ik heb een aantal vraagjes en hoop dat iemand me kan helpen wij willen van de week even de stad in om te kijken hoe het gaat, nu heb ik een klein voorraadje afgekolfde melk in de vriezer maar ik vroeg me af hoe ik dit mee moet nemen (ik voel me niet op me gemak met voeden in het openbaar). me kleine krijgt nog geen fles maar via finger feeding. kan ik dit gewoon op een terasje doen? ik zorg dat ik 100 ml meeneem zodat het gewoon even in de magnetron kan. maar hoelang moet t in de magnetron? en moet de dop erop of er juist af? Misschien zijn dit stomme vragen maar ik wil t graag goed doen en ben vergeten het aan me kv te vragen. ik hoop dat iemand me kan adviseren.
Je kan afgekolfde melk het beste niet in de magnetron verwarmen. Om het op te warmen kan je het in handwarm water zetten. Maar het lijkt me sowieso een hele onderneming om je kindje in de stad via finger feeding te voeden. Kan je niet beter kijken of er nergens een plekje is waar je rustig alleen kan gaan zitten? Al ga je in een pashokje zitten ofzo. Lijkt me toch makkelijker en ontspannener voor jezelf. Woon je ver van de stad af? Anders zou je ook kunnen gaan net nadat je je zoontje hebt gevoed en waarschijnlijk hou je het toch nog niet zo heel lang vol en dan ben je terug voordat hij weer moet eten. Succes!
Je kunt de borstvoeding best in de magnetron opwarmen als je maar zorgt dat het niet te snel heet wordt. Dus heel rustig. Elke magnetron is anders dus ik zou heel langzaam beginnen. 100 ml bijvoorbeeld 20 seconden op 500 watt en dan steeds 10 seconden erbij doen. Ontdooi de borstvoeding wel thuis al want anders wordt het erg onhandig. Dus de avond ervoor uit de vriezer halen. Het is niet je vraag dus misschien een ongevraagde suggestie. Als je op een terrasje in een hoek gaat zitten, met je rug naar het terras en je slaat een shawl om jullie heen (en je doet een blousje aan bijvoorbeeld) dan kun je ongezien voeden. Ook in een pashokje kun je even voeden.
ik wil wel discreet in het openbaar voeden maar ik voed met tepelhoedjes dus t is v aak nog wel een beetje een gedoe om me mannetje aan te leggen. maar moet ik de melk ik een thermoskan ofzo meenemen of kan t gerust 2 uurtjes buiten de koelkast?
Ik zou het niet zomaar 2 uurtjes buiten de koelkast laten, het bederft snel. Doe het in een klein koeltasje met een koelelementje erbij. Bijvoorbeeld zoals ze voor blikjes hebben. Succes!! Hij is ook nog zo klein dus ik snap wel dat het lastig is.
Cilla, allereerst nog gefeliciteerd met je kleine wonder. Ik sluit me aan bij dat je even een koeltasje mee moet nemen. Ik heb er zelf eentje bij de kolf, en die is erg goed, dik koel element zit er ook in. OH verder......JE MAG BV NIET OPWARMEN IN DE MAGNETRON. De voedingsstoffen gaan er dan uit.
Oh by the way, ja kan altijd het kraambureau bellen voor vragen, dat konden wij ook nog toen ze weg was. Weet niet of er een speciaal nummer voor is.
Misschien een idee om het even in het forum van de lactatiekundige te vragen want dit wordt vaak gezegd. Ik heb het vrij uitgebreid uitgezocht en nagevraagd omdat ik 2,5 jaar bv heb gegeven en de magnetron toch echt wel handiger is. Bepaalde nuttige stoffen gaan kapot als je ze te snel verwarmt en te heet maakt. Als je dus langzaam verwarmt en zorgt dat het nooit veel warmer wordt dan je nodig hebt, dan komt het goed. En af en toe een flesje met wat minder voedingsstoffen is ook wel te overzien alhoewel jouw kindje nog wel heel klein is.
bedankt voor al jullie reacties! we zijn vandaag even de stad ingegaan en ik heb m eten gegeven voor we weggingen en we waren op tijd weer terug..dus het heeft zich eigenlijk zelf al opgelost. en over een week of 2 krijgt ie voor t eerst een flesje dus dan wordt t eten geven al iets makkelijker.