dat alles ok is. Want zolang we geen bloed zien of heftige krampen krijgen, lijkt me nog alles goed toch!? We gaan voor een boelie in 2015! Laat ons daarop focussen!!! ;)

We zullen mekaar steunen goed?:)

Voel jij voor de rest veel eigenlijk? Bij mij loopt alles zo vlotjes precies...

2. Silly909

Silly909 Lid

22 nov 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Yaamke,

Wat een lief berichtje:)
    Tuurlijk steunen we elkaar dat is een goed plan!
    Ik probeer ook positief te blijven hoor en ook ik denk dat zolang ik niet ongi word e.d dan zit het vast goed. Maar natuurlijk als de dag vordert dan ga ik me onzin in mijn hoofd halen.
    Zoals die lege vruchtzakjes en andere spookverhalen. brrr
    Gelukkig ben ik niet de enige want jij hebt dat dus ook..

Ik ben nu 5 weken en 1 dag en jij ?
    Heb je al kinderen?

De dag vandaag verloopt goed . Ben niet misselijk het enige wat ik heb zijn wat stevige borsten en vaker plassen.
    Ik moet er wel bij zeggen bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik pas verschijnselen bij de 6.5 week dus waarschijnlijk maak ik me te druk:)
    En toen ik ze kreeg wou ik dat ik ze nooit gekregen had. Iedere zwangerschap is anders. Mijn moeder was bij mijn broer en ik nooit misselijk geweest. Dus ook jij maak je maar niet druk het is immers nog harstikke vroeg.

Hoe gaat jou dag ? xxx

3. Yaamke

Yaamke Actief lid

29 nov 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Ik ben vandaag 4 weken en 1 dag :).
    Ok wij schelen exact 1 week. Leuk!

Hahaha als de dag vordert vanalles in 't kopke gaan steken. Ohja dat ken ik maar al te best. Onzekerheid maakt een mens beetje geschift vantijd hè! Spookverhalen.. Idd! En 't lijkt wel alsof we er ook gericht naar gaan zoeken è naar die horrorverhalen. Zo
    zat ik vandaag in de 'rubriek miskramen' te zoeken.. Jeeezus!! In plaats van gewoon blij te zijn en te genieten.. Nee nog vanalle negatieve verhalen en toestanden opzoeken :-s jongens! :)) hahaha.

Ik heb nog geen kindjes. Mijn man wel.. Wij schelen 14 jaar in leeftijd, hij is 43, ik 29;). Hij is gesteriliseerd geweest en ik heb pcos. Die combinatie was niet ideaal. Na een tijd mmm nu zwanger.
    Dus ipv gelijk ne zot te zoeken op Internet beter beetje genieten:))

Zal pas rust vinden vanaf t tweede trimester denk ik!
    Voor de rest ging men dag goed hoor hahahha:).

4. Silly909

Silly909 Lid

22 nov 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoii Yaamke,
    Hoe gaat het vandaag met je ?
    En wat is pcos ?
    Hier alles ok nog voel me kiplekker ;)
    Vanmorgen maar weer eens een testje gedaan haha..
    Harstikke positief dikke streep Jeujjjjj
    Vandaag gaat het volgens mij wel redelijk met me .
    Geen horror gedachtes ...
    En jij ?
    xxx

5. Yaamke

Yaamke Actief lid

29 nov 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Hoi Silly!!
    Heb je nog een testje gedaan? :)) even een bevestiging nodig... ?Begrijp je!
    Ik voel me ook super Silly. Heb echt bijna geen klachten!?? Waar is mijn misselijkheid naartoe? Gisterenavond wel wat lage rugpijn maar dat was het dan ook. Wel om 21.50 in slaap gevallen terwijl dat anders rond 00.00u is:)). Minder horrorgedachten toch ook wel. Hoewel ik toch nog steeds niet kan vatten dat ik zwanger ben :).
    Bij pcos heb je een onregelmatige cyclus. In mijn geval een hele lange.. Er treden cystes op in de eierstokken. Eitjes rijpen trager of zels niet.

