Mijn ei kwijt.....

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sama1, Feb 14, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Op dit moment hebben wij een prachtige dochter van 10 weken. Ze is mooi, compleet en groeit goed. Wat is er te klagen volgens iedereen? Onze mooie dame krijst... Krijst uren en doet dit al weken. Ze is opgenomen in het ziekenhuis waar gezegd werd, dit is normaal baby gedrag. De observatie was zonder babyfoon waarbij alleen af en toe even gekeken werd. Eind conclusie, een normale baby en mam moest maar even gaan praten met een psycholoog. Hetzelfde verhaal bij mijn eerste dochter waar wij 3 maand mee aangemodderd hebben en het op koemelkvrije voeding beter deed. Eenmaal thuis was het krijsen niet weg en deed ze dit uren per dag. Na een 1,5 week zelf nutramigen opgehaald en het ging beter. We hadden iets wat op een normale baby leek. De kinderarts had het schaamrood op de kaken. Aangeven dat ik geen dingen meer vanuit het ziekenhuis wil horen, ja wanneer je haar van het balkon gooit of iets denkt aan te doen mag je komen. Ik wil verdorie gewoon serieus genomen worden. De weken daarna ging het langzaam weer slechter. Veel poepen, tot 10 volle luiers per dag, haar anus wat erdoor kapot gaat en ze blijft opmerkelijk spugen. Ze is nooit tevreden. Liggen bij mama is goed, alleen rechtop. Zodra op de rug op de arm, aankleedkussen, bed of even in de box is het krijsen waarbij ze zo overstuur is dat ze alles eronder poept... Er klopt gewoon iets niet en dit voelt niet goed. Ik kom de deur niet uit, niet aan mijn andere dochter toe en kan niet eens even eten koken. Slapen wil ze wel maar ze wordt continue ergens wakker van. Het ziekenhuis neemt mij niet serieus. De huisarts gisteren opgebeld en de situatie uitgelegd. Of ik haar niet even weg kon doen, dan kon ik opladen. Alsof ik een mobiele telefoon ben en daarmee mijn dochter haar probleem is opgelost?! Dit was niet het gewenste antwoord van mij uit naar haar natuurlijk. Daarnaast de opmerking, het zit je wel hoog hé? Uhhhh ja.... Als klap op de vuurpijl werd nog aangegeven dat de huisarts niet gretig is met het verstrekken van medicijnen bij bv reflux. Aangeven dat ze dat vooral niet moeten doen willen ze uiteindelijk wel baby's van het balkon of ouders die denken hun kind wat aan te doen.. Ik mag vandaag komen op afspraak... Hé hé. Wat ik met dit hele verhaal wil zeggen weet ik niet. Misschien mijn ei kwijt, andere ouders die dit ook hebben een hart onder de riem steken en vooral dat moedergevoel altijd klopt.

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Jeetje, wat is dat toch met de pediatrie in Nederland? Waarom zijn ze zo stuurs?

Eerste wat in mij opkomt: heb je gewone Nutramigen of Nutramigen Puramino?

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Ja die bureaucratie hier. Ik heb het gevoel zo te moeten strijden. Maar we gaan ervoor en laat mij vandaag niet meer afwimpelen. Alles voor de gezondheid van mijn kleine. Tis ook niet dat ik denk dat ze iets ernstigs heeft, het klopt gewoon niet. We hebben nutramigen lgg. De gewone.

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Daar zit dus nog koemelk in, zij het dan extreem sterk verknipt. Daar zitten dus misschien nog winsten te halen door Puramino of neocate te halen?

5. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Ik begrijp je frustratie. Artsen die niet willen luisteren en je maar afwimpelen. Ik heb het ook allemaal meegemaakt. Gelukkig huilde die van mij niet de hele dag maar wel veel. En was er verder niet veel extra nodig alleen jbpm door de flessen waardoor zijn eten binnen bleef. Ik heb er zelf ook nog 3 maanden over gedaan voordat ze door hadden dat zijn tongriem te kort was waardoor hij moeilijk kon eten. Dus pas met 4 maanden gekliefd. Daarna ging het eten beter.
    Zo vervelend dat je niet gehoord wordt totdat je echt heel boos word. Veel succes en sterkte hopelijk kunnen ze nu eindelijk wel wat voor jou en je kleintje doen.

6. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Kom net bij de huisarts weg en moet overleggen met de kinderarts. Aangeven dat ik klaar ben met die geitenbrijers en hun adviezen van rust reinheid regelmaat. Ik kan haar toch moeilijk in een kast leggen? En eerlijk we komen gewoon de deur niet uit. Daarnaast ook aangegeven dat ik niet wil horen of het een idee is om haar even weg te doen en op te laden Gezegd dat ik haar wel naar een onbewoond eiland kan brengen, dan kan ik pas uitrusten. 2 uurtjes of een dag helpt niet en is zij ook niet mee geholpen. Ondertussen heeft ze een fikse navelbreuk omdat ze dit er gewoon uitgeperst heeft, mede haar anus wat kapot is. En ik geen genoegen neem met houding adviezen of dergelijke. Nog voor de duidelijkheid ik breng haar niet naar een onbewoond eiland hoor :) indikken hebben we gedaan maar raakt ze verstopt van. Ik hoor vandaag meer van of de huisarts of kinderarts.

7. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Wat naar dat ze zo overstuur is. Ik begrijp je frustratie wel, onze dochter huilt ook veel (maar niet zo erg als die van jou denk ik hoor).

Ik heb ervaren dat het gewoon extreem lastig kan zijn, ook voor artsen, om erachter te komen wat er precies aan de hand is.

De kans dat het reflux of kma is, is altijd aanwezig, maar weet wel dat de kans erg klein is dat dat het is. Minder dan 10% van de baby's heeft kma bijvoorbeeld en reflux hebben ze allemaal in meer of mindere mate, doordat hun maagklep nog niet goed functioneerd.

Wat zou je graag willen dat de artsen doen? Als het geen kma of extreme reflux is, dan kunnen ze denk ik verder ook weinig anders dan opnemen of de adviezen die ze je al hebben gegeven.

Helpt het om haar in een draagdoek te dragen of af te leiden met rammelspeeltjes of een wiegmobiel met muziek?

8. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Hopelijk kunnen ze echt iets doeb. Iets wat helpt.

Sama1 likes this.
  9. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

Jan 23, 2017
    637
    231
    43
    Ik word gewoon boos als ik dit allemaal lees. Ik snap gewoon NIET waarom artsen ouders met een baby die erg veel huilt niet serieus nemen. Het is niet normaal en het hoort niet!! Vooral niet met alle andere dingen waar ze last van heeft. Zo sneu, heel goed dat je het er niet bij laat zitten. Ik wil je veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven.

Vero0504, Sama1 and Oceanna like this.
  10. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Afleiding door middel van een speeltje of dergelijke lukt niet. Ze is dan gewoon zo overstuur. Vannacht ook, fles gehad en direct na tijd krijsen, verschonen en weer twee luiers vol ontlasting. We hebben al gehoorbescherming boven liggen want gaat echt door merg en been. Overdag slaapt ze wel en wil ze ook en nog belangrijker kan ze ook maar ze wordt continue ergens wakker van. Het is dan ook geen gewoon huiltje. Het enige wat ze prettig lijkt te vinden is rechtop tegen mij aan of in de maxi cosi. Ze kan ook gerust 2 uur slapen in bed, maar dan nog wordt ze continu tussendoor huilend wakker of gaat helemaal over de rooie. Ik begrijp dat het voor artsen lastig is. Alleen wat ik vraag is begrip en dat ze mij ook terug bellen wanneer dit gezegd wordt en we samen kunnen kijken naar een oplossing. Een opname werkt weinig want ze ligt alleen op een kamer en af en toe komen ze kijken.

Oceanna likes this.
  11. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Natuurlijk kunnen ze veel meer doen. Ze kunnen kma serieus nemen, dus doorgaan met eliminatie en provocatie. Ze kunnen reflux testen. Er zijn ongelooflijk veel zaken die een baby kan hebben waardoor ze huilen. Daarvoor hoeven ze niet op te nemen, maar toch minstens doorgedreven te onderzoeken?

