Generatie 2010 in 2018

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Maiasaurus, 3 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Ik heb de serie generatie 2010 onlangs teruggekeken. Ik vind het zo jammer dat het niet meer terug komt! Wie nog meer?
    Ik merk dat ik er, nu geheel ontzwangerd van mijn generatie 2011 kindje, echt op een andere manier naar kijk dan toen ik het voor het eerst zag.
    Ik vind Hikmet nu een lekkere boef met zijn lachje, die volgens mij lang niet zo lui is als hij het op televisie wil doen voorkomen. Ik denk dat hij dat doet om het cultuurverschil te benadrukken. Ik vind het vrij onvoorstelbaar dat Elif 40! uur per week in een callcenter werkt. Volgens mij zijn zij wel minder geïnteresseerd in de ontwikkeling van Mirac, niet zo er bovenop als Nederlanders. Ik denk dat Mirac vanuit zijn aanleg het moeilijkste kindje is, drukker en koppiger.
    Jamie vind ik het mooiste kindje om te zien. Ik vind zijn ouders niet heel snugger maar wel positief. Het is alsof ze vooral dingen ondernemen die zij zelf leuk vinden en totaal niet naar Jamie kijken. Soms is het erg onduidelijk waarom Jamie dingen niet mag. Ik snap dat hij niet de gordijnen eraf mag trekken (maar maak het huis dan iets kindvriendelijker), maar hij mag zijn eigen speelgoed ook niet aanraken? Maar de liefde voor elkaar spat er wel vanaf.
    Mijn eigen aanpak in de eerste jaren komt het dichtst bij Arjen en Sharon. Lekker veel laten spelen en ravotten, knoeien met eten, ontdekken, samen spelen op de grond. Ik vind Silvijn niet zo'n mooi jongetje maar denk dat hij het goed heeft. Hele lieve ouders, maar ik hoop dat als hij 20 is, ze andere stemmetjes opzetten.
    Ik vind het trouwens wel opvallend dat alle kindjes kerngezond zijn geboren en bijna allemaal borstvoeding krijgen. De bevallingen vond ik wel erg intiem om te zien, dat had bij nader inzien niet zo gehoeven van mij.
    Charrel vind ik ondanks al zijn botte domme opmerkingen echt een schat, gewoon ontroerend. Niet veel tienervaders zullen zo goed voor hun gezin zorgen. En wat een schatten van een opa en oma. Dijana vind ik sterk hoe ze het oppakt, best een goede moeder, en knap hoe ze overal boven staat. Ik snap dat als je eenmaal een gezinnetje hebt je er het beste van wil maken en voor een tweede kiest, toch zou ik dat echt nooit doen, en vind ik Dijana steeds minder leuk worden. Ik had haar slimmer ingeschat dan dit.
    Tom en Suzanne vond ik echt prut. Zo geen inhoud en niks te vertellen en alleen maar friet eten. Niet leuk gewoon.
    Desiree en Michael oogsten echt mijn bewondering om hoe ze vanuit zo'n onzekere situatie een erg liefdevol gezin opbouwen. Leuk zoals ze er geen gras over laten groeien, mooie dochters. Ze lijken me heel geduldige mensen.
    Nathalie en Alexander zijn wel echt superperfectiinistisch maar ik denk dat Dominique bijna het beste af is. Ik vind de moeder wel wat overdrijven in haar onzekerheid en gepsychologiseer maar zo was ik zelf ook. Dus ik hoop dat school en opvang haar in haar waarde laten. Lief dat ze toch voor een kindje zijn gegaan terwijl hij niet wilde. Ze doen het echt megagoed. In het begin zag ik in moeder toch steeds een carrière type en kon ik haar veel logischer voor me zien op de werkvloer dan met een kind maar uiteindelijk zie je toch de warmte.

regenboogworst vindt dit leuk.
  2. Maiasaurus

P.S. Dat gescheld aan tafel en televisie kijken vind ik wel heel erg bij Charlene. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig met hun gekut. En dat terwijl ze zwanger is.

3. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik heb het toen half gevolgd. Wel interessant ja. Maar als ik jouw commentaar hierboven lees is het maar goed voor hun dat het gestopt is.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Ik vond dat ook leuk. Heb een 2010 kind

5. Nimue

Nimue Niet meer actief

Ik heb hem vorig jaar nog een keer gekeken en vind het heel leuk om die verschillen tussen de gezinnen te zien en te zien hoe zij het allemaal aanpakken en hoe de kindjes zich ontwikkelen. Maar gezien de privacy van de kinderen kan ik me wel voorstellen dat ze zo'n programma niet meer maken.

6. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Oh leuk idee!

Die ga ik ook terug kijken, was toen in verwachting.

Er komt na zoveel jaar toch een update? ben bij dat soort programma's altijd benieuwd naar hoe het nu met ze is.

Babyboom was ook zo een heerlijk programma!

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Waar is dit te bekijken? Ik ben wel heel benieuwd... Vooral hoe het nu gaat met ze. Niet het terugkijken.

8. Maiasaurus

Ik heb gekeken via www.uitzendinggemist.net. Ik ben ook zo benieuwd hoe het nu gaat. Een beetje vreemd dat de gezinnen eerst zo open waren en nu totaal uit het zicht verdwenen zijn. Al weet ik niet of het ze is tegengevallen. Rond deze kwetsbare fase zo veel bloot geven en zo veel reacties krijgen is niet niks. Misschien willen de gezinnen wel rust ofzo. Maar ze zijn interessanter dan Barbie die voor de zoveelste keer haar haar blondeert of in het openbaar naar de wc gaat.

9. fafa

fafa Niet meer actief

Ohja, dat volgde ik toen ook. Ben heel benieuwd hoe het nu met al die kinderen gaat.

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.131
    113
    Het programma was te duur. Daarom geen nieuwe seizoenen meer.

11. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ze zijn inderdaad gestopt met nieuwe seizoenen.

Deel Deze Pagina