Heb jij veel klachten?
    Xxx

6. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd :)

7. Silly909

Silly909 Lid

22 nov 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ligakoekje:p

Dank je wel,

Wou dat ik zover als jou was ...:D

8. Silly909

Silly909 Lid

22 nov 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Yaamke,

Ja ben even langs het kruidvat geweest 2 voor 5 euro lekker goedkope en werken prima:D
    En nu is de teststreep dikker dan de controlestreep en was niet eens met de ochtendurine..
    Goh is dan ook super byzonder dat je zwanger bent als je zo onregelmatig bent echt fijn zeg :)
    Ja lage rugpijn heb ik vandaag ook iets erger verder ben ik zo fit als een hoentje. Heb veel energie en lag pas rond 2.00 te slapen..
    Vandaag ben ik alleen maar blij zat te zingen in de auto en praat tegen het rijstkorreltje in mijn buik:D:D
    Heb je ook een pbtje gestuurd met vraagje :)

xxx

9. Yaamke

Yaamke Actief lid

29 nov 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Hey Silly! Ohja die testjes ken ik maar al te goed. Zo heb ik er 10-tallen versleten. Hahaha:)).
    Ja is idd superbijzonder. Ben ook zo blij..
    Ik stond deze morgen ook op met superveel energie! Zei tegen manlief;'toch vreemd..ik voel me zo fit'. Liggen nu in de tuin te luieren. Zonnetje schijnt. Deze avond moeten we bij vrienden gaan eten en daar wouden ze frieten (of patat zoals jullie dat zo mooi zeggen) gaan halen.. Iets wat ik zooooo graag eet normaal, kan me precies niet meer bekoren. Beetje een afkeer van.. Als dat zo blijft is het goed hahahaah :)).

Praten tegen de rijstkorrel in de buik,.wat schattig hihi. Ben eens benieuwd hoe onze buikjes er binnen de kortste keren gaan uitzien!? Kijk er wel naar uit, naar zo een dik buikje.

Ps: heb je terug geantwoord. ;)
    Xxx

10. Silly909

Silly909 Lid

22 nov 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Yaamke,

Ja spannend he een beetje vooruitlopen over hoe je er straks uit gaat zien met je buikje.
    Ik heb natuurlijk al een zwangerschap achter me waarin ik 20 weken was en had toen eigenlijk bijna nog geen buikje..
    Ben (viel me erna op) in de taille wel wat breder geworden.
    Aha friet normaal lekker en nu mwha.... Dat is er toch ook 1 he een zwangerschapskwaaltje haha..
    Ik voel me ook superfit en bedenk ik loop een week op je voor :)
    Vandaag wel wat last gehad van zure oprispingen en wat steekjes in de baarmoeder, en maagpijn gehad alsof je eten niet wil zakken.
    Dat is nu overigens weer weg..
    Oh ja heb ook even op de zaken vooruit gelopen vandaag..
    Word het een jongen of een meisje en dan alle bakerpraatjes..
    Deze is wel grappig !
    Een jongen of een meisje? De Chinese geboortekalender voorspelt!
    Ik krijg een JONGEN!!!!:D

xxx

11. Yaamke

Yaamke Actief lid

29 nov 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Hoi Silly, waren gisteren bij onze vrienden uitgenodigd op een etentje. Kreeg met moeite mijn pasta op. Was thans geen overgrote portie. Minder trek, da vind ik ook een kwaaltje:). En ja hoor minder trek in friet.. Terwijl anders.. 3/week als 't moet hahaha.
    Steekjes en maagpijn herken ik ook. Ook zijn mijn borsten beduidend gevoeliger geworden.
    Mijn vriendin is 14 weken geleden bevallen en ze was bezig over haar eerste ZW, werd een MK op week 8. Brrrrr wat erg. Als je zelf zwanger bent, besef je precies eens zo hard wat dat betekent.
    Nog geen buikje op 20w? Ohnooo, ik hoop dat ik dat dan wel heb. Hahaha. Klinkt nog zo lang vind ik..
    Ohja de Chinese geboortekalender voorspelt mij een meisje:))...
    Xxx

12. Silly909

Silly909 Lid

22 nov 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alowa Yaamke,

Dat slechter eten herken ik nog wel van mijn vorige zwangerschap..Ik ben toen 4 kilo afgevallen. Ik had toen nergens trek in brrrr alles was vies, rook vies ..
    Maar nogmaals dat begon bij mij pas na 6/7 weken.