Haver11, Zoe123 and FoxyDiamond like this.
  12. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,102
    3,489
    113
    Baby’s huilen niet zomaar, daar geloof ik echt niet in.
    Zo jammer dat artsen niet ingrijpen. Je laat een kind met pijn toch niet gewoon maar doorgaan.
    Heel veel sterkte! Hoop dat ze gauw wat voor je kunnen betekenen.

Zoe123 likes this.
  13. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

Jan 23, 2017
    637
    231
    43
    Dus dit!

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,819
    5,954
    113
    Female
    Maar er is toch nog helemaal niets getest? Daar kan je toch niet zomaar over heen stappen?

15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,982
    15,016
    113
    Osteopaat, refluxleefregels van blog van @Averlhach ff nagelopen? Huil/voeding/activiteiten inzicht maken en video opnames hielp hier om serieus genomen te worden. Werd gek van "alle baby's huilen".

Hier geen kma, wel reflux maar lactose intolerantie was ook niet gezien en frisolac loste dat probleem uiteindelijk op. Kind gilde 18-21 uur totaal op een dag (en nacht). Niks niet huilen KRIJSEN. Jij zit al op dieetvoeding dus lactose intolerantie zou je dan denk ik ook moeten elimineren.

16. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Voor de nutramigen hebben we een machtiging. Eliminatie test hoeven we niet te doen. Onze andere dochter werd vermoed dat ze lactose intolerantie had. Leefregels reflux leven we na. Bed schuin, bepaalde manier voeden, na de voeding een tijd rechtop houden enz. Vandaag met de kinderarts gesproken en denkt sterk aan reflux. Krijgen hier morgen de medicatie voor. Kijken of dat gaat helpen. Om nu weer te veranderen van voeding heeft eerst geen zin om goed te bekijken wat nu werkt. Gelukkig dat ze belde en het ook serieus nam.

Vero0504 and Oceanna like this.
  17. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

Sep 3, 2013
    3,837
    2,180
    113
    Female
    Je hebt nutramigen, en dat ging eerst goed? Maar daarna weer minder?

Klinkt precies zoals bij mijn dochter.
    De nutramigen was niet voldoende en ze moest over op de neocate.
    Ook ik werd niet geloofd. Maar ik heb neocate geëist en kreeg een machtiging om te proberen.
    Ze is nu een jaar en ze doet het super.
    Ze kreeg voor haar reflux, nexium.

Je zegt dat de arts aan reflux denkt.. waarschijnlijk is dat ook zo, maar waar komen die vele poepluiers vandaan dan? Niet van de reflux..

Hopelijk is er snel meer duidelijkheid, En luister inderdaad naar je moedergevoel!

18. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,802
    1,646
    113
    Wat ontzettend vervelend allemaal zeg! Echt niet normaal hoe ze je behandelen he. Haar even wegbrengen lost ook lekker iets op.
    Hier hielp Nexium bij de eerste enorm. En heb je een draagdoek of draagzak geprobeerd? Ik hoop dat je snel wat duidelijkheid hebt.

19. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    De poepluiers komen doordat ze zo krijst en kracht zet dat ze daardoor begint te poepen. Zo heeft ze ook haar navelbreuk opgelopen. Over 2 weken weer naar de kinderarts. Dan kan ik kijken of het helpt en zo niet dan moeten we verder kijken. Dan is evt andere voeding nog een optie maar nu niet ivm niet meer weten wat wel/niet helpt.
    Moet zeggen dat in het begin ze het beter deed op de nutramigen als nu. Maar zijn ook van 10 uur krijsen naar ongeveer 5 uur per dag gegaan. Maar het is niet gewoon huilen maar echt krijsen.

20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,535
    13,814
    113
    Female
    Noord- Holland
    Jeetje Sama, dat is me nogal wat zeg! Arm meiske :(
    Wat rot dat je niet serieus genomen wordt; alsof je het allemaal verzint, lijkt wel dat ze denken!
    Misschien kun je je dochter eens filmen tijdens haar slaap en tijdens haar wakkere momenten en dit aan de artsen laten zien?

Vero0504 likes this.

Share This Page