Is er iemand hier bekend mee? huisartstenpost heeft deze conclusie gisteravond getrokken naar aanleiding van telefoon gesprek, het zou een uur tot enkele uren kunnen duren en dan verdwijen, maar het is er nog steeds! Het verplaatst zich, zo verdwijnt het bijvoorbeeld van schouder en komt het volop op beentjes terug. heb toch nog maar huisarts gebeld en dan morgen vroeg even naar laten kijken.. toch zou ik graag willen weten hoe anderener mee om gaan, tips om het wat te verlichten zijn welkom. Ik had voor schrale plekjes op gezicht koelzalf (verlicht ook jeuk) gekregen tijdje geleden en nu heb ik dat voor de jeuk er op gesmeerd ook omdat advies vet maken was, maar lijkt niets te helpen..
Heb het als kind ook een aantal keren gehad en mijn moeder heeft het zelf 15 jaar lang gehad. Het is een allergie die ook versterkt kan worden door stress. Kan ook door bepaalde voedingsmiddelen ineens opkomen waar je verder niet allergisch voor bent. Met een simpel allergiepilletje gaat het weg. Het kan verder geen kwaad, het is alleen erg vervelend omdat het zo jeukt. Als het in haar mondje komt, wel gelijk actie ondernemen.
In haar mond? Hoe ziet dat er uit? Hier is niets gezegt over pilletjes, morgen laten we huisarts er even naar kijken omdat het nog niet weg is sinds gister
wij hadden een drankje toen mijn dochter netelroos had, en een koelzalf, dat werkte wel. En zorgen dat ze het niet te warm heeft. Verder geen tips helaas. Ze werd zelf wakker met heeeeele dikke lippen, zag er zo raar uit!
Mijn zoontje heeft al een paar keer netelroos gehad, vanwege allergie. Wij hebben een anti-histamine drank, gekregen van de HA, en nu standaard voor hem in huis. De ene keer heeft hij het heel heftig en lang, soms een paar plekjes, die zo weer weg zijn. Bij mijn zoontje jeukte het nooit heel erg. Succes in ieder geval, gewoon weer naar de HA. Beterschap!
Geen idee hoe het in de mond er uit ziet. Weet alleen dat dat wel gevaarlijk kan zijn ivm stikken. Normaal is netelroos herkenbaar aan dikke rode plekken/bulten. In de mond zal dat ook wel zo zijn dan denk ik. Gewoon goed in de gaten houden en idd even naar de huisarts. Mijn moeder had het af en toe op echt vervelende plekken bijv. voetzolen, dan was lopen echt pijnlijk. Of op haar polsen, dan kreeg ze van die ijskoude witte handen. Hoop dat het snel over is bij die kleine meid.
we zijn bij huisarts geweest, we hebben een drankje Aerius gekregen. Deze moeten we 5 dagen gebruiken en dan stoppen en hopen dat dan de klachten weg blijven. Anders in overleg weer geven. Hoop dat we het ergste nu wel hebben gehad, we zitten er al 2 dagen mee..
Mijn zoontje heeft twee weken geleden ook netelroos gehad. Ook vrij heftig. Heeft ook aerius gekregen. Na twee dagen waren alle plekken weg. Eerst wordt de binnenkant van de plek minder rood en dan de randen. Mijn zoon bleek te veel aardbeien op te hebben en daardoor deze reactie.
Ja dat ze op aardbeien kunnen reageren wist ik maar die had ze niet gehad.. We hadden aardappels met wortelen gehad.. Hier blijven de plekken ook niet zitten maar 'verplaatsen' zich.. Zo zit het op de romp en armen, trekt het van armen weg en komt op de benen..