Oei dat is geen leuk verhaal om te horen dan he over de miskraam.
    Maar goed in de meeste gevallen gaat het gewoon WEL goed en tja je moet er rekening mee houden dat het kan.
    Ik denk dat ook dat weet je ben ook bang. Ik ben al 38 en als je leest bij ouder zijn en zwangerschap ...nou dan weet je het ook wel.

Ja ik kreeg met ongeveer 20 weken pas een echt zichtbaar buikje. Ik vond dat ook lang duren maar ja je moet ook denken het kindje is echt nog heel klein. Ze zeggen wel dat je bij de tweede zwangerschap sneller een buikje krijgt omdat je buik dan al wat "gezet"is van de vorige keer.

Vandaag ook weer qua verschijnselen geen vuiltje aan de lucht. Alleen heel veel plassen.
    Ik ben vandaag ook weer wat banger of het wel goed zit allemaal.Pfff dat wachten. Ik ben aan het denken om toch maar een vroege echo te doen maar om zekerheid te krijgen voor hartactie te zien moet je toch echt 7 weken zijn. En dat betekend wachten..:(
    Donderdag pas 6 weken!
    Van dag tot dag dan maar..
    Hoe gaat het met jou vandaag?

xxx

13. Yaamke

Yaamke Actief lid

29 nov 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Haai Silly, ja idd! In die fase zit ik dus nu.. De 'alles ruikt vies-fase' haha. Verschrikkelijk. Mijn zus wou Quick deze avond.. Brrr heb uit ellende maar 4 kip nuggets genomen, die ik met moeite opkreeg..:)).

Ik ga voor een buikje op 20 weken. Dan is ie toch al +/- 25cm. Dan mag er al een mooi buike zichtbaar zijn voor mij:).

Ik werd namiddag beetje duizelig.. En ze zijn goed aan 't werk hierbeneden.. Voor de rest loopt alles nog gesmeerd. Niet veel last van kwaaltjes.
    Moet donderdag ng eens op BN. Ben benieuwd naar de stijging van men HCG. Hopelijk zijn de waardes goed verdubbeld. Weet jij iets van HCG waarden?

Donderdag voor mij pas week 5. Pff waren we al maar 7 weken verder.
    Een echo, idd, weet ik ook ng niet wanneer ik dat moet vastleggen? Zullen ze mij dond. wel zeggen denk ik.
    Vroege echo op 7 weken. Woww spannend, is niet lang meer alleszins.
    Xxx

14. Silly909

Silly909 Lid

22 nov 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoiiiii Yaamke,

Ik weet dat de hcg -waardes snel verdubbelen als je net zwanger bent. Ik geloof elke 48 uur maar kan ook elke 24 uur zijn. Je piek bereik je bij ongeveer 12 weken. Daar word je ook ziek van van die waardes.Maar begrijp me niet verkeerd, sommige vrouwen worden er NIET ziek van. Dus ze gaan bij jou kijken hoe hoog het staat. Ik denk dat het bij jou wel goed zit meid :D
    SPannend he .. Ik heb vanmorgen weer een tesje gedaan :(
    Toch handig dat er 2 inzitten he , hahahaha..
    Dit testje knalde toch weer joepie...
    Vandaag een betere dag dan gisteren voel ik ..
    Hoe gaat het met jou ?

