Baby 6 mnd pakt en knijpt in gezicht..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sallie, May 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Bij mij welterverstaan

Natuurlijk is dit niet expres maar het kan wel flink gemeen zij! Herkennen jullie dit? En wat doe je ertegen. Ik pak zijn handje weg of geef iets anders, het is vooral tijdens fles geven. Hij begrijpt het vast nog niet, naar niks doen voelt ook niet goed.

Nouja, even ervaringen graag dus :)

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hahah hier ook zoon ondeugd :p

Tijdens de fles zit ie met zn vingers.. In mn neus.. Aan mn kin.. Aan mn wang haha en soms met die nageltjes(die ik toch vaak knip) is dat oooo zoo heerlijk(niet dus)

Tsjaa ik doe gewoon mn hoofd een stukje naar achter zodat ie er nie meer bij kan en wacht dan met normaal zitten tot zn arm weer ergens anders heen gaat :p

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    hier een meid van 6 maand. Heel herkenbaar. Lekker ontdekken.
    Ja, het doet soms zeer, maar vind het ook zo schattig.
    'Hallo mama, ik ken jou en vind je lief!'
    Ik doe er dus niets aan.

4. Onje

Onje Niet meer actief

Ik laat mijn zoontje vaak ff zijn gang gaan eerlijk gezegd. Hij voelt echt aan mijn neus wangen mond oren en ik benoem het dan ook echt en hij schijnt het leuk te vinden. Oh wel pas nadat ik zijn vlijmscherpe nagels heb geknip hoor ;)

5. Onje

Onje Niet meer actief

Oh en tijdens de fles doe hij het ook ja ik leg dan zijn handn op zijn fles heb het idee dat hij deze dan probeert te pakken

6. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hier ook een knijpert.
    Ik hrb zelfs soms krassen op me gezicht. Maar verder vind ik het aan mijn gezicht zitten heerlijk. Hij bestudeert dan echt alles.. Oren, ogen,neus en mond.

7. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Wat wij altijd gedaan hebben: als het zachtjes is mocht zoonlief ons gezicht gewoon voelen. Als het wat hardhandig was, zeiden we 'zachtjes aaien' en dan z'n handje pakken en zachtjes over ons gezicht aaien en hem ook zachtjes in z'n gezicht strelen.
    Dat hebben we vrij consequent gedaan en nu aait hij ons eigenlijk altijd best zachtjes.
    Zo hebben we hem ook geleerd om onze katten te aaien en deze methode gebruik ik nu ook buiten in de tuin met de bloemen en planten om te voorkomen dat hij alles stuk trekt.
    Staat wel schattig: zo'n dreumes die in de tuin 'aaaai' zegt en de plantjes streelt :p

8. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Nog veel meer grijpgrage handjes dus ;).

Ik vind het ( zacht) idd ook heel schattig maar met krassen op mijn gezicht rondlopen gaat me te ver ;).

Superjollie: zo doe ik het ook, ook bij de katten . Had alleen het idee dat het nog niet zo veel uit zou maken op deze leeftijd ;). Maar wel dus! Ik houd gewoon vol hihi

9. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dennis deed dit inderdaad ook (en soms nog wel eens ;)) en ik liep inderdaad wel eens met krassen rond, op m'n gezicht of op mijn hals en borsten! Ik pakte dan wel zijn handje weg, als het echt hardhandig was en zei dan 'zachtjes doen' en dan gaf ik 'm kusjes op z'n handjes, deed ook lief terug zeg maar. Dat vond ie dan ook echt leuk en hield niet meer op soms maar gelukkig deed ie wel zachtjes dan, haha!
    Ook het woordje 'aaien' begrijpt ie al helemaal hier, met de huisdieren wordt ook heel vriendelijk en zachtjes omgegaan.

10. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,635
    0
    0
    Lizzy doet dat ook, ze wil alles voelen! Trekt steeds aan mn haar, pak mn neus..en vaak in een gekke bui pakt ze mn gezicht en doet dr kwijlmondje zo tegen mn wang of in mn nek, net of ze me al (op haar manier) een kusje wilt geven!

11. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Hier net zo!

12. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier ook en ze heeft al 2 baby's aan het huilen gekregen! De ene trok ze aan haar haren en bij de andere greep ze en trok ze aan een mondhoek. Zij superenthousiast en aan het kraaien... Ik voelde me wel lullig ze was toen net 8 maanden.

13. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Hier ook haren trekken en gezicht pakken.
    Heel hardhandig soms maar zo lief *smelt.
    Ik heb ergens gelezen dat ze je dan herkennen en blij zijn dat je er bent. Soms haal ik haar handjes weg als ze mijn ogen uitkrabt en dan lacht ze lief en het enige wat ik dan kan denken wat ben je toch lief.

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heeeeeeel herkenbaar. Als het geen pijn doet doe ik er niks aan. Maar soms knijpt ze best hard of trekt bijna de haren uit m'n hoofd. Dan haal ik haar hand even weg.
    Heb ook ergens gelezen dat ze rond een half jaar hun liefde voor jou op deze manier willen beantwoorden. Jij geeft kusjes, geeft een aai over hun bolletje, streelt met je vingers over hun wangen. Zij weten dat dit jou liefde tonen aan jou betekent en dus willen zij dit ook terug doen naar jou.
    Als dat echt zo is wordt het nog liever :D!

15. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Ze bedoelen het ook echt niet kwaad, onze zoon beet ons wel eens uit enthousiasme!
    Ze moeten leren dat je laat zien dat je iemand lief vindt door zachtjes te doen.
    En nog steeds is onze zoon wel eens te enthousiast, maar we hoeven nu maar te zeggen 'zachtjes' en hij weet het weer.

16. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Bedankt voor de tips :).

Het idee erachter is inderdaad erg lief!

Share This Page