https://www.destentor.nl/buitenland/baby-van-elf-maanden-in-vs-overleden-in-bloedhete-auto-nadat-vader-haar-vergeet~a12a2e54/?utm_source=browser_push&utm_medium=push&utm_campaign=stdc_st
Afschuwelijk, het zal je maar gebeuren... Wat me alleen opvalt: het zijn wel (bijna) altijd de vaders die het kind vergeten, of ligt dat nou aan mij?
Als de man fulltime werkt, zoals in de meeste gezinnen, en dus minder vaak verantwoordelijk is voor het wegbrengen, is het dus geen automatisme en is het eigenlijk wel logisch dat het vaker bij mannen gebeurd. Niet heel gek dus maar wel Onwijs triest
Ik denk ook dat dit de reden is inderdaad. Pff ik kan me gewoon niet voorstellen in wat voor een hel je terecht komt als je dit overkomt. Vreselijk
Dit gebeurd wel erg vaak daar... Wat ik misschien enigszins begrijp. Het werkleven in de vs is hard. Lange dagen en werkweken van 60uur zijn heel normaal.. heb er een halfjaar gewoond + gewerkt. Veel mensen uitgeput? Wisselende diensten? Daardoor raak je vermoeid en vergeetachtig. Triest voor het kindje en de ouders
Vreselijk! maar wat ik nou niet snap! Als een kdv of peuterspeelzaal of oppas of oma enz. Waar dat kindje heen gaan. Nou niet gaan bellen? Als er afgesproken wordt of het kindje wordt afgemeld en als wij niks horen bellen wij? Ondervang je een heleboel. Ik zeg niet dat het dan nooit meer gebeurd... maar toch. Er wordt dus een kindje verwacht ergens, die komt niet en t is oke? Zo raar.
Dat zal een deel schelen maar ik heb laatst een tabel gezien hoe snel de temp. In een auto oploopt. Met gesloten ramen ben je als het boven de 30 graden is eigenlijk met 30 tot 60 minuten al te laat.
ik weet het maar je ondervangt er wel veel mee. Als een kindje uit mijn klas er niet was zonder afmelding belde ik binnen een half uur. Kdv kwam ik bv altijd om half 8. Als mijn kind er niet was zonder ziekgemeld te zijn belden ze mij. Dat lijkt mij allemaal niet meer dan logisch...
Hier was gewoon soort inloop: kind uur later, ook prima. Dus ze belden eigenlijk zelden. Kids kwamen allen op andere tijden. Van 8 tot 10 *peuterspeelzaal en kdv in 1*. Veel ouders vergaten ook kind af te melden als ze niet kwamen, dus als kindje X vaker niet kwam zonder afmelden dan valt t ook niet op als X weer een keer niet er is. Ze belden mij wel toen ik later was met ophalen, toen maakten ze zich zorgen dat er wat was met mij. Maar ik bracht kind ook willekeurig: wel voor 10 uur maar als ie om 9 er niet was, maakten ze zich echt geen zorgen. Vriendin bracht haar kindje vanaf mini ook niet op vaste tijden, dus dan valt t ook niet op als een kindje er niet gelijk bij starttijd is
Wij bellen ook altijd als een kindje er niet is! Meestal worden de kinderen om dezelfde tijd gebracht, en als ze dan later zijn dan bellen we even voor de zekerheid.