xxx

15. Yaamke

Yaamke Actief lid

29 nov 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Hey meid,

Ja dat las ik ook dat ze snel verdubbelen.. Voek je daar iets van eigenlijk? Ik had gisteren ook opeens pijnlijke borsten! Vandaag weer bijna niet meer vreemt.. kan zo op-en af gaan lijkt 't? Vind je ook niet? Gisterenavond ook opeens zooo misselijk...vandaag weer ok. Hahahha:D. Oh dank je! Hoop 't ook zo. Denk trouwens dat bij jou ook alles piekfijn gaat verlopen. Zonder twijfel!
    Ik heb nog altijd geen urinetestje gedaan :). Wou dat gevoel thans eens ervaren, een '+' zien of een 'dubbel streepje'. Toen ik in KV stond had ik zoiets van; 'ach waarom testen?' BN was ok, ga mezelf niet nog meer zot maken. (want mij kennende zit ik dan iedere dag te testen hahaha)
    Maar toch gelijk jij doet; 'kan soms nog eens goed doen, zo eens een kleine bevestiging.

Mijn mama en papa zeiden gisteren nog: 'waarom toch zo bang zijn voor die eerste 3 maanden, dat komt zeker goed, waar jij aan denkt :)' Kan er niet aan doen..komt soms in me op..en als ik dan opeens klachten krijg, is 't weer goed voor mij...even bevestigd van; 'ok 't zit nog goed;)' Ipv gewoon te GENIETEN na al die tijd wachten ben ik eindelijk zover. JONGENS toch :x! Kan er zo kwaad van worden hè.
    Gewoon verstand op nul en genieten, zo zou 't moeten zijn è!
    xxx

16. Silly909

Silly909 Lid

22 nov 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haaaaa Yaamke,

Tis hier wel schitterend weer bij ons , bij jullie?
    Dat scheelt ook wel weer vind ik lekker een zonnetje:)
    Haha ik word er ook kwaad over ja , vooral op mezelf :x
    Ik heb a.k maandag een echo!!!
    Ik heb toch maar de verloskundige praktijk gebeld.
    Ben dan 6 weken en 4 dagen..Er zou dan hartactie te zien zijn..
    Spannend!!!!
    Herkenbaar meid die symptomen van a ja nu ben ik misselijk een beetje en de volgende dag hmm ik voel me goed.
    Vandaag voel ik me ..... Weer goed:).....
    En daar moet je dan van genieten ...:x
    Probeer ik wel hoor verstand op 0 ..
    Kaarsje aansteken ...
    Dat soort dingen doe ik ..
    Jij nog even wachten tot donderdag he dat zit wel goed meid:D
    De eerste weken blijven spannend..
    wachten wachten ...zucht..

xxx

17. Silly909

Silly909 Lid

22 nov 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ps van het verdubbelen zou je denk ik niks voelen alleen bij sommige vrouwen krijg je dan meer symtomen.
    De ene gaat "pieken"met 5 weken de andere met 6 weken en weer de ander pas met 8 weken..Niks van te zeggen..
    En sommige die voelen zich gewoon de hele zwangerschap goed.
    En sommige voelen zich wel ziek zwak en misselijk en hebben toch een leeg vruchtzakje of krijgen een miskraam..Het blijft vaag ..Niks zinnigs over te zeggen..:p

18. Yaamke

Yaamke Actief lid

29 nov 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Heeey,

Ook hier is 't prachtig weer...spijtig dat we moeten binnenzitten;).
    Whaaa een echo gepland!! Wat spannendddddd!! Oh ben benieuwd seg! Dat stelt ook wel weer gerust als je hartactiviteit ziet.
    Kaarsje aansteken enz... schattig. Hebben men mama en schoonmoeder bij de TP ook gedaan; beetje bijgeloof kan geen kwaad!
    Ja als men HCG goed gestegen is donderdag, ga ik wel gerust zijn denk ik. Dan kan ik 't wat beter achter mij laten, lijkt mij.
    't is zoals je zegt; de 1 heeft weinig symptomen en zet toch een wolk van een baby op de wereld, de andere voelt vanalles en loopt 't alsnog mis... Er zit niets anders op dan rustig af te wachten.

:D:D:D

xxx

19. Silly909

Silly909 Lid

22 nov 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoiii pbtje gestuurd..

20. Yaamke