Zijn er meer dames die na hun bevalling of tijdens hun zwangerschap last hebben van netelroos? Na mijn bevalling kon ik geen wrijving hebben met mijn huid. Ik kreeg dan op die plek een warme rode grote bult die erg jeukte. Van sokken die wat strakker zaten tot het duwen van de wandelwagen tot het vasthouden van een stuur tot het met mijn arm over de reling van het bedje hangen. Steeds hetzelfde verhaal voor een paar maanden. Ook mijn trouwring moest af vanwege de wrijving. Ik merk dat het nu in mijn zwangerschap weer is op komen zetten. Gisteren een dikke rode jeukende enkel omdat ik die onder me had op de stoel. En ook mijn trouwring is al weken weer af. De dokter zei dat dit kan gebeuren onder invloed van hormonen. Dus ik zoek mensen die dit ook hebben, misschien hebben jullie nog tips?
Hoi, Ik heb precies hetzelfde en hier altijd last van dus gebruikt altijd een antihistamine. Geen jeuk en geen zwelling. Tijdens de zwangerschap is het volgens mij niet heel veel meer geworden, maar ik gebruik nu in overleg met de huisarts een antihistamine waarvan bekend is dat het geen schadelijke gevolgen heeft. Bij heel veel last misschien hier eens naar kijken? Succes!
Dankjewel voor je reactie. De anti-allergie pil die ik voorgeschreven kreeg voor zwangerschap werkt bij mij niet goed. Zal vragen of er nog een andere is. Welke gebruik jij nu?
Ik tot nu toe alleen eerst week aanval gehad. Ik had nog medicatie van eerdere aanval en zijn dezelfde als die ik voor insecten beten en steken krijg. Ik gebruik iets van leveterosine (of iets wat op die naam lijkt)
Levoceterizine gebruikte ik normaal altijd, maar die is niet onderzocht tijdens zwangerschap, dus beter niet doen. Nu gebruik ik ceterizine en die werkt even goed gelukkig. Maar soms is het even wat proberen...op lareb.nl kun je alle medicatie betrouwbaar opzoeken. Als je daar antihistamine/antihistaminica intikt zie je alle mogelijkheden. Succes!