van ledikant naar peuterbed

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Ennas86, Jul 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Mijn zoontje is van de week uit z'n ledikant geklommen en gevallen.
    Dus ik heb een peuterbedje voor hem gekocht.
    Maar.... hoe krijg, en hou, ik hem er in!;)

Hij wil sowieso moeilijk slapen de laatste weken, gaat niet ekker liggen zodat ik hem onder kan stoppen.

Maar hij klimt dus steeds z'n bed uit, doet de lamp aan, trekt de kasten overhoop...

Hoe krijg ik een kind van bijna 2 aan z'n verstand dat hij een super lekker nieuw grote-jongens-bed heeft waar hij trots op moet zijn?:D

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Goeie vraag, ik lees mee. Mijn zoon heeft nu al een paar maanden 2 bedden maar hij durft nog steeds niet in het grote-stoere-jongens-bed, hij wil alleen maar slapen in het babybed.

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik is het gelijk de eerste nacht goed gegaan. Maar goed mijn zoon is een half jaar ouder dan jouw zoon.
    Ik was er bang voor dat dit ook bij ons het geval zou zijn, maar hij is in de 6 weken dat hij het bedje nu heeft, 2 keer uit gegaan. Nu vraagt hij elke ochtend heel netjes en lief of hij er uit mag. Zelfs als zijn knuffel op de grond is gevallen, gaat hij niet uit bed.

Misschien moet je geduld hebben en heel consequent terug leggen? Maar goed, ik heb makkelijk praten natuurlijk, omdat het hier gelijk zo goed ging! Zit er wel een rand langs, zodat hij er niet uit kan vallen? (Kan nog wel, hebben we dan wel weer ervaring mee).
    Hij heeft trouwens wel sinds hij in het grote bed ligt, dat de deur open moet blijven, waarom weet ik niet, maar als hij dicht gaat, raakt hij in paniek.

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    ja, finn is de laatste tijd dus erg onrustig met het inslapen. in z'n ledikant gaat ie lopen springen en continu 'uit uit uit' schreeuwen. En tja, in een normaal bed is dat natuurlijk niet zo moeilijk!

En terug leggen.. tja.. hij wil met geen mogelijkheid liggen...
    hij draait zich meteen weer om..
    misschien idd heel streng optreden, maarja.. hij moet natuurlijk ook wennen.

Maar ik wil eigenlijk wel dat ie erin blijft liggen. zn hele kamer staat nu vol met bedden, kast, commode en stoel, ....

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik heb geen plaats voor 2 bedden in het kamertje.
    Hier gaat(moet) dus meteen het ledikantje weg.
    We gaan het gewoon proberen en als het echt niet gaat zet ik het ledikantje terug en wacht ik nog een paar maandjes.

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik weet niet of je een bedritueel hebt? Hier werkt het goed om een relatief uitgebreid verhaal te vertellen/boek voor te lezen, zeg maar een kleine 5-10 minuten. Speentje in (ja, nog steeds :)), favo knuffel erbij... Dan komt hij tot rust, raakt zo langzaam aan in slaapmodus en gaat hij rustig slapen.
    Hij zit gewoon overeind met het verhaaltje voorlezen en gaat zelf liggen als het verhaaltje voorbij is.

Maar misschien doe je dat al wel ;)

Is hij trouwens echt moe als hij moet gaan slapen? Anders misschien middagdutje inkorten? Of is ie juist over zijn slaap heen en daardoor zo druk?
    Heb je hem al eens goed duidelijk uitgelegd wat je van hem verwacht?

Denk even in het wilde weg met je mee :)

Share This Page