Wij zijn momenteel in Spanje en het valt mij op hoeveel mensen hier aan meedoen. Dus, doen jullie ook mee aan het dierenleed in het buitenland? Paarden met koetsen in de bloedhitte, beertjes/slangen/aapjes voor op de foto, stierengevechten etc..
Nee, bewust niet. In Florida zijn we ook niet naar Seaworld geweest terwijl ik orca’s echt geweldig vind (obviously). Gelukkig al een paar keer in het ‘echt’ gezien! Waar ik spijt van heb is een rondje op een olifant op Bali bijna 10 jaar geleden. Was onze eerste verre reis en daar hebben we toen niet genoeg over nagedacht.
Ik ben tegen dierenleed. Maar ik moet wel zeggen dat ik ben opgegroeid in een land met heel veel zwerfhonden die in groepen over straat zwierven. Daar werden wij van jongs af aan geleerd om een steen te pakken als ze dichtbij kwamen. Vaak was het gebaar van steen pakken/gooien al genoeg om ze af te schrikken. Ik ben overigens wel ingeënt tegen rabiës (hondsdolheid), gewoon voor de zekerheid. 's Avonds hoorde je vaak knallen, dan werden ze massaal afgeschoten. Dat vond ik wel zielig, maar het was soms gewoon nodig. Anders werd de populatie echt te groot en gevaarlijk.
Nee, ik heb daar een gigantische hekel aan. Dieren bewust pijn doen of ze gebruiken als attractie vind ik getuigen van barbaarsheid.
Nee , hoewel ik op Jamaica wel heb gezwommen met dolfijnen en pas later op tv zag hoe zielig dat eigenlijk voor die dieren is. Ik probeer daar nu bewuster over na te denken.
Vind bijvoorbeeld ook dat stierenvechten verboden zou moeten worden. Ook al is het een eeuwenoude traditie. Wat is dat verschrikkelijk zeg.
Nee zeker niet! Doe er in Nederland ook niet aan mee. Ik vind cultuur nooit een excuus voor dierenleed, zou ook nooit vlees eten in een ander land omdat het bij die cultuur hoort ofzo.
Nee zeker weten niet. Ik ben ook nog nooit in mn leven in een dolfinarium geweest, op de foto geweest met een aap, beer etc. In paardenkarren heb ik wel eens mee gereden. Maar alleen als die dieren goed verzorgd werden, er goed doorvoed uitzagen en bijv niet in de volle zon moesten staan etc.
ik ga bv wel hier in nl naar de dierentuin en ooit op tenerife naar loro parque geweest maar bv op een ezel rijden dat doen wij absoluut niet vond dat zo zielig het was boven de 40 graden en die beesten moesten mensen die echt mega zwaar waren naar boven sjouwen.... ga ook niet met beesten op de foto etc
Voor degene die het zielig vinden: Eten jullie wel vlees en vinden jullie de bio-industrie dan niet zielig voor de dieren?
Wij eten zo min mogelijk vlees, als ik vlees eet is het biologisch en goed traceerbaar runder/kippdnvlees. En ja ik ben tegen al dat leed in andere landen. Vorig jaar in Lindos geweest en heb die dikke mensen op die arme ezeltjes echt vervloekt. Ga met je luie, dikke aars zelf die bergen oplopen.
Nee niet meer nee. In het verleden wel eens een krokodilletje vastgehouden, terwijl zijn bekje dicht was gemaakt. Die man hield ze als een soort huisdier en als ze groot waren at ie ze op. Zou ik nu nooit meer doen. En wij eten geen vlees nee. Al een aantal jaren aan het minderen en nu eigenlijk niets meer. Gebruik zo min mogelijk dierlijke producten.
Even kijken hoe ik zo volledig mogelijk kan zijn. Nee we doen dus niet aan dierenritjes, karren met dieren enz. Gaan ook niet naar het circus, ook thuis niet. Gaan wel naar de dierentuin en dolfinarium. Eten ook vlees/vis.
Ik ben vroeger wel een paar keer in het buitenland naar een dierentuin geweest en dat ik dan dacht: oef, dit is niet oké; dieren in kleine vieze hokjes, dieren die rare kunstjes moesten doen.... Sindsdien als ik twijfel lees ik me thuis eerst uitgebreid in of het dierenleed veroorzaakt. Dus de walvissafari in Ijsland deden we maar niet (walvissen werden opgejaagd, moeders met jong uitelkaargedreven). Maar zeehonden kijken in schotland toch maar wel (klein bootje, vrij grote afstand, dieren merkten er niks van) Ik ben trouwens vegetarier en tegen de bio industrie.
Ja, Ik heb een keer op een olifant gereden, gezwommen met dolfijnen, een slang vastgehouden (nou ja, Ok, die is van onszelf). En ja, ik eet ook vlees, gewoon omdat ik het heerlijk vind en omdat ik denk dat er bepaalde voedingsstoffen inzitten die we nodig hebben. Dus schiet mij maar af haha... Nee hoor, iedereen in zijn waarde. Zoveel mensen, zoveel meningen.
Ik ben absoluut tegen. Ik ben een Marokkaanse en in sommige steden in Marokko (vooral de toeristische steden) 'exposen' ze dieren ook. Ik heb nog nooit een foto gemaakt met die dieren of één of ander spel met ze gespeeld, wat een onzin. Hartstikke zielig vind ik dat. Ik eet overigens (zo nu en dan) vlees, ik let wel op waar het vlees vandaan komt. Het is niet zo dat we elke dag vlees eten, maar zo nu en dan een stuk vinden we wel lekker.